Kattsnack #5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kontaktade veterinär som först och främst ville ge nån magpasta för att se om det lugnande diarréerna. Men om hon inte var piggare till idag så skulle vi åka in till veterinärklinik och ta prover för att se så att det inte är några parasiter kvar som inte avmaskningen tog.
Igår hade hon dock bus-race nästan oavbrutet från klockan 15 till klockan 22 och vräkte i sig mat. Så en väldigt stor förbättring och vi avvaktar lite till med veterinärbesöket. Det kunde också vara så att den förra avmaskningen i kombination med flytt och allt ställde till det för henne. 70 gram plus på vågen hittills i alla fall :banana:
 
@_Zacke_ var försiktig med maten om hon haft sån diarre. De bör inte vräka i sig mat, och inte vilken mat som helst. Ge snällmat- kokt kyckling eller vit fisk tex.

Det är det hon får. Vräka i sig för henne är väl att äta normalt med tanke på att hon innan varit väldigt pillig med maten och ätit alldeles för lite. Har även försökt hålla igen just för att hon inte ska äta för mycket innan magen lugnat sig. Så hon har fått små portioner oftare. Men hon vill hela tiden ha mer och går och skriker efter maten. Väldigt positivt tecken och en bra förändring.
 
Fått kattrappprt. Mestadel lögn och bedrägeri. Ungdomen som Skönhetsmissen och Brunetten i sin godhelt valt att ta hand om - ägnar sig nu åt klagomål. Helt otacksamt.

Ungdomen säger att kissarna springer och hoppar när Ungdomen ska sova. Smyger in under täcket och kittlar Ungdomens ben med svansar och morrhår. Lägger sig ovanpå Ungdomens bröstkorg med syfte att orsaka kvävning. Står på kudden och stirrar ned i Ungdomens ansikte mitt i natten - möjligen för att samla kraft inför det dödande hugget i strupen.

Ungdomen anklagar (givetvis felaktigt) Brunetten för att ha tuggat på posten så att alla brev nu har mystiga bitmärken. Antagligen gjorda av Ungdomen själv i en önskan att sprida falska rykten och förstärka sina egna vanföreställningar.

Ungdomen hävdar även att Ungdomen försökte äta glass vid datorn och att vissa kattfröknar då antastade Ungdomen, försökte stjäla glass, och bet i Ungdomens tår.

Ungdomen lider uppenbart av paranoida tendenser och en inre oro. Ungdomen är därför dömd till ytterligare fyra dagars omhändertagande av med kurativa insatser erbjudna av Skönhetsmissen och Brunetten.
 
En sällsynt svart Uggla högst upp i trädet !
 

Bifogade filer

  • 39CF4641-3CD0-4F64-B231-2E032050BC3A.jpeg
    39CF4641-3CD0-4F64-B231-2E032050BC3A.jpeg
    203,4 KB · Visningar: 20
Jag vill ha ett rejält klätterträd men det jag suktar över är klart över min budget just nu tyvärr. Somnade och sov med en brun katt på armen så nu värker armen, jag har flyttat mig till datorn och Megara ligger och sover på kattsängen bredvid mig. Pillar lite med tassarna ibland.

Funderar på hur mycket mat hon ska ha för att gå ner i lagom takt. Försökte väga henne i går, inte en strålande succé :angel: vi jobbar fortfarande med att lära känna varandra. Jag ska inte göra det, men jag och Nikita klickade så direkt att det är svårt när jag och Megara inte gör det. Men det är så fruktansvärt orättvist att lägga det på henne.

Jag saknar min älskade Nikita så det svider som salt i såren och det är inte heller Megaras fel. Men gör det svårare att älska så där villkorslöst jag vill och kan.
 
Efter ungefär ett halvår av medicinering listade Älva ut att jag gömde kortisontabletter i hennes godis. Då började hon spotta ut tabletterna och började så småningom att godisvägra. Sedan dess har hon accepterat ett fåtal godissorter, men hon har vägrat att ta dem från min hand. Istället har jag varit tvungen att lägga godiset på golvet.

Nu, ett halvår senare, har vi hittat en godissort som är så god att man till och med kan ta den direkt från mattes hand. :love: Äntligen!

IMG_4427.JPG
 
Efter ungefär ett halvår av medicinering listade Älva ut att jag gömde kortisontabletter i hennes godis. Då började hon spotta ut tabletterna och började så småningom att godisvägra. Sedan dess har hon accepterat ett fåtal godissorter, men hon har vägrat att ta dem från min hand. Istället har jag varit tvungen att lägga godiset på golvet.

Nu, ett halvår senare, har vi hittat en godissort som är så god att man till och med kan ta den direkt från mattes hand. :love: Äntligen!

Visa bifogad fil 30265

Fick hon den i födelsedagspresent? ;) Missia fick en sådan av Arken Zoo när hon fyllde år (jag har registrerat hennes uppgifter på mitt klubbkonto) och det var det första godiset som gick hem efter Dreamies :up:
 
Prada kasterades igår, allting gick jättebra och jag kunde hämta henne några timmar efter jag lämnat.
Lite vinglig första timmen hemma men inget konstigt, på kvällen var hon som vanligt och idag galopperar hon omkring här hemma lika glad och obekymrad som vanligt 😍
 
Vad har ni för åsikter om Iams Delights Adult (portionspåsar i gelé)?
Vi har väldigt kräsna katter här hemma och jag försöker hitta ett bra våtfoder åt dom, hittills har dom ratat allt förutom Latz portionspåsar i gelé.. Mjau och Bozita kan jag fetglömma.
Men nu när jag provade dessa så åt dom :confused: Men, då är ju frågan, är det bättre än Latz eller sak samma?
 
Prada som är extremt kräsen, hon luktar gärna på det jag ska äta men vill aldrig smaka något. Äter sina torrisar och dreamies så jag trodde det skulle bli svårt att ge Metacam, hon tyckte det var jättegott 😂
Ska ge tre till fem dagar beroende på hur hon mår, som hon far runt så verkar det inte bli mer än tre 😁
 
Fick hon den i födelsedagspresent? ;) Missia fick en sådan av Arken Zoo när hon fyllde år (jag har registrerat hennes uppgifter på mitt klubbkonto) och det var det första godiset som gick hem efter Dreamies :up:
Haha, nä, det var faktiskt ett av mina depp-köp när vi hade hittat blåsljud på hennes hjärta hos veterinären och jag var säker på att hon skulle få en dödsdom. 😅 Så jag tröstköpte en massa olika godissorter för att skämma bort henne med, och härom dagen öppnade jag den här. Den var gooood! :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Omröstning
Hästmänniskan Ett mail med den här rubriken/innehållet fick väl alla som är agriakunder igår. Jag förstår mycket väl att det är för att få ner antalet...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
4 632
Senast: Sirap
·
Hundträning Hej, har en snart 4 månaders valp av bruksras som blir helt sjövild när hon busar. Det ska bitas i händer och kläder och dras så till...
Svar
11
· Visningar
974
Senast: nullo-modo
·
Övr. Katt Vi bor i ett tätbebyggt område, och vår katt har kommit på att om hon går runt och jamar hos grannarna, så blir hon insläppt och får...
Svar
10
· Visningar
1 376
Senast: G-uldlock
·
Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 203
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2023 -den andra
  • HusdjursGPS

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp