Kattunge med dålig svans

Jag hade en liten Linus länge tills veterinären sa att nån Linus var det då inte:confused: Så det blev Snuttan en riktig ragata tills hon fick pojkvän som flyttade in och vägrade återgå till sin ägare:up:
 
Varför svälta dem alls? Katter ska inte vara utan mat speciellt lång stund. Det mår de inte väl av.

Nej, efter lite googlade så konstaterar jag att 12 timmar är i överkant. Svälten är för att de inte ska bajsa under transporten.
Tidigare har jag haft en som man inte kan öppna buren till. Nu kanske jag bör låta dem göra sina behov i buren ändå?

Det vore ändå skönt att undvika att öppna och stressa dem mer än nödvändigt. Är rädd att de kommer loss på tåget.
 
Jag brukar inte ge Nikita sista måltiden innan vi reser för att undvika eventuellt illamående. Nu har hon aldrig kräkts eller för den delen kissat/bajsat i resväskan öht trots långa resor ibland. Men hon går inte på lådan mer än en gång per dygn, bajsar gör hon lite mer sällan. Kattungar som går oftare ska man ha en liten låda till. Har du en rejäl bur och en liten toa som dom man kan se på utställningar så brukar det gå bra.
 
Nej, efter lite googlade så konstaterar jag att 12 timmar är i överkant. Svälten är för att de inte ska bajsa under transporten.
Tidigare har jag haft en som man inte kan öppna buren till. Nu kanske jag bör låta dem göra sina behov i buren ändå?

Det vore ändå skönt att undvika att öppna och stressa dem mer än nödvändigt. Är rädd att de kommer loss på tåget.
Hellre att de gör sina behov i buren än att riskera skador av svälten helt klart. Bajsa kan de göra ändå av stress även om de inte har ätit.
 
Åh nu har jag kanske min chans att få reda på hur gamla de är! Sigge har dubbla hörntänder just nu. Händer det någorlunda samtidigt på katter? Läste att de byter tänder från ca 4 månaders ålder. Är hörntänderna tidiga?

44461863_10156148989787029_4120980090689421312_n.jpg


Resan gick galant. De är två små stjärnor :love:
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Ryttare, respekt?? Vi har ett hus och en stor lada. Bägge ligger vid en gårdsplan modell mindre, kan precis vända med sopbilen och...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
7 323
Senast: Jadzia
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 709
Senast: lundsbo
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 129
  • Artikel
Dagbok Utanför mitt hus så vistas regelbundet en kattuggla. Och ingen som har en egen kattuggla behöver nånsin en väckarklocka! 😄 (Det enda...
Svar
0
· Visningar
850
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp