MJLee
Trådstartare
Ja han är den snällaste katten jag haft under mina 40 årFräser aldrig, klöser aldrig, biter aldrig, och det är ju tur med tanke på att han väger 6 kilo och är urstark
Veterinären sa att han har varit fantastiskt snäll genom alla behandlingar och att det är ovanligt med huskatter som är så medgörliga fastän de tar prover, klämmer, tittar i munnen och vrider och vänder. Det enda problemet med honom var att han spann så högt att det var svårt att höra hjärtljuden
Jag har också raka motsatsen hemma. Herregud, min honkatt hade blivit vansinnig. Jag hade fått skicka in henne med tvångströja och munkorg samt en årsförpackning stelkrampssprutor till den arma personalen![]()
Det är inte bara huskatter som kan bli galna. Megara väger bara 3.5 och är en liten plutt. Men stark som en björn, hal som en ål. Med en uppsättning tänder och klor på alla fyra tassarna som hon aldrig tvekar att använda. Har aldrig haft henne inne på klinik, tack och lov. Men skulle jag behöva göra det så skulle definitivt vara honkatten, fast värre värre om jag känner henne rätt. Det blir världens cirkus när jag tar in henne för vaccination