Kattsnack #5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Klippt klorna på fram tassarna för första gången idag. Det gick riktigt bra. Tog inte så mycke utan var mest ute efter å se om det går. Var mest noga med att inte hålla i henne eftersom att hon inte tycker om när man plockar upp henne även om ligga i knät går bra när hon får komma själv.
 
Jag måste sluta. Megara har ätit, kom upphoppande på sin kattsäng bredvid datorn och började slicka sig på insidan av låren och benen. Inget kalt eller överdrivet så, men jag fick spader och iakttog noga (eg stirrade) tills hon gav mig extremt gula irriterade blickar. Sedan började jag klämma lite försiktigt. Då fick hon nog och nöp mig. Tror inte att det var för att det gjorde ont eller var obehagligt, hon ryckte inte till, men blev definitivt sur. Nu ligger hon och ger mig svavelgula blickar.

Hon spinner inte heller, kan man ringa uppfödaren och fråga om hon brukar spinna eller låter jag inte riktigt klok då?
 
Jag måste sluta. Megara har ätit, kom upphoppande på sin kattsäng bredvid datorn och började slicka sig på insidan av låren och benen. Inget kalt eller överdrivet så, men jag fick spader och iakttog noga (eg stirrade) tills hon gav mig extremt gula irriterade blickar. Sedan började jag klämma lite försiktigt. Då fick hon nog och nöp mig. Tror inte att det var för att det gjorde ont eller var obehagligt, hon ryckte inte till, men blev definitivt sur. Nu ligger hon och ger mig svavelgula blickar.

Hon spinner inte heller, kan man ringa uppfödaren och fråga om hon brukar spinna eller låter jag inte riktigt klok då?

Gr henne tid. Vi har haft vår omplacering sen nyår och nu är vi hemtama med varandra. Hon är bara kelig på kvällen, på dagarna är vi intet värda.
Hon är en som smånafsar om hon bli sur eller lekfull, aldrig hårt men markerar. Det är en del av hennes personlighet, och nu tycker jag hon är lustig. Hon kommunicerar typ som våra hundar.
 
Jag måste sluta. Megara har ätit, kom upphoppande på sin kattsäng bredvid datorn och började slicka sig på insidan av låren och benen. Inget kalt eller överdrivet så, men jag fick spader och iakttog noga (eg stirrade) tills hon gav mig extremt gula irriterade blickar. Sedan började jag klämma lite försiktigt. Då fick hon nog och nöp mig. Tror inte att det var för att det gjorde ont eller var obehagligt, hon ryckte inte till, men blev definitivt sur. Nu ligger hon och ger mig svavelgula blickar.

Hon spinner inte heller, kan man ringa uppfödaren och fråga om hon brukar spinna eller låter jag inte riktigt klok då?
Ååh, jag förstår precis hur du känner! :heart När Älva flyttade hem till mig så var jag så himla orolig mest hela tiden. Efter att ha levt med kroniskt sjuka Luna så kunde jag inte låta bli att leta sjukdomstecken överallt på Älva. Det är fruktansvärt jobbigt, men det är bara att försöka ta ett djupt andetag och lugna sina tankar, för det är allra mest troligt inte något fel. :heart

(Ja, ja, jag vet att Älva sedan faktiskt visade sig ha en sjukdom, så vi kanske inte är det mest peppande exemplet. :p Men sådan otur ska inte ni ha!)
 
Ååh, jag förstår precis hur du känner! :heart När Älva flyttade hem till mig så var jag så himla orolig mest hela tiden. Efter att ha levt med kroniskt sjuka Luna så kunde jag inte låta bli att leta sjukdomstecken överallt på Älva. Det är fruktansvärt jobbigt, men det är bara att försöka ta ett djupt andetag och lugna sina tankar, för det är allra mest troligt inte något fel. :heart

(Ja, ja, jag vet att Älva sedan faktiskt visade sig ha en sjukdom, så vi kanske inte är det mest peppande exemplet. :p Men sådan otur ska inte ni ha!)

Exakt. Jag får sån ångest varje gång hon visar något tecken på att vara dålig, även om hon inte är det. Det blir nog bättre med tiden hoppas jag, så jag kan slappna av lite. Fel på aptiten är det definitivt inte :grin: varje gång jag går till köket så kommer hon med blixtens hastighet.

Häromdan tyckte jag hon haltade och gick efter henne för att kolla. Hon stannade hela tiden, satte sig ner och stirrade ut mig och undrade nog vad jag hade för mig. Jag vet att det går över med tiden (hoppas jag innerligt) och jag slutar noja. Nikita var faktiskt frisk den absolut största delen av sitt liv. Men just nu, med såren så färska blir jag livrädd och tänker veterinär, innan det blir försent. Tycker också att hon 'krummar' lite, dvs sätter baktassarna längre fram än Nikita och böjer därför ryggen mer.

Att hon inte vill bli fasthållen eller klippa klorna är inte något större problem. Men jag fasar för om hon behöver badas. Häromdagen satte hon upp tassarna just som jag varit på toa och jag stängde locket extremt snabbt. För smidig som en burma är hon inte.
 
Heh. Vilken tur att det inte var typ Bozita i tetrapack som jag beställde samtidigt som klösträdet. Det hade kunnat bli en... otrevlig överraskning.

IMG_4445.JPG


Första gången jag är glad att Älva inte gillar Bozita.
 
Gah! Dags att köpa hem ett lager usb-c kablar och aluminiumfolie för resten av kablarna. Megara har börjat få smak på ffa mina samsung usb kablar och redan tuggat sönder en. Röt till ordentligt :o när hon satt på sin kattsäng vid datorn och plötsligt började gnaga på sladden till en fågellampa jag har. Tack och lov är den inte ikopplad, men skräcken om hon börjar gnaga på sladdar.... Suck, ibland glömmer jag att hon är i slyngelåren.

Om hon inte var så förbaskat hopplös att sätta på sele så skulle vi gå ut en promenad, men en halvtimmes bråkande och resultat att jag ser ut som ett misshandelsoffer är inte värt det. Hon är helt ok med selen när den är på, hon gillar att gå ut i koppel. Men att sätta på selen....
 
Gah! Dags att köpa hem ett lager usb-c kablar och aluminiumfolie för resten av kablarna. Megara har börjat få smak på ffa mina samsung usb kablar och redan tuggat sönder en. Röt till ordentligt :o när hon satt på sin kattsäng vid datorn och plötsligt började gnaga på sladden till en fågellampa jag har. Tack och lov är den inte ikopplad, men skräcken om hon börjar gnaga på sladdar.... Suck, ibland glömmer jag att hon är i slyngelåren.

Om hon inte var så förbaskat hopplös att sätta på sele så skulle vi gå ut en promenad, men en halvtimmes bråkande och resultat att jag ser ut som ett misshandelsoffer är inte värt det. Hon är helt ok med selen när den är på, hon gillar att gå ut i koppel. Men att sätta på selen....
Vad har du för sele till henne? En Tre Ponti kan nämligen vara ganska smidig att få på, eftersom det vara är frambenen som ska i, och sedan drar man i dragskon. Kan vara värt att testa om det inte är en sådan du redan har. :)

Jag kan också relatera till sladdbitarproblemet. Luna var ett riktigt sladdmonster och jag tappade räkningen på hur många sladdar hon gnagde sig igenom. Värst var dock när vi var på besök hos mamma och Luna lyckades smita in i hennes rum. Plötsligt var mammas (ikopplade...) laddare i två oförenliga delar... :o
Skulle en antibit-spray kunna funka på Megara?
 
Är det någon som vet hur länge en dolda fel försäkring gäller? Alltså den som uppfödaren har, hon har just fyllt två. Jag har insett att Megara inte hoppar som burmor brukar göra när vi leker, däremot är hon snabb som en vessla när hon springer. Jag börjar misstänka att det faktiskt är något fel på hennes bakben och inte bara jag som inbillar mig. Jävla skit och helvete. Jag orkar inte om hon också har hälsoproblem. :turd:
 
Är det någon som vet hur länge en dolda fel försäkring gäller? Alltså den som uppfödaren har, hon har just fyllt två. Jag har insett att Megara inte hoppar som burmor brukar göra när vi leker, däremot är hon snabb som en vessla när hon springer. Jag börjar misstänka att det faktiskt är något fel på hennes bakben och inte bara jag som inbillar mig. Jävla skit och helvete. Jag orkar inte om hon också har hälsoproblem. :turd:
Tre år ska den gälla.
Jag hoppas att det bara är inbillning. :heart
 
Enligt papperna fyller min Olof ett år idag 💜 Fick grattishälsning från f-bolaget 😂

Hade tänkt klippa klor ikväll men vi tar väl det i morgon istället 😂

Får bli några slick ur laxpastatuben nu 🎂
 

Bifogade filer

  • DF1D810A-8699-4DE0-A2A8-E0EE1EAF2113.png
    DF1D810A-8699-4DE0-A2A8-E0EE1EAF2113.png
    28,6 KB · Visningar: 24
30885

Lite suddig bild, men grå (blå kanske det heter på katt) och vit med brun fläck på nosen. Är man hona och blåsköldpadd då? Eller kan man vara hane ändå?
 
Visa bifogad fil 30885
Lite suddig bild, men grå (blå kanske det heter på katt) och vit med brun fläck på nosen. Är man hona och blåsköldpadd då? Eller kan man vara hane ändå?
Om det verkligen är brun färg så är det en hona. Extremt sällsynt att det är en hane.

Skrev "om", för jag kan tycka att pälsen är tunnare på nosen så att huden lyser igenom. Men bilden är ju suddig så det är svårt att se :) Fast nu när jag tittar igen så ser det ut som färg. Söt kattunge iallafall!
 
Irriterar mig på att alla portionspåsar med sås i mataffären, utan fisk, innehåller antingen spannmål eller socker, eller för den delen både och (why not liksom) :meh:
De jag tar, mjau, har dessutom spannmålsfritt i tetrapaket :arghh: Varför kan de inte ha samma i påsarna??
 
Megara är inte riktigt klok ibland. I går sprang hon runt med eld i rumpan, flygande hopp från säng och soffa och fåtölj. Bet mig i fötterna och klängde fast med alla fyra tassarna i mitt ben (utan klor). Sprang mer, gick på toa och skvätte ut halva lådan. Hennes metabolism är helt otrolig, absolut inte UVI utan stora klumpar med jämna mellanrum, men gah vad hon går ofta. Sedan kommer hon upp på kattsängen, slickar sig omsorgsfullt i rumpan för att sedan kärvänligt slicka mig i ansiktet. :crazy: kan hon pricka in näsa och mun, desto bättre.

Efter det försöker hon stjäla min mat (pasta), kommer kutande när jag är i köket så jag trillar över henne och gör sitt bästa för att bryta sig in i skåpet nedanför diskhon där jag har soplådan. Respekt för att inte bita på sladdar? Inte direkt....Ska köpa tabasco och något från apoteket som lovar att få katter att sluta bita. Hmm.... Ska också fixa röran bland hårddiskar och ta en vända till Clas Ohlson så jag kan köpa kabelskydd och klämma fast kablar med självhäftande tejp.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Omröstning
Hästmänniskan Ett mail med den här rubriken/innehållet fick väl alla som är agriakunder igår. Jag förstår mycket väl att det är för att få ner antalet...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
4 571
Senast: Sirap
·
Hundträning Hej, har en snart 4 månaders valp av bruksras som blir helt sjövild när hon busar. Det ska bitas i händer och kläder och dras så till...
Svar
11
· Visningar
973
Senast: nullo-modo
·
Övr. Katt Vi bor i ett tätbebyggt område, och vår katt har kommit på att om hon går runt och jamar hos grannarna, så blir hon insläppt och får...
Svar
10
· Visningar
1 375
Senast: G-uldlock
·
Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 181
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp