Kattsnack #5

Status
Stängd för vidare inlägg.
36497


Kul med fönster hos veterinären :D jag fick lyfta upp honom för han beter sig som om benet med kanyl är fastknutet mot kroppen 😅
 
Fick ni några svar hos vet?
Vi är kvar fortfarande. Skulle få svar på skiktröntgen efter helgen men antingen kollar dom bilderna nu direkt ändå, eller så har vi väntat tre timmar på att bli av med kanylen :cautious: inledande undersökning gav inget nytt förutom att det viner lite högt upp i strupen när han andas, troligen kommer det från noshålan. Vet har inte spekulerat heller utan avvaktar svar på röntgen(ganska skönt faktiskt).
5999EDEF-8D3C-4FB4-8BF6-127D9A5D1F5F.jpeg

Den här gången kravlade han sig upp själv, visar sig att högerbenet funkar trots allt ;)
 
Megara njuter av livet efter gårdagens lustmord. Hon har börjat få till dålig vana att hoppa upp på diskbänken där hon inte får vara med tanke på spisrisken. Hon har inte ens skam nog att hoppa ner när jag kommer utan sitter kvar och stirrar gulögt på mig. :meh: Apropå en annan tråd, hon vet definitivt att där får man inte vara, men struntar fullkomligt i det.

Funderar på att helt enkelt stänga till köket eftersom vattenskålarna finns i vardagsrum och sovrum. Endast renslickad matskål finns i köket. Men då kommer hon sitta och muttra utanför och försöka få upp dörren. Jag kan sätta en kastrull vatten om plattan är varm, men känner jag Megara kommer det bara göra att hon går dit för att dricka. Och jag vill ha henne så långt bort som möjligt från spisen. Har redan en trestegspall så hon kan sitta och kolla vad jag gör, men hon är inte på diskbänken när jag lagar mat så det är inte till mycket nytta.
 
Dom hade glömt oss :laugh: nackdelen med att vara en tålmodig jävel, fick veta att veterinären hade fått nåt akut men skulle komma efter det och ta kanylen, och jag tänkte att det helt enkelt blev mycket att göra 🤷‍♀️ drygt fem timmar i onödan satt vi 🙈

Äsch, vad surt. Du är alldeles för tålmodig ;)
 
Megara njuter av livet efter gårdagens lustmord. Hon har börjat få till dålig vana att hoppa upp på diskbänken där hon inte får vara med tanke på spisrisken. Hon har inte ens skam nog att hoppa ner när jag kommer utan sitter kvar och stirrar gulögt på mig. :meh: Apropå en annan tråd, hon vet definitivt att där får man inte vara, men struntar fullkomligt i det.

Funderar på att helt enkelt stänga till köket eftersom vattenskålarna finns i vardagsrum och sovrum. Endast renslickad matskål finns i köket. Men då kommer hon sitta och muttra utanför och försöka få upp dörren. Jag kan sätta en kastrull vatten om plattan är varm, men känner jag Megara kommer det bara göra att hon går dit för att dricka. Och jag vill ha henne så långt bort som möjligt från spisen. Har redan en trestegspall så hon kan sitta och kolla vad jag gör, men hon är inte på diskbänken när jag lagar mat så det är inte till mycket nytta.

Det låter smidigare i längden att skälla på katten verbalt med skämstoner/röst samt om det ignoreras vifta bort gravt ! Viktigt att när du är hemma lyssnar /har koll utåt köket så att du verkligen då direkt är där med ”skäms” på katten - annars lär de sig inte.

Även om hon sen är uppe när du inte vet /ser osv, så absolut fostra katten att det inte är ok när du är närvarande.

Du ska ju inte bomma för din egen bostad som lösning för att kisse helst vill ta en tur på diskbänken /spisen 😨👍

Mina katter var uppe på diskbänk /spis mycket i början ! Jag har fått lägga tid på att fostra bort det . De har blivit super ang att ta till sig 😄

Men jag ställer alltid kastrull med vatten ändå på induktionshällen tills den svalnat , när jag inte vill kolla/ha fokus på katterna hela tiden 😄
 
Senast ändrad:
Alltså fy vad dåligt av dem . Inte ok ! 😞
Ja det var ju lite tokigt, tur i oturen att det var Sauron som är stencool hos vet ☺ och lite får jag nog skylla mig själv som inte sa till tidigare 😅 personalen i receptionen blev helt förskräckt och hittade en sköterska på nolltid, och erbjöd själv att direktreglera räkningen och skicka en faktura så vi fick fara hemåt omgående. Tack och lov för Netflix i mobilen, och Sauron sover gott nu :p
 
Det funkar inte på alla katter men många. Ställ en ugnsplåt som sticker ut lite över bänkkanten. När katten hoppar upp ska dne landa på plåtkanten som då faller ner med en skräll. För extra effekt ta en djup plåt och ha i vatten.

Funkade klockrent på katt efter katt. Tills Soda. Som ramlade ner med plåten och sen hoppade upp igen direkt.

Efter Soda la jag ner "inga katter på bord och bänkar" helt. De vet dock att de inte får vara på bänkar, diskbänk och spis när matte inte ser. Men så fort matte lämnar bostaden så..
 
Två fröknar sitter plötsligt på sin liggplatshylla med lååååånga halsar och stirrar fascinerat mot köket. Tog mig två sekunder inse Lukas gör något i köket som absolut inte är tillåtet. Går dit och jag hade visst glömt mjukmaten på bänken. Lukas har hämtat påsen med mush och sitter på köksmattan och har precis tuggat sig igenom påsen.

Sorry gubben att Fröknarna tjallade ner dig på tre röda 😂
 
Det låter smidigare i längden att skälla på katten verbalt med skämstoner/röst samt om det ignoreras vifta bort gravt ! Viktigt att när du är hemma lyssnar /har koll utåt köket så att du verkligen då direkt är där med ”skäms” på katten - annars lär de sig inte.

Även om hon sen är uppe när du inte vet /ser osv, så absolut fostra katten att det inte är ok när du är närvarande.

Du ska ju inte bomma för din egen bostad som lösning för att kisse helst vill ta en tur på diskbänken /spisen 😨👍

Mina katter var uppe på diskbänk /spis mycket i början ! Jag har fått lägga tid på att fostra bort det . De har blivit super ang att ta till sig 😄

Men jag ställer alltid kastrull med vatten ändå på induktionshällen tills den svalnat , när jag inte vill kolla/ha fokus på katterna hela tiden 😄

Problemet är att hon aldrig hoppar upp när jag är i köket. Och jag hör inte när hon hoppar upp eller ner för den delen utan enda gången är när jag kommer till köket och hon inte är där som en blixt utan redan sitter på diskbänken. Då plockar jag ner henne med ett bestämt nej, medan hon glor surt.
 
Problemet är att hon aldrig hoppar upp när jag är i köket. Och jag hör inte när hon hoppar upp eller ner för den delen utan enda gången är när jag kommer till köket och hon inte är där som en blixt utan redan sitter på diskbänken. Då plockar jag ner henne med ett bestämt nej, medan hon glor surt.

Jag vet - det problemet att de inte hoppar upp där när man är närvarande är precis det jag avser. OM NÄR hon sitter där och glor när du är där så måste du ju vara jättesträng som sagt
 
Husse är både duktig på matlagning och tycker det är roligt. Jag kan men avskyr det. Således lagar husse mat på helgerna och gör matlådor som matte kan äta i veckorna. Lukas är fullt medveten om det här med matlagning och mycket kulinariskt intresserad ;)

I helgen är husse inte här. Alltså måste jag laga mat. Lukas ofantligt lycklig. Tills han inser att hans fullkomligt värdelösa matte lagar broccoli- och blomkålsgratäng.

Efter att generöst ha erbjudits en bit rå blomkål är Lukas så kränkt att han lagt sig under sängen. Ett ställe han inte använt den senaste månaden.

Jag ligger tydligen uruselt till inför Årets Matte 2019 😂🙈
 
Oj vad jag har missat mycket i tråden! Försöker febrilt läsa ikapp!

Slänger även in en lite uppdatering om att Lisa har bott in sig bra nu. Hon håller sig i närheten av huset mest hela tiden när hon är ute och nu hänger hon inne mest hela tiden när vädret är lite sämre. Passar mig bra jag tycker att det här med utekatt är lite jobbigt
36628
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning Hej, har en snart 4 månaders valp av bruksras som blir helt sjövild när hon busar. Det ska bitas i händer och kläder och dras så till...
Svar
11
· Visningar
963
Senast: nullo-modo
·
Övr. Katt Vi bor i ett tätbebyggt område, och vår katt har kommit på att om hon går runt och jamar hos grannarna, så blir hon insläppt och får...
Svar
10
· Visningar
1 364
Senast: G-uldlock
·
Kropp & Själ Ok varning för triggande ämne kanske, men känner att jag behöver bolla mina tankar. Har nog alltid eller iaf sedan väldigt ung ålder...
2
Svar
20
· Visningar
1 490
Senast: miumiu
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 816
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp