Kasta trosor efter 6 månader?

Det där kan omöjligt stämma. Nästan hälften som inte byter dagligen? Nej det tror jag inte på.
Det tror jag på.
Ser man till en yngre generation så byter nog alla dagligen.
Ser jag till från 40-talisterna och bakåt så byts det mer sällan.
Jag jobbar i äldrevården och det är rätt genomgående att vi får trycka på lite för att få byta underkläder vid morgonens påklädning eller vid intimvård. Kan snabbt komma på minst 10 st som knappt vill byta vid veckoduschen, så de byter alltså en gång i veckan som bäst.
Det är en rätt stor andel invånare som är födda från 1940 och bakåt. De drar nog ner underklädsbytarsnittet en del.
 
Mina trosor kastas när de blivit för missfärgade eller om resåren gett upp, ytterst sällan att det blir hål. Förutom under Tildas valptid, då kunde hon tugga sönder använda trosor som hamnat bredvid tvättkorgen 🤦🏼‍♀️
 
Det finns också de som är visningsbara, och de som mår bäst av att knappt ens närmaste får se.
Absolut! Hela och presentabla underkläder behövs när man ska ill läkare och när man ska vara fin.
Känns inte bra att vara uppklädd och sminkad men ha ett par fula slitna trosor. :D
 
Mina trosor kastas när de blivit för missfärgade eller om resåren gett upp, ytterst sällan att det blir hål. Förutom under Tildas valptid, då kunde hon tugga sönder använda trosor som hamnat bredvid tvättkorgen 🤦🏼‍♀️
Efter ett tjugotal år med sloggi kan jag konstaeera att tyget ger upp mycket tidigare än resåren. Har slängt trosor med fullt fungerande resår men stora hål invid sömmar.
 
Slänga trosor efter 6 månader 😱
När man väl hittat ett par trosor som inte skär in på ömtåliga ställen eller skaver då behåller man ju dom tills de faller sönder i atomer! Och köper helst tio par så att man har säkrat sin trostillgång minst tio år framåt.
 
Det tror jag på.
Ser man till en yngre generation så byter nog alla dagligen.
Ser jag till från 40-talisterna och bakåt så byts det mer sällan.
Jag jobbar i äldrevården och det är rätt genomgående att vi får trycka på lite för att få byta underkläder vid morgonens påklädning eller vid intimvård. Kan snabbt komma på minst 10 st som knappt vill byta vid veckoduschen, så de byter alltså en gång i veckan som bäst.
Det är en rätt stor andel invånare som är födda från 1940 och bakåt. De drar nog ner underklädsbytarsnittet en del.
😱

Är det sant?! Iofs, dom växte upp innan tvättmaskin var standard, eller hur?
 
Det tror jag på.
Ser man till en yngre generation så byter nog alla dagligen.
Ser jag till från 40-talisterna och bakåt så byts det mer sällan.
Jag jobbar i äldrevården och det är rätt genomgående att vi får trycka på lite för att få byta underkläder vid morgonens påklädning eller vid intimvård. Kan snabbt komma på minst 10 st som knappt vill byta vid veckoduschen, så de byter alltså en gång i veckan som bäst.
Det är en rätt stor andel invånare som är födda från 1940 och bakåt. De drar nog ner underklädsbytarsnittet en del.
Jag har jobbat med äldre. Mest dementa. Och där kunde det vara svårt att få alla att vilja duscha av olika anledningar. Men jag tror knappast att de är representerade i underklädersundersökningen.
 
😱

Är det sant?! Iofs, dom växte upp innan tvättmaskin var standard, eller hur?
Dels det. Men det är nog också en ”vana”. Dusch och badrum var inget som var man hadde hemma och duscha gjorde man bara nån gång i veckan och när man skulle vara ”fin”. Annars tvättade man bara av sig i handfatet.
Jag får ofta höra när man kommer till en vårdtagare som ska duscha ”är det verkligen nödvändigt? Jag har ju inte arbetat”

Underklädsutbudet är oftast mindre än 10 plagg och de tvättar typ en maskin eller två i månaden.
 
Jag har jobbat med äldre. Mest dementa. Och där kunde det vara svårt att få alla att vilja duscha av olika anledningar. Men jag tror knappast att de är representerade i underklädersundersökningen.
De tar väl ett snitt på ALLA landets invånare och ca 1,6 miljoner är över 70 år. Så det borde absolut dra ner snittet tillräckligt för att resultatet ska visa att alla inte byter underkläder varje dag.
Sen finns det nog många fler utöver dom som kanske byter 5-6 dagar/v.
 
De tar väl ett snitt på ALLA landets invånare och ca 1,6 miljoner är över 70 år. Så det borde absolut dra ner snittet tillräckligt för att resultatet ska visa att alla inte byter underkläder varje dag.
Sen finns det nog många fler utöver dom som kanske byter 5-6 dagar/v.
Ja kanske. Men jag litar inte på den undersökningen från första början. De har men största sannolikhet vinklat studien så att det ska passa deras syften.
 
Dels det. Men det är nog också en ”vana”. Dusch och badrum var inget som var man hadde hemma och duscha gjorde man bara nån gång i veckan och när man skulle vara ”fin”. Annars tvättade man bara av sig i handfatet.
Jag får ofta höra när man kommer till en vårdtagare som ska duscha ”är det verkligen nödvändigt? Jag har ju inte arbetat”

Underklädsutbudet är oftast mindre än 10 plagg och de tvättar typ en maskin eller två i månaden.
Det beror säkerligen på andra saker än vana. 40 talisterna kanske inte föddes med badrum men nog sjutton har de flesta levt med dusch och badrum större delen av sitt liv och haft som vana att duscha dagligen. Du får gå ganska mycket längre tillbaka för att det skulle vara kutym att tvätta sig i handfatet istället för att duscha. Typ de som var födda i början av förra seklet.
 
Det finns också de som är visningsbara, och de som mår bäst av att knappt ens närmaste får se.
Ja, vet man om att man ska någonstans tar man på sig visningsbara trosor... eller jag :D Ska jag bara skrota hemma kan ett par gamla, slarviga duga fint, de är välanvända och sköna, men så väldigt osnygga.

Menstrosor är i min värld inte sådana där moderna man har istället för binda som säljs numera, utan väldens skönaste trosor man har när man har mens, som har slitits av bindans klister, missfärgats av mens osv. Inte så visningsbara, men bekväma!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Är det någon som regelbundet använder menstrosor? Vad är er erfarenhet? Jag funderar på menstrosor då jag upplever att fiffi inte mår...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
15 598
Senast: undine
·
Katthälsa Att avliva två älskade katter. När ingen enskild faktor är avgörande nog att definitivt ta det stora beslutet... men ackumulativet av...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
10 542
Senast: Murphy
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 414
Senast: Snurrfian
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
10 023

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lösa hundar
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp