Kattsnack #6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lukas får komma hem ikväll. Hämtas vid 16 - 17. Tyvärr är det snorhalt på E4 och både veterinären och trafikverket varnar. Fick inte hämta tidigare heller då de vill kunna ge en dos "morfinsmärtstillande" till innan hemgång.
Blir nervpirrande fem h/40 mil 😧

Men de hade till sin stora lycka kunnat plocka ut via magsäcken bara. Och han har ätit!
 
Lukas får komma hem ikväll. Hämtas vid 16 - 17. Tyvärr är det snorhalt på E4 och både veterinären och trafikverket varnar. Fick inte hämta tidigare heller då de vill kunna ge en dos "morfinsmärtstillande" till innan hemgång.
Blir nervpirrande fem h/40 mil 😧

Men de hade till sin stora lycka kunnat plocka ut via magsäcken bara. Och han har ätit!

Heja Lukas! :heart :banana:
 
Lukas får komma hem ikväll. Hämtas vid 16 - 17. Tyvärr är det snorhalt på E4 och både veterinären och trafikverket varnar. Fick inte hämta tidigare heller då de vill kunna ge en dos "morfinsmärtstillande" till innan hemgång.
Blir nervpirrande fem h/40 mil 😧

Men de hade till sin stora lycka kunnat plocka ut via magsäcken bara. Och han har ätit!

Men ååååååh! Vad underbart. ❤😍:bow:

Nu bara skvalar jag. Men man ska aldrig underskatta underbara Lukas överlevnadsförmåga. Så glad att Sundsvall kunde hjälpa, som jag sa tidigare, de var jättebra mot mig när jag var där. Usch kör bara försiktigt dit och hem igen med det här vidriga underlaget! Här hemma dansar vi en liten triumfdans :love::banana:
 
Brunetten sover. En utsträckt brittlimpa i soffan.

Skönhetsmissen tassar omkring och snattrar, kommer och petar på mig för att påminna om att hon inte fått några dreamies idag. Slinker iväg och klöser lite på trädet. Tripp-tripp-tripp ut i köket och fraaas fraaas där hon
jagar runt efter sin pappersboll där.
 
Men ååååååh! Vad underbart. ❤😍:bow:

Nu bara skvalar jag. Men man ska aldrig underskatta underbara Lukas överlevnadsförmåga. Så glad att Sundsvall kunde hjälpa, som jag sa tidigare, de var jättebra mot mig när jag var där. Usch kör bara försiktigt dit och hem igen med det här vidriga underlaget! Här hemma dansar vi en liten triumfdans :love::banana:

Tack. Jag tog fegislösningen med tåg plus taxi. Får hoppas Lukas är så omtumlad att tågåkande går in i allmänna upplevelsen och inte spär på traumat. Men ganska bra trauma åka av vägen med så... 🙈
 
Tack. Jag tog fegislösningen med tåg plus taxi. Får hoppas Lukas är så omtumlad att tågåkande går in i allmänna upplevelsen och inte spär på traumat. Men ganska bra trauma åka av vägen med så... 🙈

Tåg är urskönt. Ni kan båda slappa av och du kan fokusera på Lukas. Det borde inte vara många djur idag mellan Sundsvall och Gävle så har ni tur så är det bara ni i djurkupén. Tror inte det kostar särskilt mycket heller faktiskt. Taxin är nog dyrare.
 
Tåg är urskönt. Ni kan båda slappa av och du kan fokusera på Lukas. Det borde inte vara många djur idag mellan Sundsvall och Gävle så har ni tur så är det bara ni i djurkupén. Tror inte det kostar särskilt mycket heller faktiskt. Taxin är nog dyrare.

Ja är vi själva i kupén så är det ju suveränt. Mest om var massa andra folk och djur det är stressat . Annars är det nog mest stationen och så som är läskigt.

Om man enbart räknar med bränslet blir det typ 450 kr dyrare (och det är taxi x 3 som drar upp det) än ta bilen. Men känns lätt värt det jmf med 5 h spänna sig pga dåligt väglag mm

Och I den allmänna konkursen vad det här kostar kan 500 kr kvitta liksom
 
Ja är vi själva i kupén så är det ju suveränt. Mest om var massa andra folk och djur. Annars är det nog mest stationen och så som är läskigt.

Om man enbart räknar med bränslet blir det typ 450 kr dyrare (och det är taxi x 3 som drar upp det) än ta bilen. Men känns lätt värt det jmf med 5 h spänna sig pga dåligt väglag mm

Och I den allmänna konkursen vad det här kostar kan 500 kr kvitta liksom

Klä dig varmt och stoppa en filt runt Lukas och vänta på tåget på perrongen istället för i väntsalen. Med tanke på vädret så är det nog ingen annan som står därute och väntar och då blir det lite lugnare.
 
Lukas blev överlycklig när jag kom. Maaaaatteeeee! Veterinären var helt förbluffad vilken skillnad det blev.

Tyvärr ganska orolig I buren, knökfullt I djurkupen, massa ungar, en skällande hund osv ;(
Skönt att det gått bra för Lukas, började få ont i tummarna. Typiskt att ni inte fick sitta i lugn och ro på hemresan, men så skönt att ni åker hem tillsammans och vid gott mod. :)
 
:heart Jag tycker att du ska skriva en bok om Linus!
För att vidareutveckla denna tanke, det är inte bara det att Linus är en så trevlig bekantskap med en spännande historia, det är också det att er historia visar att allt med katter är inte hugget i sten. Jag tror att man ofta inte förstår att katter kan vara så anpassningsbara som vissa av dom faktiskt är, och att man ibland i onödan har avlivat katter av barmhärtighetsskäl. Självklart ska inte katter fara illa, men finns det en bra blivande matte eller husse så kan det vara värt ett försök även i svårare situationer.
 
En slagen hjälte är äntligen hemma
❤️😍🤩😍❤️
IMG_20200112_195710.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Min Devon Rex drabbades av öroninflammation i slutet av oktober. Märkte det genom att han fick ont (drog sig undan) och att pupillerna...
Svar
19
· Visningar
957
Senast: Keb71
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 098
Senast: Skjøldur
·
Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
924
Senast: Bison
·
  • Omröstning
Hästmänniskan Ett mail med den här rubriken/innehållet fick väl alla som är agriakunder igår. Jag förstår mycket väl att det är för att få ner antalet...
2 3
Svar
58
· Visningar
1 718
Senast: Murray
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp