Bukefalos 28 år!

Kaoset del 2

Kommer troligen radera även denna.
Bara skönt att skriva av sig!

Veckan har varit kaos, har druckit under veckan på vardagar, inte okej.

Igår så hade vi försenad födelsedagsmiddag för mig plus en vän som fyller år..

Blev pruttfull, gick hem.
Sen kom två vänner förbi och vi drog ut på krogen.
Hånglade med säkert 5 personer och tog hem en 22 åring.

Jag fattar ju själv hur destruktivt detta är.
Har lite kontakt med S som jag dejtade förra året, ang AAmöte.
Han ska dit ikväll, jag har dock druckit och känner mig jävligt skör.
 

Hade nästan en tetra kvar, hällde ut den nu innan jag for till jobbet :)
Jag tycker inte du ska fokusera på att du köpte vin och drack. Jag har aldrig haft något beroende så jag kan bara försöka föreställa mig vad du brottas med men se det inte som ett misslyckande, du snubblade på vägen mot ett nyktert liv och tänk vad du kan göra för pengarna du inte super bort. Du är fantastisk @pepp som både erkänner ditt alkoholproblem och även vågat be andra om hjälp, du har själv hällt ut vinet som var kvar och du jobbar på att bli kvitt ditt beroende. :up::heart
 
Har du hällt ut vinet?
Nej! Jag kan inte göra det själv tyvärr..
Och kommer inte be nån annan göra det.
Hade nästan en tetra kvar, hällde ut den nu innan jag for till jobbet :)
Läs de här citaten efter varandra och inse hur jäkla BRA du är, och hur mycket som kan förändras på mindre än 12 timmar! 16:26 igår sa du att du inte skulle klara av att hälla ut det själv, 04:29 i morse hade du plötsligt gjort just det!
 
Skrev till min AG nu, då hon ville att jag skulle göra lite efterforskningar själv, då Previa tyckte om det?! O_o
Dom vill väl se att man engagerar sig kanske?

"Har försökt kolla runt lite på mediciner mot abstinens och sug.
Det finns bensodiazepiner som verkar vara förstahandsvalet vid alkoholabstinens.

Sen nämner dom även campral och antabus som jag redan testat utan resultat.
Det är svårt att veta, verkar finnas mycket olika.

Men tror det viktigaste är att faktiskt få samtala med nån professionell.

I övrigt funderar jag eventuellt på om jag kanske har nån diagnos, som försvårar tillnyktrandet.
Har gjort lite tester på internet och lutar åt eventuellt bipolär. Kanske nånting man kan ta upp med Previa?"
 
Blandar för övrigt ihop den här tråden med den andra, båda är väldigt bra, men vet inte om jag borde uppdatera i båda? :D

@Mineur du är väl moderator, går det på nåt sätt att slå ihop dom?
 
Blandar för övrigt ihop den här tråden med den andra, båda är väldigt bra, men vet inte om jag borde uppdatera i båda? :D

@Mineur du är väl moderator, går det på nåt sätt att slå ihop dom?
Absolut! Det kommer att bli den här trådens inlägg som hamnar som TS eftersom det skrevs först, och eftersom inläggen automatiskt kommer att sorteras i kronologisk ordning. Av den anledningen blir det nog rätt rörigt eftersom flera av inläggen skrivits under samma period men i olika trådar, men jag kan fixa det om du vill. Allra lättast vore nog dock om du helt enkelt övergav en av trådarna och gick över till att bara skriva i en av dem. Fundera lite och bestäm hur du vill göra :)
 
Absolut! Det kommer att bli den här trådens inlägg som hamnar som TS eftersom det skrevs först, och eftersom inläggen automatiskt kommer att sorteras i kronologisk ordning. Av den anledningen blir det nog rätt rörigt eftersom flera av inläggen skrivits under samma period men i olika trådar, men jag kan fixa det om du vill. Allra lättast vore nog dock om du helt enkelt övergav en av trådarna och gick över till att bara skriva i en av dem. Fundera lite och bestäm hur du vill göra :)

Ska fundera lite!
 
Håll era tummar nu att det snart rullar igång!!

"Det är bra att du kämpar på.
Jag har samtal med L idag kl 10.00, hon handhar allt som har med Previa att göra. Jag tänkte ringa dig senare idag, efter arbetstid. Går det bra för dig? Jag nämner ev diagnoser också så får vi se vad som kan göras.

Jag ska göra allt jag kan för att skynda på detta, jag tycker du är prio"
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Ridskoleryttare
  • Tungband

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp