Kattbilder #6

Skrattar fortfarande åt den här bilden. Den är tagen i min gamla lägenhet en kväll när jag för en gångs skull stod och lagade mat hemma.

Katten hoppade upp i skåpet, lyckades med enorm möda vända sig ut och la sig sen på en ytterst smal kant. Bakom honom står ännu fler tallrikar så han fick verkligen klämma ihop sig 😂
Tveksam komfort men han var nöjd ändå över att kunna ligga och spana på allt jag gjorde.

Screenshot_20210922_174656.jpg
 
Skrattar fortfarande åt den här bilden. Den är tagen i min gamla lägenhet en kväll när jag för en gångs skull stod och lagade mat hemma.

Katten hoppade upp i skåpet, lyckades med enorm möda vända sig ut och la sig sen på en ytterst smal kant. Bakom honom står ännu fler tallrikar så han fick verkligen klämma ihop sig 😂
Tveksam komfort men han var nöjd ändå över att kunna ligga och spana på allt jag gjorde.

Visa bifogad fil 77311
Ja inte ser det bekvämt ut iaf 😁
 
Vi köpte stuga i somras och en kattmamma med tillhörande unge har berättat att de minsann får komma och gå som de vill i vår stuga 😁🙈 kattungen var först superskygg och gick inte nära men nu är det istället den som kommer själv och ska ligga med i soffan och mysa ❤️
 

Bifogade filer

  • F425403E-C921-487B-8158-E75589751538.jpeg
    F425403E-C921-487B-8158-E75589751538.jpeg
    373,2 KB · Visningar: 33
Skrattar fortfarande åt den här bilden. Den är tagen i min gamla lägenhet en kväll när jag för en gångs skull stod och lagade mat hemma.

Katten hoppade upp i skåpet, lyckades med enorm möda vända sig ut och la sig sen på en ytterst smal kant. Bakom honom står ännu fler tallrikar så han fick verkligen klämma ihop sig 😂
Tveksam komfort men han var nöjd ändå över att kunna ligga och spana på allt jag gjorde.

Visa bifogad fil 77311

Var lade jag katten nu då 🤔😁
 
Vi har väntat och väntat och väntat! Min dotter fick en kattunge i födelsedagspresent när hon fyllde år i juli. Nu på fredag 1/10 är hon äntligen leveransklar :heart!
MEN! igår hörde uppfödaren av sig och berättade att de fått ett återbud på en av kattungarna, så nu ska plötsligt 2 bebisar flytta hem till oss! Susi (svanslös) och lilla röda som jag måste komma på ett namn till. Lutar åt Kurt-Egon. 😁
Min dotter vet inte om detta, så det blir en extra överraskning!
Namnlös.jpg
 
Vi har väntat och väntat och väntat! Min dotter fick en kattunge i födelsedagspresent när hon fyllde år i juli. Nu på fredag 1/10 är hon äntligen leveransklar :heart!
MEN! igår hörde uppfödaren av sig och berättade att de fått ett återbud på en av kattungarna, så nu ska plötsligt 2 bebisar flytta hem till oss! Susi (svanslös) och lilla röda som jag måste komma på ett namn till. Lutar åt Kurt-Egon. 😁
Min dotter vet inte om detta, så det blir en extra överraskning!
Visa bifogad fil 77447
Omg omg omg *sötdöden inträffar* :love: :love: :love:
 
Om det är något jag avundas så är det, de mjuka lederna hos katter. Megara fläker ut sig med frestande mjuk gosmage.

Visa bifogad fil 77432
Det är ändå något speciellt med de mjuka kropparna :love: jag minns hur överraskad jag var över hur stel en hundkropp var (var inte så hundvan) när jag fick komma närmare en hund. Det kändes så märkligt! Medan en katt är så mjuk och gosig men ändå muskulös på sitt sätt :love:
 
Det är ändå något speciellt med de mjuka kropparna :love: jag minns hur överraskad jag var över hur stel en hundkropp var (var inte så hundvan) när jag fick komma närmare en hund. Det kändes så märkligt! Medan en katt är så mjuk och gosig men ändå muskulös på sitt sätt :love:
Fast någon gång skulle jag vilja testa att få klappa och bära en iller, de är ju verkligen en nivå för sig när det gäller mjuka leder! :D
giphy.gif
 
Fast usch, det där hanterandet av illern var ju allt annat än fint. Rörliga leder eller ej.
Fast illrar verkar inte ha något emot det, jag har sett videor med illerägare som hanterat sina illrar ungefär likadant och illern har sett ut som att den somnat 😅
Illrar har tunnare och mera flexibla diskar mellan sina ryggkotor som gör att de kan krypa igenom 2,5 cm stora hål om de så vill. Märkliga små flexibla filurer!
Hittade en video som visar att detta är ett bra sätt att hålla en iller på och att de blir avslappnade, fascinerande!
 
Vi har väntat och väntat och väntat! Min dotter fick en kattunge i födelsedagspresent när hon fyllde år i juli. Nu på fredag 1/10 är hon äntligen leveransklar :heart!
MEN! igår hörde uppfödaren av sig och berättade att de fått ett återbud på en av kattungarna, så nu ska plötsligt 2 bebisar flytta hem till oss! Susi (svanslös) och lilla röda som jag måste komma på ett namn till. Lutar åt Kurt-Egon. 😁
Min dotter vet inte om detta, så det blir en extra överraskning!
Visa bifogad fil 77447
Jösses så himla fina! :love:
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Välkommen lilla Vibys Amaranthe 😍
Svar
5
· Visningar
499
Senast: Lyan
·
IT & mobiler På nyhetsmorgon i morse var det ett inslag om vett och etikett i gruppchattar. Nu var det rätt humoristiskt, men det fick mig att tänka...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 119
Senast: Sryoqwe
·
Övr. Katt Vi fortsätter dela bilder på de finaste vi har! 😻🐈‍⬛
65 66 67
Svar
1 320
· Visningar
78 668
Senast: em76
·
Kläder & Bli fin Ramlade över en undersökning där man rekommenderar att kasta "gamla" trosor redan efter 6 månader? Kan "undersökningen" vara sponsrad av...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 889
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp