Kattbilder #10

Bukefalos 30 år!

20260816_110312.webp

Tillsynsmännen inspekterar.

Inspektion av den stora katten som luktar och beter sig konstigt efter att ha varit inlagd två nätter. Skönt att Nicke ändå tar det med ro, när Sune kom hem så la sig Nicke avslappnat några decimeter bredvid på golvet.
IMG_3503.webp

Här har vi någon som är redo att gå runt och sjunga med sin fisk i munnen så fort matte har gått och lagt sig. 😇

Visa bifogad fil 189786
När jag skulle skaffa katt var skogis med på listan. Enbart pga dina ljuvliga bilder och beskrivningar av dina underbara kissar.
Valet föll ändå på den Heliga Birman som beskrivs vara "en tystlåten och markbunden ras". (Det var absolut inte avgörande. Jag föll som en fura för uppfödarens vuxna katter som mötte mig i dörren första gången jag var där).

Ingen av mina har läst rasbeskrivningen. Alls. De gapar högt och berättar om hunger, fel frukost, toalettbesök och andra högst relevanta saker.
Summa summarum: Du är inte ensam i antalet samtal som uppenbarligen behöver ske efter läggdags.

När jag skulle skaffa katt var skogis med på listan. Enbart pga dina ljuvliga bilder och beskrivningar av dina underbara kissar.
Valet föll ändå på den Heliga Birman som beskrivs vara "en tystlåten och markbunden ras". (Det var absolut inte avgörande. Jag föll som en fura för uppfödarens vuxna katter som mötte mig i dörren första gången jag var där).

Ingen av mina har läst rasbeskrivningen. Alls. De gapar högt och berättar om hunger, fel frukost, toalettbesök och andra högst relevanta saker.
Summa summarum: Du är inte ensam i antalet samtal som uppenbarligen behöver ske efter läggdags.

Du menar att inte varenda potentiell blivande kattägare grups av ett oemotståndligt begär av Burma efter mina inlägg om livet med Megara :angel:

19118.webp

Åh, som @MissFidelis "markbundna" britter då :angel:

Har jobbat hemma idag. Lyra har sprungit efter mig och skrikit. Nu blev det lugnt nör jag la mig ner en stund i soffan och blev kudde.
Lyra tycker nog jag är dum som inte fattade tidigare idag att mitt jobb är att vara kudde.

Bifogade filer

• 20260820_191118.webp
    20260820_191118.webp
    107,8 KB · Visningar: 286

Det här gjorde mig så glad att läsa! 🥹🩷

Visst är det underbart med pratande katter? Även om vissa av dessa samtal gärna hade fått hållas dagtid istället... 🙈

Liknande trådar

• Sorgen efter en katt
  • Ungkatt och aktivitetsnivå
  • Väldigt intensiv katt
  • En hund till?

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat