Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Bukefalos 30 Är!

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.
Folk tror ofta att det Àr mer jobb och blir mer hÄr med lÄnghÄrig katt.
Nja 🙃
Den vÀnstra högen Àr frÄn Paisley med britt-pÀls, den högra frÄn Pradas silkespÀls.
20260314_130436.webp

Folk tror ofta att det Àr mer jobb och blir mer hÄr med lÄnghÄrig katt.
Nja 🙃
Den vÀnstra högen Àr frÄn Paisley med britt-pÀls, den högra frÄn Pradas silkespÀls.
Visa bifogad fil 182525
PÀlsar Àr verkligen olika! Har tre lÄnghÄriga som fÀller vÀldigt olika mycket! Den ena luddar mer Àn de andra tillsammans och en av dem har en pÀls som sköter sig sjÀlv i stort sett. Kammar honom kanske tvÄ ggr om Äret. Den tredje Àr gammal och behöver numera lite stöttning för att slippa tovor.

Köpte slowfeed-skĂ„lar (orginal) till Surefeed-automaten för att testa pĂ„ Seven. Men hon verkar inte komma Ă„t maten alls? SĂ„ nu Ă€r jag lite stĂ€lld đŸ€”
Screenshot_20260315_141048.webp

Jag tror att jag har veterinĂ€rskrĂ€ck O_o Efter att Sauron fick lunginflammation och dog efter en vanlig tandsanering. Jag inser ju att han hade dött inom snar framtid Ă€ndĂ„ iom att han tydligen hade cancer överallt, men att han blev sĂ„ akut dĂ„lig och dog sĂ„ snabbt efter ett vanligt ingrepp verkar ha satt sig. Inser att jag har skjutit upp att seniorkolla Disa men rationaliserat det med att hon mĂ„r finfint och inte verkar ha Ă„ldrats nĂ„nting. Nu har hon dock slutat krĂ€nga sig upp i klöstrĂ€det och Ă€r lite trög i magen, sĂ„g rent allmĂ€nt risig ut hĂ€romdagen(gick över snabbt men Ă€ndĂ„) sĂ„ jag kan liksom inte skjuta upp det lĂ€ngre. Bokade nyss. Och höll pĂ„ att fĂ„ en Ă„ngestattack? Tryckte pĂ„ "boka" och började störtböla?? HallĂ„ liksom??? 😂 Jag VET att det Ă€r bĂ€ttre att fĂ„ det kollat omgĂ„ende, det behöver inte ens vara nĂ„t fel men om det Ă€r det, innan hon blir jĂ€ttesjuk. Vet att det mĂ„ste göras men just nu kĂ€nns det som att jag har bokat en avlivningstid. LivrĂ€dd 😬

SÄ skönt med bra kattvakter. Jag ska ju ner till Göteborg imorgon pÄ morgonen. Och har hÀrliga mÀnniskor (bÄda har passat Megara innan) som gÄr omlott. Bara det att jag tÀnkte stÀda och moppa golven men kattvakt #1 kom tidigare Àn jag trott. SÄg hemskt ut :bag:

Mycket riktig har tanten ont i höfter och lĂ€ndrygg. Vi har fĂ„tt metacam nu, funkar det inte blir det solensia. Och sĂ„ blir det sĂ„klart en tandsanering, matten har redan Ă„ngest 😬 Alla blodprover sĂ„g Ă„tminstone jĂ€ttebra ut sĂ„ det var skönt!

Jag har bestĂ€llt Da Bird/Da Purr Peller-refills för 500 spĂ€nn. đŸ«  Jag hittade en gammal, ganska trasig Da Purr Peller-vippa gönd i garderoben, och bĂ„da katterna hade sÄÄÄÄ roligt med den. TyvĂ€rr hĂ„ller den inte lika bra som Da Bird, sĂ„ den var ganska massakerad nĂ€r vi var klara. Dyra leksaker, men vad gör man inte för sina smĂ„ hjĂ€rtan? đŸ„șđŸ©·

Jag har bestĂ€llt Da Bird/Da Purr Peller-refills för 500 spĂ€nn. đŸ«  Jag hittade en gammal, ganska trasig Da Purr Peller-vippa gönd i garderoben, och bĂ„da katterna hade sÄÄÄÄ roligt med den. TyvĂ€rr hĂ„ller den inte lika bra som Da Bird, sĂ„ den var ganska massakerad nĂ€r vi var klara. Dyra leksaker, men vad gör man inte för sina smĂ„ hjĂ€rtan? đŸ„șđŸ©·
Jag köpte en Da Bird i julklapp Ät mina missar, men den föll dem inte alls i smaken...
Tess tycker att den Àr kul i max tvÄ minuter (kanske jag som gör fel...) men Esko kan smÀlla till en gÄng med tassen och sedan gÄr han dÀrifrÄn. Den Àr ju ingen riktig pippi... :cautious:

Jag köpte en Da Bird i julklapp Ät mina missar, men den föll dem inte alls i smaken...
Tess tycker att den Àr kul i max tvÄ minuter (kanske jag som gör fel...) men Esko kan smÀlla till en gÄng med tassen och sedan gÄr han dÀrifrÄn. Den Àr ju ingen riktig pippi... :cautious:
Mina skuttar och gör volter i luften för att fĂ„nga den mycket verklighetstrogna fĂ„geln. 😉 Dina katter kanske Ă€r lite smartare Ă€n mina. 🙈

Megara Àr galen i sin laserpekare. Jag kan inte fota henne i solskenet eftersom hon ser skuggorna mobilen gör och hoppar upp och jagar dem. Hon Àlskar Àven da bird och pinnarna med fjÀdrar vad de nu heter.

VÄr Àldsta katt har en pÀls som med Ären bara tovar sig. SÄ tÀnker att det Àr enklast att klippa henne, vilken trimmer rekommenderas? Hon Àr supersnÀll att hÄlla pÄ med sÄ proceduren gÄr nog enkelt.

Tankarna snurrar i huvudet efter ha fÄtt en kostnadsuppskattning frÄn veterinÀren idag, pÄ mycket mer Àn vad jag hade hoppats pÄ :crazy::down:
Vad sÀger försÀkringsbolaget?

Din katt Àr vÀl Àldre, hur ser eftervÄrd ut?
Hur lÄng rehabperiod?
Hur ser prognosen ut? Rimlig chans att katten kan bli helt ÄterstÀlld?

Vi har 13 plus och solen skiner pÄ balkongen, öppnade aÄ katterna kunde gÄ ut.
Prada, fy vad kallt, Ă„terkom nĂ€r det Ă€r +25 💅
Paisley aka the dark lord, skulle jag gĂ„ ut i solen? Vem tror du jag Ă€r? Återkom nĂ€r det Ă€r mörkt 😒

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.

Liknande trÄdar

• Sorgen efter en katt
  • 11-Ă„rig katt med misstĂ€nkt diskbrĂ„ck
  • Blir med katt - vad fĂ„r vi inte glömma?
  • Ungkatt och aktivitetsnivĂ„

HĂ€stnyheter

Bukefalos, Radannonser

AllmÀnt, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXXXVII
  • SHL 26/27
  • Vad ska min son betala?

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar