Kattsnack #6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åh så du kämpade och älskade Millie. Det är klen tröst men du gav henne det, alltför korta, bästa livet en katt kan ha. Sitter med tårar och tänker på hur jag följt din kamp, hopp och förtvivlan, motgångar och framgångar. Och alltid, alltid så oändligt mycket kärlek.

Nu har hon vandrat vidare till en plats där hon är frisk och glad och evigt ung och där hon kommer vänta på dig en dag.

Så fint snälla du!
Ja hon var så otroligt högt älskad. Men tyvärr hör det även till kärlek att sätta stopp när det är nog.
Kommer alltid vara bitter över att inte veta vad hon led av. Det kommer alltid göra ont att hon fick gå för tidigt och saknaden kommer vara fruktansvärd.
Men dom varma minnena är många och jag älskar varenda ett.
Kommer alltid minnas hur det kändes att pussa henne på huvudet.
D1A74E10-4F71-468C-9C04-2FAA938FF1F1.jpeg
 
Ni som skaffat pass till era katter, Hur noga har det varit med rätt färgbetäckning. Alice är Blåsköldpaddsmoke med vitt och de skrev tricolor i passet, de stör mig.
 

Bifogade filer

  • 85083694_10157340881288068_5605931523946577920_n.jpg
    85083694_10157340881288068_5605931523946577920_n.jpg
    93,4 KB · Visningar: 40
Kampen är över. Millie är i katthimlen.
Min vän som är veterinär gav henne och oss det lugnaste och finaste avslut vi kunde ha fått.
Så fruktansvärt hemskt! Jag beklagar verkligen. Sån fin liten kattflicka, och så lik min egen, som jag miste i höstas. Jag är så ledsen för er skull.
 
Våran gamla huskatt, hade också som kraterliknande finnar, som öppnade sig då och då, i nacken. Men vid ögat verkar inte så bekvämt.. lite som en vagel....
Den som min katt hade var torr och fast och utstående. Den var inte alls öm och kliade inte heller. Jag fick pilla på den utan att kisse reagerade. Så hon var inte besvärad av den. Visade den för veterinären men hon såg inget problem med den.
 
Faktiskt så fäller inte Holger och Lillith. Visst enstaka hår kan lossna men det kan jag ta.

@MJLee jag har också vunnit på lotto då mina nuvarande två inte fäller alls i princip. Mina tidigare fällde året runt - hår överallt, mattor, sängkläder, stolsdynor, kläderna var alltid fulla med hår trots massa dammsugande hela tiden och klädborstar osv.

Det är underbart att ha dessa två som inte fäller 😅🌟
Givetvis ligger det några pälstussar här och där på golvet mellan dammsugandet, men de fäller inget när man kelar och kliar dem, och inget fastnar på soffor, kläder osv. Jag brukar ändå borsta dem lite när de har ”mer än vanligt fällning” någon tid över året . De älskar att bli borstade och det finns inte så mycket att borsta så blir mest en mysig stund 😸
 
Men åh jag är så ledsen för din skull @MarieJ , vi vet ju hur mycket ni kämpade för henne :heart Det är det hemskaste men även klokaste beslutet man kan ta när det gäller ens katt :heart
 
Funderar. Stackars Megara är inlåst i mitt rum med låda mat och vatten. Utanför sitter en jamande katt. Megara får nog vara i mitt rum eftersom Joey är så på och jag vet att hon kan vara aggressiv. Suck. Det gick jättebra i somras men då var de på neutral mark.

Planlösningen är så öppen att jag inte kan stänga av utan att möblera om lådorna och stänga in Joey i källarvåningen. Jag vill inte att Megara ska spendera en vecka under soffan 😔
 
Det går inte längre... på måndag ringer jag veterinären för att ta bort Missia :cry: Hon har gått ner ännu mer i vikt och helt enkelt tacklat av. Jag utsätter inte en 16 år gammal katt för behandling eller operation, hon har förtjänat att slippa det.

Älskade katt :heart
Som sagt, du har gett henne ett långt och fint liv hos en mycket bra matte. Nu är det hennes tur att vandra över regnbågen, men ni kommer alltid att finnas i varandras hjärtan oavsett vart ni befinner er :heart
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Min Devon Rex drabbades av öroninflammation i slutet av oktober. Märkte det genom att han fick ont (drog sig undan) och att pupillerna...
Svar
19
· Visningar
947
Senast: Keb71
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 084
Senast: Skjøldur
·
Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
918
Senast: Bison
·
Övr. Katt Idag finns inga ord. Bara tårar och ett oändligt svart mörker. Ensamhet och en brutal och obarmhärtig sorg som sliter i bröstet. Elvis...
Svar
16
· Visningar
1 671
Senast: Eva S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Få i hästen kortisonpulver, tips
  • WE-tråden
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp