Bukefalos 28 år!

Kanske inte rätt men...Ridhus!

R

Rianimare

Va kostar ett litet ridhus utan läktare? Inget modernt snyggt med värme och så utan bara ett ridhus man kan vara i på vintern. Va kostar det UNGEFÄR?
 
En som jag känner skulle bygga ett ridhus 20*40 skulle kosta runt 1 miljon med allt. Men valde då att köpa begngnad bygnad och sätta över dras padock. De hitta ett " plåtthus" för 35 000kr såg även billigare men detta var i väldigt fint skick
 
ett litet ridhus kostar runt 1 miljon att bygga. ingenting är gratis :D så om du inte är miljonär så får du nog stå ut utomhus i vinter , lika som jag. vi höll på att kolla priser på ett väldigt simpelt ridhus men det finns andra saker man kan slänga ut de pengarna på. ska man ha ett ridhus så vill iallafall jag ha ett som är runt 20 *60 m med värme mm. men det får nog bli en annan gång de :smirk:
 
Själva ridhuset går nog att fixa ganska billigt, men det är ridunderlaget som är den dyra kostnaden.
 
Okej! Funderar verkligen INTE på att köpa ett!! Är bara nyfiken på hur mkt ett ridhus kostar! Men nu vet jag! :D
 
Du ska nog fråga någon som byggt

i närheten av dig för att det ska stämma någorlunda.
Man behöver olika stabilitet på takstolarna beroende om ridhuset ska stå i Skåne eller Norrbotten. Detta pga all snö som tynger ner taket på vissa håll i landet. Ju högre upp desto kraftigare/dyrare....
 
Re: Du ska nog fråga någon som byggt

Okej...men de spelar ingen roll... :smirk:
 
Re: Du ska nog fråga någon som byggt

Jag vet ett stall som byggde ett ridhus av trä med plåttak och utan byggfirma och det gick på 300.000, men det är väl 5-6 år sen...
 
Runt miljonen som flera andra skriver får man betala. billigaste som jag hittat var ett plåt ridhus med trästomme för 389000+moms. I det priset ingick resning av stommen fast då fick man stå för två snickare och hyran av en skylift, sedan tilllkommer markbearbetning gjutning av plintar (bara plintarna går på runt 100000). Lägg sedan till belysningen som inte är speciellt billig heller och snart är du uppe i miljonen. Kan bli billigare om du hittar ett begagnat hus eller om du har en del material och kan göra saker själv....
 
Vi har kollat på det till stallet, 40X60m.
Rihuset i sig går på ca. 250-300000:-.
Till det kommer markarbeten, plintar o.s.v.
för 600-700000:-
 

Liknande trådar

Anläggning Hej. Tänkte höra lite med er vad ni skulle kunna tänka er att betala i stall hyra? Jag hyr ut idag men det är en evig diskution om pris...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
9 052
Senast: Sorgsen
·
Anläggning Jag har de superbekvämt att ha hästen utanför min dörr, hyr en lägenhet på en liten hästgård med stall. Det är min häst och stallägarens...
Svar
19
· Visningar
2 134
Senast: Smurfoff
·
Hästmänniskan Hej! Har fått så bra tips och svar här på bukefalos på alla mina tidigare funderingar och frågor.. så kör en fråga till. 😝 Jag är ju...
2
Svar
20
· Visningar
1 004
Senast: Oknytt
·
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
9 600
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp