Kattsnack 12

Bukefalos 30 år!

Ja insekter som kommer in här lever inte länge. Märks de har enorm jaktinstinkt.

Megara är hopplös. Hon kan sitta och titta när det landar och kryper en fluga mitt framför nosen på henne, på fönsterglaset. Hon tittar en lång stund, sedan sätter hon upp en tass och missar totalt. Flugan flyger iväg och hon fattar ingenting. Nikita var en fantastisk jägare, Megara not so much. Samtidigt är jag ganska tacksam eftersom Nikita envisades med att jaga getingar vilket jag inte var glad över.

Megara är hopplös. Hon kan sitta och titta när det landar och kryper en fluga mitt framför nosen på henne, på fönsterglaset. Hon tittar en lång stund, sedan sätter hon upp en tass och missar totalt. Flugan flyger iväg och hon fattar ingenting. Nikita var en fantastisk jägare, Megara not so much. Samtidigt är jag ganska tacksam eftersom Nikita envisades med att jaga getingar vilket jag inte var glad över.
Ja getingar och bålgetingar försöker jag hinna ta innan de tar de, dumt chansa.

Min Paxi var 14 när han blev ensam och lilla Sigrid flyttade in. Introduktionen gick hur bra som helst, trots att han sörjde sin mormor som han hade varit väldigt knuten till hela sitt liv.

Tyvärr fick de bara lite mer än en månad tillsammans, för han blev akut sjuk njursvikt som inte hjärtat klarade av att behandla, men han hade åtminstone närhet och lek den sista tiden istället för att vara ensam och nedstämd.

Visa bifogad fil 189095
Så fina båda två 🥹❤️ Vad är den lilla för ras?

Wow vilken fin färg 😍 Hade gärna sett en bild på hela katten 😍
1000018748.webp

Han har jättefina färger! 😊

Jag blir tokig på Maja! Varför envisas hon med att bryta sig in i dietmaten när hon har egen mat fri tillgång i skålen intill?! Hon kommer förstöra automaten om hon fortsätter såhär.
Hon har dessutom diverse fodergömmor med gott godis i och blir aktiverad dagligen.

Lägger jag dietmaten i hennes skål rör hon den inte. Pytsar automaten ut foder går hon därifrån. Det är just själva inbrottet som är roligt..

Så fina båda två 🥹❤️ Vad är den lilla för ras?

Hon är en hittekatt, infångad i fälla ute ensam mitt i vintern när hon var kanske 8 veckor gammal. :(
Vill man ha en liknande raskatt påminner hon mest om en sibirier, de ska var sådär "lagom" i typen och finns en del linjer som inte är superlånga i pälsen. (Den är tjock dock, man får kämpa för att få ner en kam till botten :angel:.)

Liknande trådar

• Lämplig kattras?
  • Blir med katt - vad får vi inte glömma?
  • Rasval
  • Sorgen efter en katt

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXXXVII
  • Valvaka!
  • Dejtingtråden 39

Barn

Hund

• Att vara en usel hundförare/tränare
  • Valpkull!