Kattsnack #5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Millie brukar hoppa över nätet på altanen men oftast smyger hon runt lite först.
När pappa öppnade dörren i dag flög hon ut och över nätet. Sen blev hon borta. Stackars pappa hade väl inte andats på dom 20 min som hon var borta. Två grannar hade hjälpt till att leta.
Jag känner väl att vägen kan vara läskig men vi har ju haft katter ute förr och Millie vet ju var hon bor nu.
32460629-9F5F-4BDC-BB7C-D63854222587.jpeg
 
Båda kissar mår bra, det var fullt ös här hemma i morse men nu har de taggat ned och chillar. En i köket och en högst upp i sitt träd. De har fått kyckling istället för anka till frukost och är inte helt nöjd. Rätt mycket kyckling finns kvar i skålen... :o Fast det är väl ett bra tecken att Knubbis-B inte vräker i sig allting utan faktiskt äter sin portion i stillsam ro.

Jag har gått runt och tänkt att jag ska boka tandkoll-tid för dem typ sedan i augusti men inte kommit till skott. Särskilt Skönhetsmissen är jag lite nervös över då hon hade så dåliga tänder sist. Nu ska jag iväg på jobb i helgen, och småfröknarna ska till Getinghuset på äventyr så jag vill vänta till nästa vecka. Men det bästa vore kanske att bara ringa och boka in dem så har jag datumet klart.
 
Tyckte att Cheenu verkade lite ovanligt trött och slö i morse.

När jag hittade en enorm, och väldigt död, spindel bredvid hans matskål insåg jag varför. Den stackars spindeln var alldeles tilltufsad så NÅGON har nog haft väldigt roligt med den i natt...
 
Låter katterna vara ute i trädgården medan jag höststädar lite i den. De tycker det är väldigt spännande och roligt. Skönt att få göra av med lite energi för dom med.
Honan upptäckte precis att man kan gå på toa ute också :up: .
 
Principiell fråga stundar. Jag vill ha svalt (läs kyligt) i sovrummet, Megara är en riktig liten fryslort. Vem ska anpassa sig? :idea:
 
UDS ringde nyss om provsvaren, diagnosen just nu är "ospecifik rinnit". Troligen inte orsakad av cancer :up: Han har dock en inflammation där uppe, och har nedbrytningar i vävnaden i noshålan. Några lymfknutar. Ingen främmande kropp. Han har visst FORL/TR på två tänder, men det var osannolikt att det hade med det här att göra så jag hoppas Agria betalar och är glada 😬 Vet tyckte att vi kunde vänta med dom tills vi är klara med det här, så jag tror inte dom såg allt för illa ut. Fick välja på att fortsätta utreda direkt eller prova inflammationshämmande(metacam) först och sen utreda vidare om det behövs, valde att prova metacam först. Känns viktigare att han blir symptomfri än att jag får veta exakt orsak, nu när det verkar så himla diffust och inte ens är säkert att vi hittar nåt nytt. Om inte metacam hjälper kan man prova kortisontabletter och ev övergå till inhalator så småningom för att behandla så lokalt som möjligt. Har återbesök i början av oktober. :)
 
Hindrat hanen från att jaga en höna flera gånger idag. Om han inte lär sig kan vi inte ha den hönan kvar nästa år (när tanken är att katterna får vara ute dagtid även själva). Det är en höna som är av en lite mindre ras än de andra.
Eller så skaffar vi tupp :devil:. Då lär sig nog kisse.
 
Idag har min underbara, knäppa, fantastiskt skojiga katt Ping flyttat till en annan bukefalist som får ge sig till känna om hon vill. Att 6 kattungar flyttar är en baggis jämfört med en av de vuxna. Jag vet att detta är det perfekta hemmet för katten och bra för min flock. Det är ändå tomt.

Lycka till med bästa Ping :heart
 

Bifogade filer

  • Pingpåfläkten.jpg
    Pingpåfläkten.jpg
    105,1 KB · Visningar: 19
Än så länge älskar Megara (rå) köttfärs, karré, lamm, kyckling, lax, (icke-råa) räkor från sushin. Grubblar på vad som är kvar att inte gilla. Mitt lilla matvrak. Det är en en fruktansvärd skillnad från fjäskandet och problemen med att få Nikita att äta blötmat.
 
Än så länge älskar Megara (rå) köttfärs, karré, lamm, kyckling, lax, (icke-råa) räkor från sushin. Grubblar på vad som är kvar att inte gilla. Mitt lilla matvrak. Det är en en fruktansvärd skillnad från fjäskandet och problemen med att få Nikita att äta blötmat.

Oddsen är ju goda dessutom att hon bibehåller bredden då hon ju är lite äldre 😄 Jag har haft superkräsen katt tidigare och vet glädjen när man slipper sånt !

Olof och Svante åt ALLT när de kom första halvåret, (med väs och morr och vaktande dessutom) men är lite mindre sugna på ALLT nu i jämförelse och vaktar ingen mat över huvud taget . Inte ens räkor eller äggula . Det är ju bra att stress runt mat är borta - men jag hoppas de fortsätter hålla ”bredd” i menyn . Är väldigt trevligt att kunna hålla det.
 
Senast ändrad:
Än så länge älskar Megara (rå) köttfärs, karré, lamm, kyckling, lax, (icke-råa) räkor från sushin. Grubblar på vad som är kvar att inte gilla. Mitt lilla matvrak. Det är en en fruktansvärd skillnad från fjäskandet och problemen med att få Nikita att äta blötmat.
Dags att testa viltskav, renskav, kronhjortsskav osv. små dyra kartonger i frysdisken hittar du i dom vanliga matbutikerna.
 
Idag har min underbara, knäppa, fantastiskt skojiga katt Ping flyttat till en annan bukefalist som får ge sig till känna om hon vill. Att 6 kattungar flyttar är en baggis jämfört med en av de vuxna. Jag vet att detta är det perfekta hemmet för katten och bra för min flock. Det är ändå tomt.

Lycka till med bästa Ping :heart
Vi är väldigt glada över att få Ping till vår familj😻
A7BE7747-AE2D-43C5-916E-B102FE5A7BDF.jpeg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning Hej, har en snart 4 månaders valp av bruksras som blir helt sjövild när hon busar. Det ska bitas i händer och kläder och dras så till...
Svar
11
· Visningar
963
Senast: nullo-modo
·
Övr. Katt Vi bor i ett tätbebyggt område, och vår katt har kommit på att om hon går runt och jamar hos grannarna, så blir hon insläppt och får...
Svar
10
· Visningar
1 364
Senast: G-uldlock
·
Kropp & Själ Ok varning för triggande ämne kanske, men känner att jag behöver bolla mina tankar. Har nog alltid eller iaf sedan väldigt ung ålder...
2
Svar
20
· Visningar
1 490
Senast: miumiu
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 814
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp