Kattsnack #5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Generellt är det aldrig fel att starta en ny tråd! Det är mest för din egen skull, för att folk lättare ska hitta dit eftersom det inte krävs att man håller koll på en tråd på 50+ sidor för att se frågeställningen :)
Vi har ändå tänkt att ringa husvet och kolla så det var egentligen ingen stor fråga.
Eftersom katten är sjuk från och till så är det många småfrågor som dyker upp och då känns det inte relevant att starta tråd.
 
Vi har ändå tänkt att ringa husvet och kolla så det var egentligen ingen stor fråga.
Eftersom katten är sjuk från och till så är det många småfrågor som dyker upp och då känns det inte relevant att starta tråd.
Jag förstår. Hoppas att det löser sig med den lilla damen!
 
33662

Det är tur dom är söta, dom små blomsterdödarna :cautious: :D

Freya är mer för att utforska än sin bror, innebär att hon är den som välter flest saker...
 
Våra godingar blir mer och mer framåt. Hon, som ännu fräser ibland :p, är mer framåt och modigare än sin bror. Kommer upp i knät och spinner. Brodern sitter dock just nu i sovrumsfönstret och tittar ner och ut på mig och hönsen. Hon tittade också ut förut, såg på hönsen och tycktes tänka "dom där ser smarriga ut :d". Att hönsen är av storleken stor har hon inte sett än.
 

Bifogade filer

  • IMG_20190722_131346.jpg
    IMG_20190722_131346.jpg
    191,2 KB · Visningar: 15
Jag kan inte låta bli att tycka att det är extremt roligt när Älva får syn på något flygfä som hon väldigt gärna vill fånga men som är utan räckhåll, eftersom hon jamar otåligt när hon inte kommer åt. Precis som att hon säger åt insekten "Men kom hit, då!"
Det funkar aldrig.
 
Ni går alltså promenad? Va härligt det lät, Lisa sitter mest still och spanar och surar så fort linan blir sträckt. Hade vart härligt att kunna gå omkring med henne också.
De vill gärna göra så ja :D när jag hade min i koppel så köpte jag helt enkelt en låååång spårlina och lät henne gå runt själv. Så behövde man bara gripa in när snöret snorde runt grejer. Alice gillar mest att sitta och spana på saker, en promenad om dagen runt trädgården i sommarstugan är okej dock - då går vi tillsammans en liiiten vända :D
 
Innan jag skaffade perser var det fler som varnade för all pälsvård och hår överallt, jag som är så pedant, hur skulle det gå?

Alldeles utmärkt 😁
Lägger max tio minuter varannan dag på att borsta igenom henne. Badat henne ett par gånger och torkar av ögonen vid behov. Fäller enstaka mjuka tussar, haft noll katthår på uniformen och blir det lite päls på något är det bara att fukta handflatan med vatten och dra bort det. Mycket enklare än korthår där det blir päls överallt 😅

Sen är hon supersnäll, mjuk och behaglig i temperamentet 😍
Har alltid ytterdörren öppen ut till terassen och hon har aldrig haft en tanke på att ta sig förbi kompostgallret och rymma, sitter helst på dörrmattan inne och tittar ut.
Klarar värmen jättebra trots sin korta nos, jag är betydligt mer slö.

Bästa Prada!
20190726_121156.jpg
 
Innan jag skaffade perser var det fler som varnade för all pälsvård och hår överallt, jag som är så pedant, hur skulle det gå?

Alldeles utmärkt 😁
Lägger max tio minuter varannan dag på att borsta igenom henne. Badat henne ett par gånger och torkar av ögonen vid behov. Fäller enstaka mjuka tussar, haft noll katthår på uniformen och blir det lite päls på något är det bara att fukta handflatan med vatten och dra bort det. Mycket enklare än korthår där det blir päls överallt 😅

Sen är hon supersnäll, mjuk och behaglig i temperamentet 😍
Har alltid ytterdörren öppen ut till terassen och hon har aldrig haft en tanke på att ta sig förbi kompostgallret och rymma, sitter helst på dörrmattan inne och tittar ut.
Klarar värmen jättebra trots sin korta nos, jag är betydligt mer slö.

Bästa Prada!
Visa bifogad fil 33778
Jag älskar oxå perser, sköter man pälsen regelbundet så tar det inte mycke tid alls.
 
Måste bara berätta. Malla kom in och lufttuggade, hulkade och hade sig. Förstod att nått grässtrå fastnat, tänkte mellan tänderna eller nått. Men nä, det stack upp ur halsen upp i gommen. Ett tjockt strå dessutom! Försökte ta bort det, men alla som försökt stoppa in fingrarna i en kattmun vet att det kan göra rätt ont. Kastade mig på fånen och ringde närmsta klinik som ligger 5 min bort. Fick reda på att dom skulle stänga 10 min senare. Fick lite halvt panik, frågade om jag kunde få komma ändå om vi kastade oss iväg direkt. Och det fick vi :love:
Väl där drog dom upp ett ca 25 cm långt strå :eek:
Och när jag sen frågade vad det skulle kosta, ville dom inte ha nått! Hon tyckte dom kunde bjuda på de 30 sek det tog att få upp strået. Världens bästa klinik! Och en Evidensiaägd sådan.

Så glad att dom tog emot oss :heart
 
Jag kan inte låta bli att tycka att det är extremt roligt när Älva får syn på något flygfä som hon väldigt gärna vill fånga men som är utan räckhåll, eftersom hon jamar otåligt när hon inte kommer åt. Precis som att hon säger åt insekten "Men kom hit, då!"
Det funkar aldrig.

När vi var på Södermalm (alldeles bredvid Slussen) så var det en hel del Fiskmåsar som flaxade runt och skrek. Megara låg och spanade med hela kroppen och man såg hur gärna hon velat kasta sig upp och fånga en.

Något ambitiöst tyckte jag...
 
And we have a winner!

Efter att ha försökt muta hennes majestät Mini (ragdollen) med snart sagt varenda blötfoder på marknaden (låt oss säga det är tur jag har två "soptunnekatter" som äter allt och kan äta upp allt ratat) så har vi en vinnare. Nu måste jag bara få tag i mer.

Och nåde den som berättar för hennes majestät att ja det är förvisso ett dyrt jävla foder, men det är ett bantarfoder 😂😂😂

Men jag presenterar miraklet - mat som till o h med Mini äter! *drumroll* Återstår se hur länge dock men..

IMG_20190727_175950.jpg
 
Millie har inte ätit sen i morse. Inte spytt och ingen feber än men magkänslan skapar megaångest. Får vätskeersättning flera ggr per dag och jag hoppas på värmen men är rädd att jag bara lurar mig själv.
Efter en stund tog hon ett par godisbitar men i vanliga fall blir hon tokig när hon ser dom.
 
Sedvanligt kvällsbus pågår. Bilden är dock tagen tidigare idag.
Går bättre intill hunden nu med. Fortfarande fräser de mot honom, men de kommer närmare och närmare först och sen vågar de släppa honom och leka lite :).

Största problemet nu är att dreamis är så goda att de lätt fångar fingrarna med både tänder och klor för att de så gärna vill ha :crazy:.
Så nu jobbar vi på att inte bitas.
 

Bifogade filer

  • IMG_20190727_130232.jpg
    IMG_20190727_130232.jpg
    319,2 KB · Visningar: 14
And we have a winner!

Efter att ha försökt muta hennes majestät Mini (ragdollen) med snart sagt varenda blötfoder på marknaden (låt oss säga det är tur jag har två "soptunnekatter" som äter allt och kan äta upp allt ratat) så har vi en vinnare. Nu måste jag bara få tag i mer.

Och nåde den som berättar för hennes majestät att ja det är förvisso ett dyrt jävla foder, men det är ett bantarfoder 😂😂😂

Men jag presenterar miraklet - mat som till o h med Mini äter! *drumroll* Återstår se hur länge dock men..

Visa bifogad fil 33874

Eftersom jag har flera sådana, så ska jag också testa! Tänk om jag kunde hitta nått till mina med!
 
Tuva har ju kräkts en del på sista tiden. Veterinären gjorde en seniorkoll (allt såg bra ut) och skrev ut Losec. Det har hjälpt en del, hon kräks inte lika mycket. Hoppas det hjälper ännu mer innan kuren är avslutad!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning Hej, har en snart 4 månaders valp av bruksras som blir helt sjövild när hon busar. Det ska bitas i händer och kläder och dras så till...
Svar
11
· Visningar
965
Senast: nullo-modo
·
Övr. Katt Vi bor i ett tätbebyggt område, och vår katt har kommit på att om hon går runt och jamar hos grannarna, så blir hon insläppt och får...
Svar
10
· Visningar
1 364
Senast: G-uldlock
·
Kropp & Själ Ok varning för triggande ämne kanske, men känner att jag behöver bolla mina tankar. Har nog alltid eller iaf sedan väldigt ung ålder...
2
Svar
20
· Visningar
1 494
Senast: miumiu
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 820
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp