Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Bukefalos 30 Är!

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.
Återbesök för Sune för att kolla att allt lĂ€ker som det ska i munnen. Och det sĂ„g jĂ€ttefint ut och stygnen var fortfarande intakta. Det var vĂ€ldigt skönt dĂ„ han fĂ„tt rejĂ€la komplikationer efter tandutdragning tidigare.
SÄ ju inga restriktioner och Sune kan fÄ ha lite torrisar i surefeedern pÄ natten igen sÄ jag slipper gÄ upp varje natt kl 4 och ge blötmat, eftersom han annars stÄr pÄ mig och jamar om att det ska serveras mat NU!
Hade inte fÄtt svar pÄ förÀndringen som skickades pÄ analys. VeterinÀren tror det Àr inflammerad vÀvnad bara dÄ det var en rotrest och paradontit pÄ annan tand just dÀr.

Sen vart jag nÀstan chockad över att trygg hansa betalade 10500 av kalaset som gick pÄ 24000 (varav 2500 fast sjÀlvrisk och 25% rörlig), de drog endast bort ca 6000 för tandbehandling/tandsten. SÄ resten stod de för trots att det inte ens var FORL :up: utan parodontit och tÀnder som saknade funktion och vÀvnadsprovet. Jag tackar och tar emot. Trodde jag skulle fÄ endast för vÀvnadsprovet och en del av veterinÀrbesöket inför sjÀlva operation.

Har alltid tyckt om moderna/trygg hansa. Snabba med att reglera och aldrig nÄgra konstigheter och nu detta.

FrĂ„ga vad hon vill och be henne visa dig! 😇
Tess jamar inte ofta, sÄ det blir ganska tydligt vad hon vill nÀr hon gör det.
Sitter hon vid ytterdörren och jamar vill hon gĂ„ ut (just DÄR, inte genom kattluckan pĂ„ andra sidan huset...)
och om hon kommer in till mig nĂ€r jag sitter och jobbar och jamar och jag frĂ„gar vad hon vill slickar hon sig om munnen och dĂ„ Ă€r maten slut! 😇
Hon sÀger Àven NEJ ganska tydligt om jag försöker bÀra hem henne frÄn hyllan i sadelkammaren om hon inte vill följa med.
Annars Ă€r hon tyst förutom nĂ€r hon spinner! 😁

Megaras, jag Àr huuuuuungrig ge mig mat usla slav behöver hon inte ens jama för. Hon kommer och sÀtter sig med rumpan pÄ tangentbordet och stirrar ut mig. Jamandet efter maten Àr, vill ha mer! Det Àr det andra jamanden hon börjat med. Bredvid min stol, ibland nÀr hon gÄr runt i lÀgenheten. Eftersom jag Àr jag fick jag katastroftankar om att hon hÄller pÄ att bli blind. Nu har vi iofs inte varit hos veterinÀr men jag tror jag kan fastslÄ att hon inte Àr det.

Hela hennes beteende har förÀndrats, idag sov hon pÄ min arm, precis som Nikita brukar göra, inte bredvid som hon alltid gör. Just det, kan kanske ha att göra med att jag bara försvann i en vecka och hon fick bo ensam och matades snabbt av min syster. Hon blev sÄ olycklig av att vara ensam att hon inte ens Ät upp all sin mat sÄ syster behövde ta med henne hem till Bossekatten som hon inte tycker om och som inte tycker om henne sÄ hon var ganska spÀnd dÀr.

Nu skulle jag tro att hon Àr pÄverkad av att du hastigt och pÄ mÀrkligt sÀtt försvann och var borta lÀnge. Men kanske Àven lite för att du varit sjuk och stressad ett tag innan ocksÄ? Stressen över allt med slÀkting som blev enormt i slutet. NÀr började hennes extra jamande?
Jag mÀrkte pÄ Lucifer att han blev vÀldigt pÄverkad nÀr jag mÄdde extra dÄligt i perioder. Han var alltid en in your face kisse men extra mycket nÀr jag var sÀmre under lÄng tid.

Nytt försÀkringsbrev för Juno. Priset har ökat med 582 kr/Är, numera 5 347 kr/Är efter 15 % rabatt.

Nu betalar jag över 900 kronor/mĂ„nad för tvĂ„ katters försĂ€kring. TĂ€nk om min lön hade ökat lika fort som försĂ€kringspremierna. 😅
Mmm jag bara pröjsar och ser glad ut Àn sÄ lÀnge. Nickes höjdes med ca 100kr per mÄnad och Sunes med 120kr per mÄnad.
Det positiva med Sunes Àr ju att de Àven förbÀttrat bÄde summan de ersÀtter och att de lagt till FORL sÄ den höjningen kÀnns helt ok t.o.m rimlig pÄ en 13 Äring.

Men man undrar vart de ska sluta, fortsÀtter de höja Nickes med 100kr per mÄnad varje Är sÄ kommer det inte gÄ runt eftersom jag Àr sjukskriven och sannolikt inte kommer kunna jobba mer och dÀrmed aldrig fÄr mer cash in Àn jag har nu :meh:

Har veterinÀrkostnaderna ökat sÄ mycket per Är? Jag kÀnner att jag har dÄlig koll pÄ det, Àven dÀr sÄ pröjsar jag ju bara. Katterna ska ju ha den vÄrd de behöver.

Imorgon bitti ska Urax sövas för att undersökas i munnen och troligtvis dra nÄgon tand :( Det Àr jÀttelÀskigt nÀr fler Àn en veterinÀr sagt att jag fÄr vara glad varje dag han Àr med mig pga. hjÀrtfelet - men han kan ju inte tvingas leva med ont i munnen. Jag hoppas fina Urax vaknar efter sövningen imorgon :heart

Imorgon bitti ska Urax sövas för att undersökas i munnen och troligtvis dra nÄgon tand :( Det Àr jÀttelÀskigt nÀr fler Àn en veterinÀr sagt att jag fÄr vara glad varje dag han Àr med mig pga. hjÀrtfelet - men han kan ju inte tvingas leva med ont i munnen. Jag hoppas fina Urax vaknar efter sövningen imorgon :heart

Jag och Megara hĂ„ller tummar, tassar och tĂ„r att allt gĂ„r bra och Urax blir bra och lika glad och busig som innan. đŸ˜»đŸ€ž

Vi hÄller tassar och tummar hÀr med! Usch vilken panik jag hade haft. Det har jag alltid nÀr katterna sövs men vÀldigt lÀskigt nÀr han sÄ pass allvarligt hjÀrtfel.
Hoppas ni fÄr mysa igen imorgon kvÀll :heart

Megara sover pÄ sin kattsÀng i vÀntan pÄ att hennes nattuggla till slav ska gÄ och lÀgga sig sÄ hon kan komma efter och kura ihop sig under tÀcket.
Nicke som lÄg sÄ snÀllt igloon i soffan nyss tyckte det var dags för lek nÀr matte gick pÄ toa för att sedan lÀgga sig och lÀsa lite.
Men han har iaf sen jag tejpade över toaknappen med klistret utÄt slutat stÄ dÀr och spola pÄ kvÀllarna :up: och faktiskt inte hÀngt pÄ duschvÀggen senaste dagarna heller. Och vÀlter inte böcker ur bokhyllan. Jag undrar nÀr och vad hans nya hyss kommer bli :sneaky: eller om han börjar bli lite vuxen.

Hm nu la han sig högt upp i klöstrÀdet kanske gav upp redan.

Nicke som lÄg sÄ snÀllt igloon i soffan nyss tyckte det var dags för lek nÀr matte gick pÄ toa för att sedan lÀgga sig och lÀsa lite.
Men han har iaf sen jag tejpade över toaknappen med klistret utÄt slutat stÄ dÀr och spola pÄ kvÀllarna :up: och faktiskt inte hÀngt pÄ duschvÀggen senaste dagarna heller. Och vÀlter inte böcker ur bokhyllan. Jag undrar nÀr och vad hans nya hyss kommer bli :sneaky: eller om han börjar bli lite vuxen.

Hm nu la han sig högt upp i klöstrÀdet kanske gav upp redan.
Ehhmm vuxen?? Du pratar om en katt. :p klistret utÄt pÄ tejpen mÄste jag testa. Det spolas hejvilt hÀr pÄ nÀtterna ibland.

Jag har försökt bygga pussel nu nÀr jag Àr sjuk. :banghead:

Ehhmm vuxen?? Du pratar om en katt. :p klistret utÄt pÄ tejpen mÄste jag testa. Det spolas hejvilt hÀr pÄ nÀtterna ibland.

Jag har försökt bygga pussel nu nÀr jag Àr sjuk. :banghead:
Öhm mer vuxen :DBygga pussel gĂ„r utmĂ€rkt med Sune han satt iofs i kartongen. Nicke blir jag mer rĂ€dd för att bitarna ska fastna i munnen,han pillar upp alla. omöjligt sĂ„ har jag gett upp. Lucifer lĂ„g gĂ€rna utstrĂ€ckt raklĂ„ng över pusslet och ville ibland hjĂ€lpa till att pussla pĂ„ sitt sĂ€tt :rofl:

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.

Liknande trÄdar

• Sorgen efter en katt
  • 11-Ă„rig katt med misstĂ€nkt diskbrĂ„ck
  • Blir med katt - vad fĂ„r vi inte glömma?
  • Ungkatt och aktivitetsnivĂ„

HĂ€stnyheter

Bukefalos, Radannonser

AllmÀnt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka