Kattsnack #5

Status
Stängd för vidare inlägg.
I fredags blev Millie 10 månader.
Det är helt galet hur mkt man kan älska ett djur.
Ska göra ett nytt försök att boka tid för kastrering och märkning. Är väl garanti på att hon blir sjuk så fort vi bestämt dag för så har det blivit två ggr förut men hoppet är det sista som överger människan. För tillfället mår hon väldigt bra.
 
Idag har min underbara, knäppa, fantastiskt skojiga katt Ping flyttat till en annan bukefalist som får ge sig till känna om hon vill. Att 6 kattungar flyttar är en baggis jämfört med en av de vuxna. Jag vet att detta är det perfekta hemmet för katten och bra för min flock. Det är ändå tomt.

Lycka till med bästa Ping :heart
Vilken jättefin katt!
 
Dags för nästa katt tror jag :( nån, troligen Sixten, har kissat på mattan dels hos min bror och dels hemma under dagen. Tror att det är Sixten iom att han haft problem med urinsten innan + att jag tyckt han kissat lite stötig i lådan på sistone. Ska ringa imorn bitti efter jobbet, det är ändå dags för seniorkoll. Gubben blir ju åtta i december :eek:

Sauron blev helt torr i ögat redan dag 3 på metacam, även snorbusarna försvann. Han låter lite täppt fortfarande dock, men det är ju sju dagar kvar på kuren :)
 
Nu har Millie blivit kastrerad eller steriliserad.🤔
Och chippad.
Det hade gått bra men hon är trött vår lilla vän.
955930DC-4CF6-4FBE-AA2A-D16A21186524.jpeg
 
Ett mirakel har inträffat. Ragdollen har fortsatt äta Hills våtmaten. Inte det sedvanliga "slicka lite på såsen och gå" efter någon vecka. Hon äter det vecka ut och vecka in, och har tredubblat portionsstorleken (den är fortfarande minimal men för henne jättestor). Idag åt hon upp sin mat - och gick och snodde siamesens allergimat.

HON ÄTER. KONSEKVENT. Jag är i chock. Ätit sig igenom två kartonger och inga tecken på att hon tänker sluta.

Plötsligt händer det. Efter 8 år.
 
Ett mirakel har inträffat. Ragdollen har fortsatt äta Hills våtmaten. Inte det sedvanliga "slicka lite på såsen och gå" efter någon vecka. Hon äter det vecka ut och vecka in, och har tredubblat portionsstorleken (den är fortfarande minimal men för henne jättestor). Idag åt hon upp sin mat - och gick och snodde siamesens allergimat.

HON ÄTER. KONSEKVENT. Jag är i chock. Ätit sig igenom två kartonger och inga tecken på att hon tänker sluta.

Plötsligt händer det. Efter 8 år.
Hon behövde en rival i hemmet :D
 
Syns det var han ledsnade eller? 🙄
Visa bifogad fil 37234

Disa är klippt till 25% och där slutade vi när hon satte tänderna i sin matte. Förstår numera uttrycket att en katt smäller, har aldrig hört ett sånt ljud innan. Otroligt bra dag på det stora hela. 💩:banghead:
Dom är ju vana båda två egentligen men idag var inte rätt dag tydligen. Personalen sa att dom bara har skickat fyra katter till veterinär på 30 år, och så får jag skämmas för båda mina, superhärligt :up: Ska fråga Ultuna om Sauron ska sövas på åb på tisdag och fråga om jag får ta med min trimmer :o Annars får dom följa med Sixten på seniorkoll båda två.
 
I går var Millie jättepigg men i morse var hon loj och spydde. Sen har hon varit loj under dagen och nu spydde hon en gång till.
Hon har inte fått ngt mer smärtlindring. Hur brukar det vara?
 
Hanen har börjat med dumheter, eller ha, tendenserna har väl funnits men de har blivit värre. Han tuggar på oss :crazy: . Inte hårt, naggar mest (än så länge). Han kan komma upp, nagga i mina byxor, tröja, hand osv. Alltså inte bara när han blir klappad. Han har inget emot ligga i knä och bli klappad, men så vill han nagga emellanåt.
Antar att det kliar i munnen, dom tappar mjölktänder hejvilt nu.
 
Urk. Jag avmaskade Lukas när han kom då han hade synlig bandmask. Igår kräktes han och det var spolmask i kräket. Köpte avmaskningsmedel på vägen hem idag. Precis när jag kom hem hade han diarré precis utanför lådan (han hann inte) . Och det krälade i den. Urk...

Antagligen hade han ätit smittat bytesdjur alldeles innan avmaskning så några jävlar överlevde, han har ju inte fått I sig ny smitta. Men hoppas verkligen de små jävlarna dör nu. Allihop. För alltid.
 
Urk. Jag avmaskade Lukas när han kom då han hade synlig bandmask. Igår kräktes han och det var spolmask i kräket. Köpte avmaskningsmedel på vägen hem idag. Precis när jag kom hem hade han diarré precis utanför lådan (han hann inte) . Och det krälade i den. Urk...

Antagligen hade han ätit smittat bytesdjur alldeles innan avmaskning så några jävlar överlevde, han har ju inte fått I sig ny smitta. Men hoppas verkligen de små jävlarna dör nu. Allihop. För alltid.

Urk, krälande maskar är verkligen :crazy::nailbiting:Avmaska alla katter (och hund om du har fortfarande), det kanske du har koll på dock! :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Omröstning
Hästmänniskan Ett mail med den här rubriken/innehållet fick väl alla som är agriakunder igår. Jag förstår mycket väl att det är för att få ner antalet...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
4 633
Senast: Sirap
·
Hundträning Hej, har en snart 4 månaders valp av bruksras som blir helt sjövild när hon busar. Det ska bitas i händer och kläder och dras så till...
Svar
11
· Visningar
974
Senast: nullo-modo
·
Övr. Katt Vi bor i ett tätbebyggt område, och vår katt har kommit på att om hon går runt och jamar hos grannarna, så blir hon insläppt och får...
Svar
10
· Visningar
1 376
Senast: G-uldlock
·
Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 203
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp