Kass klädkvalitet-engångskläder

Jag har sandaler hela sommaren utom när det regnar. Mina fötter är inte så frusna så de klarar lite svala morgnar på väg till jobbet.

När jag brukade löpträna så hade jag bara de skorna när jag sprang, möjligtvis när jag gick promenader. Men inte till jobbet eller på stan.
Jag har tänkt att jag borde skaffa ett par snyggare vardagssommarskor som komplement till gympaskorna. Men jag har aldrig någonsin hittat några sköna. Och känner jag mig själv rätt kommer jag 99,9 gånger av hundra att välja de sköna skorna när jag ska iväg på vardagsgrejor, så då är ett par obekväma vardagsskor ändå helt onödigt.

Ok, jag tycker det är nice om dagstemperaturen är runt 20 att även ha sandaler på morgonen och få lite vind mellan tårna :).

Men om du har arbetsskor på dig på jobbet och dessa inte är desamma som dina egna så får ju dina skor vila hela dagarna utan dig medan du har arbetsskorna på dig. Så då byter du ju visst skor och har inte samma hela tiden, om inte olika dagar så flera gånger om dagen. De skor jag sätter på mig på morgonen har jag på mig hela dagen om jag inte ställt ett par andra på jobbet. (sedan tycker jag inte det är jättemeckigt att ta av och på strumpor så om jag ska rida kan jag sätta på ett par utan problem).

Ja just sådana har jag, utan pärlbroderier iofs (och köpta av acceptabel leverantör enl flesta i relevant ursprungsbefolkning), inte "strumpor" utan de ser ju mer ut som mockaballerina. Men det finns ju andra liknande läder eller mockaskor också som man inte har strumpor i också.

Annars skulle du ju kunna ha dina gamla jumpaskor när det är väldigt blött.
Har mina privatskor på kontoret samt när jag kör bil, dvs större delen av arbetsdagen.
Mitt jobb innebär en hel del "parkera bilen där den får plats, kliv ur och byt från bilkörarskor till arbetsskor" på varierande underlag, så att ha snyggskor på jobbet är ingen jättebra idé... :angel: En majoritet av min shopping är också av typen "spring in på affären på väg mellan jobb och stall" vilket i mina ögon inte föranleder att jag svidar om till något tjusigt.

Men visst, hittar jag ett par sköna, snygga skor för de sällsynta tillfällen då jag enbart behöver se civiliserad ut slår jag nog till! :D
 
Jag har tänkt att jag borde skaffa ett par snyggare vardagssommarskor som komplement till gympaskorna. Men jag har aldrig någonsin hittat några sköna. Och känner jag mig själv rätt kommer jag 99,9 gånger av hundra att välja de sköna skorna när jag ska iväg på vardagsgrejor, så då är ett par obekväma vardagsskor ändå helt onödigt.


Har mina privatskor på kontoret samt när jag kör bil, dvs större delen av arbetsdagen.
Mitt jobb innebär en hel del "parkera bilen där den får plats, kliv ur och byt från bilkörarskor till arbetsskor" på varierande underlag, så att ha snyggskor på jobbet är ingen jättebra idé... :angel: En majoritet av min shopping är också av typen "spring in på affären på väg mellan jobb och stall" vilket i mina ögon inte föranleder att jag svidar om till något tjusigt.

Men visst, hittar jag ett par sköna, snygga skor för de sällsynta tillfällen då jag enbart behöver se civiliserad ut slår jag nog till! :D
Ja inte jättelätt att hitta sköna, de flesta är obekväma (typ 100% av sommarskorna i en vanlig skoaffär), tyvärr även ballerina (tror dock Merrel har ballerinaskor, det var det jag letade efter när jag råkade köpa sandalerna, de brukar säljas i sportaffär dock, även de mer dressiga.). Jag tycker mockasiner är supersköna och mina Merrel sandaler är galet sköna, om än inte så vackra kanske (kollegorna tycker de är jättefina, men jag tycker nog inte det, egentligen kanske det finns någon etikettsregel mot tår på jobbet, osäker, men jobbet är inte så mycket för klädetikett verkar det).
 
Senast ändrad:
Men... Jag har skor för A, B, C, D, E (när jag haft råd). Vilket hjälper föga om A är kategorin som jag använder mest för då slits de mer än övriga par. Skulle jag då vara en rejäl"skoslitare" kommer den kategorin av skor att behöva flest inköp. Att då ha flera i kategori A samtidigt är inte alla förunnat att kunna ha eller känns så nödvändigt. Ett par fula gamla halvtrasiga joggingskor kan man väl ha att vattna blommorna i men behövs de för arbete x antal timmar om dagen är kraven högre.
 
Inte mina :) men de har lite hål och annat och det gör inget så länge sulan är rak och inte vrider foten snett.
Men när jag fått en del hål i mina sneakers eller mina mockasiner börjar trilla av foten är de inte så att de passar alla tillfällen alltid längre tycker jag, men det finns alltid några tillfällen då trasiga skor passar tycker jag också.
nja. Mina fötter gör för ont för det
 

Liknande trådar

Tjatter Välkommen till Ulvleken Kaos i tomteverkstaden! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra. Kom ihåg att det bara...
29 30 31
Svar
606
· Visningar
16 165
Senast: fio
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har verkligen snöat in på att lära mig mer om hormoner och hälsa nu, och jag älskar verkligen känslan av att vara driven av ett...
Svar
0
· Visningar
1 542
Senast: cassiopeja
·
Äldre Jag blir galen på våran granne snart! Huah, är jag lättretlig eller har jag rätt till att vara det? :eek: Sambon och jag har nyligen...
Svar
18
· Visningar
2 667
Senast: martha
·
  • Låst
Övr. Barn Jag stjäl ett inlägg från Anna Wahlgrens sida där en person berättar om sitt liv som icke-curlande mamma. Det skulle vara intressant att...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 329
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp