Kattsnack #5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min erfarenhet, nej. Men jag vet att andra varit belåtna. Men min var ett totalt misslyckande. Stackars Nikita trillade ner flera gånger. Jag skurade med diskmedel osv för att få den att sitta, men fungerade inte alls. Tyvärr.

Lite det jag är rädd för. Har kikat på dem förr men varit rädd just för att de ska ramla ner. Och när man läser recensioner verkar det vara 50 - 50 mellan totalt livsfarliga och sitter som berget.
 
@Alexandra_W när jag fyllde år och sa ifrån presenter tyckte kompisen att en pryl till
Pälsfröken kunde jag ju inte säga något om.
Så hon fick en sån. Så fort jag fått henne att förstå att fönsterputsning och uppsättning givetvis ingår för det kan ju inte Pälsfröken ordna så återkommer jag med ett utlåtande.
Dock kommer det inte bli nu när det är onödigt varmt ifall det blir en nyförälskelse.
 
Lite det jag är rädd för. Har kikat på dem förr men varit rädd just för att de ska ramla ner. Och när man läser recensioner verkar det vara 50 - 50 mellan totalt livsfarliga och sitter som berget.

Tycker de verkar lite risky.
En kompis byggde utkiksplats i mitt fönster. Blev jättebra och med noll inverkan på fönsterbrädan.
 
Tycker de verkar lite risky.
En kompis byggde utkiksplats i mitt fönster. Blev jättebra och med noll inverkan på fönsterbrädan.
Kan du ta en bild eller nåt som visar hur den ser ut? Jag är nyfiken :)

Jag har fönstret öppet om kvällarna nu och har ett enkelt insektnät som hon respekterar och det räcker med bara de par extra centimeterna för att hon ska kunna ligga bekvämt på fönsterbrädan. Det känns synd att hon inte kan göra det när fönstret är stängt, då sitter hon eller knölar ihop sig för att kunna ligga lite. Så jag funderar också på något som hon kan ligga på 🤔
 
Kan du ta en bild eller nåt som visar hur den ser ut? Jag är nyfiken :)

Jag har fönstret öppet om kvällarna nu och har ett enkelt insektnät som hon respekterar och det räcker med bara de par extra centimeterna för att hon ska kunna ligga bekvämt på fönsterbrädan. Det känns synd att hon inte kan göra det när fönstret är stängt, då sitter hon eller knölar ihop sig för att kunna ligga lite. Så jag funderar också på något som hon kan ligga på 🤔

Den är byggd till min hund men används lika mycket av katten. Eftersom hunden är en luns är den mer stadigt byggd än vad den skulle behövt vara för enbart katt.
En av köksstolarna står vanligtvis framför som klätterhjälp, varken hunden eller katten kan hoppa 😁
20190729_135204.jpg
 
34001

Tror ni att något sånt här skulle kunna funka? De blåa är fönsterbrädorna (de är två stycken med litet smalt utrymme mellan dem) och om man kunde fixa en träbit (det röda) med ett litet trappsteg så att biten närmast fönstret vilar mot undersidan av fönsterbrädan där. Medan resten ligger ovanpå den andra fönsterbrädan. Då borde den kunna tas bort vid behov också utan att behöva fästas på fönsterbrädan pga fysikens regler (säg till om jag tänker fel dock!).

... eller gör jag det för komplicerat? Det skulle inte vara första gången :cautious:
 
Den är byggd till min hund men används lika mycket av katten. Eftersom hunden är en luns är den mer stadigt byggd än vad den skulle behövt vara för enbart katt.
En av köksstolarna står vanligtvis framför som klätterhjälp, varken hunden eller katten kan hoppa 😁
Visa bifogad fil 34000
Åh vad fint! :up:
Tack för bilden! Men dey skulle inte funka i mitt rum dock tyvärr, det är fullt med möbler framför fönstret :meh:
 
Visa bifogad fil 34001
Tror ni att något sånt här skulle kunna funka? De blåa är fönsterbrädorna (de är två stycken med litet smalt utrymme mellan dem) och om man kunde fixa en träbit (det röda) med ett litet trappsteg så att biten närmast fönstret vilar mot undersidan av fönsterbrädan där. Medan resten ligger ovanpå den andra fönsterbrädan. Då borde den kunna tas bort vid behov också utan att behöva fästas på fönsterbrädan pga fysikens regler (säg till om jag tänker fel dock!).

... eller gör jag det för komplicerat? Det skulle inte vara första gången :cautious:
34002

Eller så här, perspektiv från sidan.
Det röda är "sängen", de blåa liggande rektangelrna fönsterbrädorna och de andra blåa fönstret, väggen och elementet under fönstret.
Fast det beror på hur fönster brädorna är fästa i väggen förstås kom jag på nu för att få dit "sängen". Tänkte att man kunde föra in den från sidan men det beror ju på fästena.. 🤔
 
Visa bifogad fil 34002
Eller så här, perspektiv från sidan.
Det röda är "sängen", de blåa liggande rektangelrna fönsterbrädorna och de andra blåa fönstret, väggen och elementet under fönstret.
Fast det beror på hur fönster brädorna är fästa i väggen förstås kom jag på nu för att få dit "sängen". Tänkte att man kunde föra in den från sidan men det beror ju på fästena.. 🤔
Och så behöver man väl mäta ganska exakt för att det inte blir för trångt eller stort utrymme för fönsterbrädan närmast fönstret, så att antingen blir "sängen" ostadig eller svår att trä på.
 
Tycker de verkar lite risky.
En kompis byggde utkiksplats i mitt fönster. Blev jättebra och med noll inverkan på fönsterbrädan.

Jag har redan föbsterbrädeutkiksplats. Men jag har totalt tre fönster och tre katter. Tänkte ha ett ifred, så funderingen var om man kunde sätta en sån utkiksplata på balkongdörrsfönstret.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning Hej, har en snart 4 månaders valp av bruksras som blir helt sjövild när hon busar. Det ska bitas i händer och kläder och dras så till...
Svar
11
· Visningar
967
Senast: nullo-modo
·
Övr. Katt Vi bor i ett tätbebyggt område, och vår katt har kommit på att om hon går runt och jamar hos grannarna, så blir hon insläppt och får...
Svar
10
· Visningar
1 364
Senast: G-uldlock
·
Kropp & Själ Ok varning för triggande ämne kanske, men känner att jag behöver bolla mina tankar. Har nog alltid eller iaf sedan väldigt ung ålder...
2
Svar
20
· Visningar
1 496
Senast: miumiu
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 822
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp