Kattbilder #4

Status
Stängd för vidare inlägg.
29060

Man kan ligga på soffan, eller under soffan
 
Kom på att jag glömt svara dig nu, men bättre sent än aldrig :p
Hon är blåsköldpadda bicolor, så blått och creme på damen :)
(F.ö. är paddor alltid flickor. Enstaka pojkar förekommer men de har fel på kromosomuppsättningen så det är inget man ska sträva efter).
Så sant som sagt :angel::angel:

Det visste jag ju, ingen aning om varför jag inte tänkte på det just då :cautious::o
Det dröjde ett tag innan färgerna kom fram ordentligt på min Alice, och din dam är ju ung ännu så kanske syns det ännu mera i framtiden :love:

(Apropå färger - min hjärna är nog trög eller så var det längesedan jag läste på om färgerna, finns det inte något som heter lila?)
 
Så sant som sagt :angel::angel:

Det visste jag ju, ingen aning om varför jag inte tänkte på det just då :cautious::o
Det dröjde ett tag innan färgerna kom fram ordentligt på min Alice, och din dam är ju ung ännu så kanske syns det ännu mera i framtiden :love:

(Apropå färger - min hjärna är nog trög eller så var det längesedan jag läste på om färgerna, finns det inte något som heter lila?)

Hon är väldig ljus framtill och det kommer inte ändras utan har mest färg på sidor, rygg och svans. Väldigt lik sin mamma hur hon är tecknad :)
En sköldpadda är unik i sin färgsättning och får vara det tvärtemot hur de andra färgerna såsom mitted och bicolor ska se ut med sina tecken. Det är svårt att planera var färgpigmentet sätter sig på en padda :p Färgen kan man dock planera, som du säger finns det även lila bla.
 

Bifogade filer

  • IMG_20190502_133107_911.jpg
    IMG_20190502_133107_911.jpg
    400,1 KB · Visningar: 72
Hon är väldig ljus framtill och det kommer inte ändras utan har mest färg på sidor, rygg och svans. Väldigt lik sin mamma hur hon är tecknad :)
En sköldpadda är unik i sin färgsättning och får vara det tvärtemot hur de andra färgerna såsom mitted och bicolor ska se ut med sina tecken. Det är svårt att planera var färgpigmentet sätter sig på en padda :p Färgen kan man dock planera, som du säger finns det även lila bla.
Åh vad mycket vitt hon har på ryggen! Kul och intressant att se och jämföra med min Alice då jag inte sett så många andra med samma färg.
29090

En bild från förra sommaren. Lite mörk bild dock. Men det kanske syns hur brokiga hennes färger är, förutom i ansiktet så är det inte alls så skarpa gränser mellan de olika färgerna (:love:). Därför tog det ett tag innan man såg skillnad på creme fläckarna och de vita områdena, därför sa jag så förut. (Det står dessutom fel färg i hennes stamtavla :p)
Men det verkar ju inte vara något problem på din dam :D
 
Mamma har sovit hos mig och lagt en filt på sängen för att minska på katthår. Agda tycker att det är en dum idé. Stina är snäll och ligger rätt iallafall :D
 

Bifogade filer

  • A1EA32C8-7E82-44D2-A70F-943D23DBDD92.jpeg
    A1EA32C8-7E82-44D2-A70F-943D23DBDD92.jpeg
    251,3 KB · Visningar: 61
Efter tråkväder och kallt en hel vecka är det nu fantastiskt vårväder här igen. Svante och Olof spenderar fredagskväll ute på balkongen. Mycket spännande med alla fåglar att spana på 🐱
 

Bifogade filer

  • 83051747-FCE9-4320-83A9-CB85074A3609.jpeg
    83051747-FCE9-4320-83A9-CB85074A3609.jpeg
    316,7 KB · Visningar: 23
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
56 57 58
Svar
1 149
· Visningar
42 980
Senast: Soffan74
·
Övr. Hund Jag måste köpa ny bil (haft förmånsbil och ska nu byta jobb) och vet inte riktigt vad jag ska ha. Just nu har vi tre fyrbenta, jag har...
Svar
0
· Visningar
281
Senast: attheedge
·
Övr. Hund Klockan är inte ens 22, och det är kolsvart ute. Jag insåg att det bara är två veckor kvar, sedan kommer det vara solnedgång lagom tills...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 672
Senast: Therese1988
·
Hundhälsa Velade lite innan, om jag skulle skapa ny tråd eller skriva i valp-22 men ja, nu är vi här :D Wilson, hanhund, snart 9 månader, jack...
Svar
9
· Visningar
927
Senast: Bulldoozer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Vad gör halvblodsägare?
  • Avla utan fullständig stam?
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp