Kaoset del 2

Kommer troligen radera även denna.
Bara skönt att skriva av sig!

Veckan har varit kaos, har druckit under veckan på vardagar, inte okej.

Igår så hade vi försenad födelsedagsmiddag för mig plus en vän som fyller år..

Blev pruttfull, gick hem.
Sen kom två vänner förbi och vi drog ut på krogen.
Hånglade med säkert 5 personer och tog hem en 22 åring.

Jag fattar ju själv hur destruktivt detta är.
Har lite kontakt med S som jag dejtade förra året, ang AAmöte.
Han ska dit ikväll, jag har dock druckit och känner mig jävligt skör.
 

Kanske finns möjlighet att ta med Totte beroende på var du hamnar i så fall? Om det skulle bli aktuellt. ❤️

Ja kanske. Det känns inte aktuellt i dagsläget iaf, vill inte vara borta från jobbet heller.
Samt att jag inte tänker berätta åt min mamma, vi har nog ansträngd relation som det är.

I sinom tid kanske, men inte just nu :heart
 
Hur är deras relation till alkohol, är det möjligt att även någon av dom har en beroende problematik?

Dom dricker i princip aldrig 😊 mamma är uppvuxen med en pappa som var alkoholist, och pappas bror är alkoholist.
Så det är ett rätt känsligt ämne.
 
Oj, haha. Blev lite fel.
Nä, dom har ingen problematik med alkohol. Dom dricker till fest, med måtta och inte ensamma :)
Om du talar allvar med dom om dina levervärden, ditt mående och alkoholen tror du inte de förstår då? Om du ber dom om hjälp och säger hur du önskar att deras stöd ska se ut. Tex jag gör gärna detta med er men inte det här, om jag är så här ta inte med mig då, säg nej osv. :heart.
 
Jättestarkt av dig @pepp! Heja!
I vissa regioner har öppenvården behandling enligt tolvstegsprogrammet på hemmaplan, kanske finns den möjligheten hos dig? Att bara inte dricka och leva med vita knogar blir inte hållbart, så jag hoppas din arbetsgivare återkommer med bra alternativ.
Utan att känna dig eller din mamma så tror jag att hon vet att något finns där, även om hon inte vet allt. Om det är känsligt på grund av släktingars missbruk förstår jag att du inte vill "lasta" henne med ditt, men kanske kan det finnas ett sätt att vara öppen med dina föräldrar utan att be dem ta ansvar? Ljust att hålla skenet uppe brukar ju vara jobbigt tänker jag?
 
Jättestarkt av dig @pepp! Heja!
I vissa regioner har öppenvården behandling enligt tolvstegsprogrammet på hemmaplan, kanske finns den möjligheten hos dig? Att bara inte dricka och leva med vita knogar blir inte hållbart, så jag hoppas din arbetsgivare återkommer med bra alternativ.
Utan att känna dig eller din mamma så tror jag att hon vet att något finns där, även om hon inte vet allt. Om det är känsligt på grund av släktingars missbruk förstår jag att du inte vill "lasta" henne med ditt, men kanske kan det finnas ett sätt att vara öppen med dina föräldrar utan att be dem ta ansvar? Ljust att hålla skenet uppe brukar ju vara jobbigt tänker jag?

Ja vi får se vad hon hittar :)

Tror också att hon anar, jag har sett rätt sliten ut på sistone. Men hon har inte tagit upp det iaf. Ska klura lite i veckan, ska dit på middag på fredag så kanske att jag tar upp det då!
 
Ja vi får se vad hon hittar :)

Tror också att hon anar, jag har sett rätt sliten ut på sistone. Men hon har inte tagit upp det iaf. Ska klura lite i veckan, ska dit på middag på fredag så kanske att jag tar upp det då!

Har du någon vän som varit nykter en längre tid? Tänker oavsett om de har haft problem med alkohol eller inte. Tyckte det var smart också att prata med dina vänner som vet och gå in lite mer på vad du behöver i er vänskap (dvs. någon som säger stopp och som säger att de älskar dig för mycket för att bara se på när du gör dig själv illa), för jag antar att de bryr sig om dig och vill ditt bästa även om det för många inte är lätt att veta hur de ska hantera något sådant.
 
Har du någon vän som varit nykter en längre tid? Tänker oavsett om de har haft problem med alkohol eller inte. Tyckte det var smart också att prata med dina vänner som vet och gå in lite mer på vad du behöver i er vänskap (dvs. någon som säger stopp och som säger att de älskar dig för mycket för att bara se på när du gör dig själv illa), för jag antar att de bryr sig om dig och vill ditt bästa även om det för många inte är lätt att veta hur de ska hantera något sådant.

Nej, inte som jag kan komma på nu...
Får ta och göra det, jag tror just som du säger att dom inte riktigt vet hur dom ska hantera det.
 
Klart du kan.

Om hundar kunde resonera så har han säkerligen heller en nykter matte som mår bra än en som dricker alkohol dagligen i perioder och mår piss, även om det innebär en -i sammanhanget kort- period av frånvaro.
Jag tror det jag också, både att saker som spontant känns som omöjlighet ändå kan funka utmärkt, och att man är en bättre matte när man mår bra. Det kan kännas hemskt jobbigt att åka hemifrån, men det är jobbigt att tillfriskna och för många behövs pausen från sitt eget liv, eftersom drickandet när man hållt på i några år är en så stor del av ens liv.
Jag trodde aldrig jag skulle kunna sitta i grupp och prata, och det var skitjobbigt men det funkade uppenbarligen.
 
Fått bra respons på jobbet, fått kramar och pepp. Kändes fint!

Nu väntar en natt med svettningar och frossa, ser inte fram emot det 😒
Så modig och strong du är! Bra att det blivit väl mottaget på jobbet. Att vara öppen om beroendet är svårt men det ger störst chans att lyckas. Tänk att du tog steget nu 🤗 Skickar all kraft och styrka till dig. Oj oj oj, vad glad jag är för din skull!
 
Så modig och strong du är! Bra att det blivit väl mottaget på jobbet. Att vara öppen om beroendet är svårt men det ger störst chans att lyckas. Tänk att du tog steget nu 🤗 Skickar all kraft och styrka till dig. Oj oj oj, vad glad jag är för din skull!

Tack :heart
Det är himla svårt! Man vill ju inte riktigt erkänna att man är alkoholist, att det känns som ett nederlag.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Engelsk grammatik
  • Svensk politik nr 3
  • Köpa hus

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp