Kaskad kräkande hund!

Mysaan

Trådstartare
Min gammeltik har börjat kaskadkräkas. Hon kan komma gående helt lungt och helt plötsligt utan en massa hulkande innan så kräks hon upp en mängd mest slem men ibland lite mat. Men mest slem och vatten. Sedan bara fortsätter hon att gå som om inget har hänt.

Normalt när hon kräks för att hon tex ätit massa gräs så står hon och äckel hulkar först i en evighet men inte nu. I övrigt verkar hon inte särskilt sjuk så vad kan detta bero på? Har hänt några gånger och veterinären tycker inte det är något att kolla upp eftersom hon är så gammal. Ja jag vet puckade veterinär har vi.
 
Sv: Kaskad kräkande hund!

Vänd dig till en annan veterinär. Självklart ska man inte bry sig om att kolla upp en hund för att den har nått en viss ålder. Kan vara något som sitter fast i magen på henne.
 
Sv: Kaskad kräkande hund!

Vänd dig till en annan veterinär. Självklart ska man inte bry sig om att kolla upp en hund för att den har nått en viss ålder. Kan vara något som sitter fast i magen på henne.

Det jag fetmarkerat i ditt inlägg. Menar du att man ska strunta i att kolla upp saken om det nått en viss ålder? Eller vart det skrivfel från dig?

Ska kontakta annan veterinär på måndag.
 
Sv: Kaskad kräkande hund!

Det jag fetmarkerat i ditt inlägg. Menar du att man ska strunta i att kolla upp saken om det nått en viss ålder? Eller vart det skrivfel från dig?

Ska kontakta annan veterinär på måndag.

Åldern har ingen betydelse. En hund som inte mår bra ska till en veterinär.
Bra att du kontaktar en annan veterinär på måndag.
 
Sv: Kaskad kräkande hund!

Tack för länken! Tyvärr är min engelska alldeles för dålig för att jag ska fatta något.

*kl*

Pratade med veterinären i dag och eftersom hon bara kräks en gång per dag och inte i samband med maten den får hon behålla så misstänkte de att det kunde hänga på varmen och att hon dricker mycket åt gången. Därför skulle vi avvakta och se om detta händer oftare eller försvinner innan nytt beslut fattas.
 
Sv: Kaskad kräkande hund!

gör så att du skriver till agrias internet veterinär och frågar. Dom svarar på allt , men inte samma dag
 
Sv: Kaskad kräkande hund!

Om TS vill ha en säkrare diagnos är det en nogrannare undersökning /utredning som gäller knappast mer internetfrågande.
PL
 
Sv: Kaskad kräkande hund!

Om TS vill ha en säkrare diagnos är det en nogrannare undersökning /utredning som gäller knappast mer internetfrågande.
PL

Peter visst är du veterinär? Eller har jag fattat fel? Hur som helst vad tror du? Ska jag avvakta som veterinären vill eller ska jag vända mig till en annan veterinär?

Lite kort kan jag säga att hon har inte feber och hon är pigg och glad trots värmen. Hon får dessa kräkningar oftast på förmiddagen. veterinären tror att det kan bero på att hon helt enkelt dricker för mycket vatten på morgonen. Ofta är skålen tom när vi vaknar och då fyller vi på. Sedan dricker hon kanske halva skålen vilket borde göra ca 2 liter. Sedan går hon ut och kissar för att ställa sig och dricka i stora skålen ute och där kan hon dricka säkert lika mycket till om inte mer.
Detta sker då mellan 8-9 på morgonen ungefär och sedan vid 10 ca så spyr hon. SEdan är det inget mer under dagen och på kvällen kan hon äta som vanligt utan att spy.
 
Sv: Kaskad kräkande hund!

Ofta är skålen tom när vi vaknar och då fyller vi på. Sedan dricker hon kanske halva skålen vilket borde göra ca 2 liter. Sedan går hon ut och kissar för att ställa sig och dricka i stora skålen ute och där kan hon dricka säkert lika mycket till om inte mer.

Utan att vara expert på något vis så tycker jag att hunden dricker onaturligt mycket. Flera liter om dagen?? Trots värmen så låter det väääääldigt mycket. Skulle nog kolla upp hunden hos veterinär.
 
Sv: Kaskad kräkande hund!

Hon har alltid drukit mycket sommartid. Även min gamla hanne drack kopiösa mängder på sommaren. Hon dricker mest på morgononen när vattnet är färskt och hon vet att hon kan komma ut och kissa när hon vill.
 
Sv: Kaskad kräkande hund!

Vad är det för hund o hur mkt väger hon.
PL

Det är en blandras. 50% Buceroun, 25% dobberman och 25% risensnachuzer. Hon är lite överviktig nu så hon väger ca 30-35 kg skulle jag tro har inte helt koll men hon vägde 33 för två år sedan när hon var sjuk.
 
Sv: Kaskad kräkande hund!

Det kopiösa drickande på kort tid räcker för att ge kräkningarna o förvärrar definitivyvt symptomen från en ev utvidgad matstrupe.
PL
 
Sv: Kaskad kräkande hund!

Okej. Ska jag låta detta bero då kanske och se om det lugnar sig när det blir svalare ute eller vad tycker du? Måste hitta ännu en ny veterinär annars. :crazy:
 
Sv: Kaskad kräkande hund!

Du kanske skall försöka sprida ut drickandet.
PL

Mitt på dagen och framåt dricker hon mer normalt. Nu i går och i dag har jag bara fyllt upp pyttelite vatten åt gången men då rymmer hon in på en toalett och dricker ur den vilket är skitäckligt tycker jag.

I dag har hon inte kräkts något alls och nu väntas det tydligen svalare väder så jag avvaktar lite får vi se vad som händer.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Igår var nog den värsta dagen i mitt liv, min älskade hund som varit sjuk under en längre period blev plötsligt akut dålig. Det började...
Svar
5
· Visningar
2 691
Senast: Kilauea
·
Hundhälsa Ska vi skapa oss en tröstetråd för oss som har hundar med kronisk sjukdom? Jag känner i vart fall att jag behöver det... Min förhoppning...
13 14 15
Svar
296
· Visningar
35 975
Övr. Hund Jag har en omplaceringshund (staffe/blandras) som tros vara 12-14 år gammal. Han är adopterad från Irland och jag vet inget om hans...
2
Svar
30
· Visningar
7 053
Senast: Ajda
·
Hundhälsa För en och en halv månad sen började min 14 åriga jack russell kissa inne. Jag tror inte han vet att det händer, det rinner liksom bara...
2
Svar
34
· Visningar
6 605
Senast: Dopy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Lösa hundar
  • Bra familjehund? Rasvak😇

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp