Bukefalos 28 år!

Kaoset del 2

Kommer troligen radera även denna.
Bara skönt att skriva av sig!

Veckan har varit kaos, har druckit under veckan på vardagar, inte okej.

Igår så hade vi försenad födelsedagsmiddag för mig plus en vän som fyller år..

Blev pruttfull, gick hem.
Sen kom två vänner förbi och vi drog ut på krogen.
Hånglade med säkert 5 personer och tog hem en 22 åring.

Jag fattar ju själv hur destruktivt detta är.
Har lite kontakt med S som jag dejtade förra året, ang AAmöte.
Han ska dit ikväll, jag har dock druckit och känner mig jävligt skör.
 

Nä jag vet, och jag har funderat mer på det. Men inte idag, är inte redo.
Besvikelsen hos mamma är nog värst, plus att hon ofta agerar med ilska, tyvärr.
Berättade du för din mamma då i våras (eller när det var) då du tog tag i dina problem? Jag har för mig att du gjorde det, men kan ha fel.
 
Skrev ihop en liten text jag kommer spara för att ev visa imorgon eller ev kbt.

"Jag tror inte många förstår hur det är att känna sig såhär ensam.
Jag har fantastiska vänner, men alla mina närmaste jag umgås med, dom har nån.
En partner.

Så det finns inte alltid tid. Måste försöka hitta mig en hobby, nån form av tidsfördriv.

Känner mig ofta väldigt ensam, jag älskar mitt jobb, komma dit. Men sen måste jag också åka hem, till ingenting alls.

Vinet har blivit min bästa vän, men det skadar mig tyvärr på insidan, vilket en riktig vän inte gör.

Har en gnutta panik över att min Totte inte finns kvar snart heller.
Han börjar bli gaggig, vad gör man då?"

Vill tillägga att jag inte tror att en partner gör susen. Men det gör mycket, även om jag inte borde träffa nån nu.
Du kan inte fatta hur mycket jag känner igen mig gällande ensamheten du skriver om, men jag vet inte hur man riktigt på riktigt löser ett sånt problem. En partner skulle hjälpa jo, men det ska vara en BRA partner...och där blir det ännu svårare...:crazy:

Att hitta på en hobby är ett bra tidsfördriv i alla fall och då blir inte de ensamma stunderna så många och långa.
 
Du kan inte fatta hur mycket jag känner igen mig gällande ensamheten du skriver om, men jag vet inte hur man riktigt på riktigt löser ett sånt problem. En partner skulle hjälpa jo, men det ska vara en BRA partner...och där blir det ännu svårare...:crazy:

Att hitta på en hobby är ett bra tidsfördriv i alla fall och då blir inte de ensamma stunderna så många och långa.

Det är riktigt svårt!
Fler vänner är ju ett alternativ, men jag tycker det är så himla svårt också. Att man ska klicka osv :(
 
...men hon lär nog veta att risken att man trillar dit några gånger innan man blir nykter "på riktigt" är stor.

Klart hon blir ledsen och besviken då/om du berättar, men å andra sidan har du nu en bättre plan för dig då arbetsgivaren är inblandad och det borde hon ju gilla.

Jo, jag tror ju absolut hon har anat nån gång att jag varit bakis, men inte tagit upp det.
Pratade med min ag om det, att jag inte är redo att ta det med mamma ännu.
ja, och vänner måste ju engageras mera sådär aktivt om man ska få sällskap av dem. En partner är ju liksom bara där.

Ja just nån som bara är där, nån att krypa upp i soffan med, att slöprata med. Det är just det man saknar.
Mina vänner ger mig mycket annat.
 
Idag fick jag verkligen diskutera med mig själv, skulle låna mitt kort från min kompis och handla.

Och jag lyckades undvika systembolaget :)

Nu är kortet hos henne igen så helgen är räddad åtminstone. Sen kommer vi inte kunna ha det såhär i långa loppet, men just nu får det fungera.

Har ont i huvudet och svettas mer än normalt. Sover okej åtminstone!

Räknade ut vad jag spenderat sen lönen kom (dvs 13 dagar) 1283 kr.

Ska försöka motivera mig med att jag kan köpa en ny teve om jag håller mig nykter hela nästa månad!
 
Idag fick jag verkligen diskutera med mig själv, skulle låna mitt kort från min kompis och handla.

Och jag lyckades undvika systembolaget :)

Nu är kortet hos henne igen så helgen är räddad åtminstone. Sen kommer vi inte kunna ha det såhär i långa loppet, men just nu får det fungera.

Har ont i huvudet och svettas mer än normalt. Sover okej åtminstone!

Räknade ut vad jag spenderat sen lönen kom (dvs 13 dagar) 1283 kr.

Ska försöka motivera mig med att jag kan köpa en ny teve om jag håller mig nykter hela nästa månad!

Heja heja! Bra jobbat!
 
Idag fick jag verkligen diskutera med mig själv, skulle låna mitt kort från min kompis och handla.

Och jag lyckades undvika systembolaget :)

Nu är kortet hos henne igen så helgen är räddad åtminstone. Sen kommer vi inte kunna ha det såhär i långa loppet, men just nu får det fungera.

Har ont i huvudet och svettas mer än normalt. Sover okej åtminstone!

Räknade ut vad jag spenderat sen lönen kom (dvs 13 dagar) 1283 kr.

Ska försöka motivera mig med att jag kan köpa en ny teve om jag håller mig nykter hela nästa månad!

Härligt! Bra jobbat :D:up:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp