Kinkshaming (utbruten från Dejtingtråden 23)

Tror du? Personligen vill jag inte låta mina drifter styra mig, jag vill hålla en livsstil som jag inte skulle göra om jag följde mina drifter. Och trivs alldeles utmärkt.
Så det är nog väldigt olika, även detta :)
Menar du alltså att du kan bestämma dig för vad du finner upphetsande? Inte menat som en pik eller nåt utan en ärlig fråga för det kan ju knappast höra till normen.

När det kommer till kärlek så kan ju känslor göra sitt till. Tror inte det finns många som är av typen "jag tänder endast på blonda killar med bruna ögon, 180-182 cm långa och väger 85 kilo" utan det kan ju skifta lite, men jag tror vi alla har saker vi helt enkelt inte finner attraktivt alls eller sådant vi alltid finner attraktivt även om "bäraren" inte intresserar oss?
 
Amputerade är en fetisch, hela tråden handlar ju om kinks/fetischer så varför skulle det inte passa in? Det som diskuterats mest i tråden är bdsm, man kan väl inte ”hjälpa” att man tänder det heller.
Jag menade endast att det kanske inte passade baserat på att tråden från början skulle handla om just kinkshaming och inte kinks i allmänhet. Jag säger inte emot att det nog får räknas som en kink att man tänder på en specifik hudfärg.
 
Menar du alltså att du kan bestämma dig för vad du finner upphetsande? Inte menat som en pik eller nåt utan en ärlig fråga för det kan ju knappast höra till normen.

När det kommer till kärlek så kan ju känslor göra sitt till. Tror inte det finns många som är av typen "jag tänder endast på blonda killar med bruna ögon, 180-182 cm långa och väger 85 kilo" utan det kan ju skifta lite, men jag tror vi alla har saker vi helt enkelt inte finner attraktivt alls eller sådant vi alltid finner attraktivt även om "bäraren" inte intresserar oss?
Nej, för mitt sexliv är jag nöjd med (än så länge ;) ) men andra basala drifter, jag vill inte gå in på detaljer. Jag TROR inte att just sexdrifter är ett undantag, för min del.
 
Jag funderar nu, i tanken att alla typer av sex är okej om samtliga är med på leken, om dessa män hade förklarat för kvinnorna att han ville ha sex med dem på grund av förutsättningarna; den mörka huden, de amputerade benen. Hade de då gått med på leken? Knappast. Skulle han hållit tyst och låtsats? Skulle han fått leva med sina outforskade kinks eller kört på, i endera varianten?
Varför ska man berätta det ?
Jag attraheras av en viss kroppstyp och benstruktur. Likväl som nån annan attraheras av en viss ögonfärg, hårfärg, personlighet eller nåt annat. Om en kille har en thing för stora bröst. Är det väl sällan tjejen med stora bröst klagar ? Hon borde väl vara nöjd med att killen attraheras av henne oavsett anledningen.
 
Varför ska man berätta det ?
Jag attraheras av en viss kroppstyp och benstruktur. Likväl som nån annan attraheras av en viss ögonfärg, hårfärg, personlighet eller nåt annat. Om en kille har en thing för stora bröst. Är det väl sällan tjejen med stora bröst klagar ? Hon borde väl vara nöjd med att killen attraheras av henne oavsett anledningen.

Jag trodde att jag skrivit färdigt i den här tråden.... men du tror inte att du vill tänka igenom det här inlägget en gång till?
 
Tror du? Personligen vill jag inte låta mina drifter styra mig, jag vill hålla en livsstil som jag inte skulle göra om jag följde mina drifter. Och trivs alldeles utmärkt.
Så det är nog väldigt olika, även detta :)
Allt blir i slutändan någon sorts drift skillnaden är bara vilka du kallar det och accepterar och vilka du "väljer att inte styras av".
 
Jag trodde att jag skrivit färdigt i den här tråden.... men du tror inte att du vill tänka igenom det här inlägget en gång till?
Vilka anledningar är mer OK än andra ? Har förstått att längd och personlighet är OK att attraheras av. Men hudfärg eller amputeringar går gränsen ?
 
Varför ska man berätta det ?
Jag attraheras av en viss kroppstyp och benstruktur. Likväl som nån annan attraheras av en viss ögonfärg, hårfärg, personlighet eller nåt annat. Om en kille har en thing för stora bröst. Är det väl sällan tjejen med stora bröst klagar ? Hon borde väl vara nöjd med att killen attraheras av henne oavsett anledningen.

Lika finkänslig som vanligt. :up:
Ett utmärkt klargörande på temat: "Kvinnor är så jävla otacksamma som inte uppskattar mäns komplimanger!!!!". Tack Hero!
 
Men, handlar sk Kinks inte om Ömsesidighet? Om en överenskommelse? Annars ser jag det som ett utnyttjande. Ett övergrepp mot en person som såg något annat i förhållandet.
Beror ju på om man bygger hela förhållandet på kinksen. Oftast så bygger ju förhållanden på mer än bara fysisk attraktion.
 
Varför ska man berätta det ?
Jag attraheras av en viss kroppstyp och benstruktur. Likväl som nån annan attraheras av en viss ögonfärg, hårfärg, personlighet eller nåt annat. Om en kille har en thing för stora bröst. Är det väl sällan tjejen med stora bröst klagar ? Hon borde väl vara nöjd med att killen attraheras av henne oavsett anledningen.
Kul att du kom in i matchen :up:
 
En sån intressant och viktig tråd, fastän jag själv medger mig vara "outbildad"....

Men, det fick mig att osökt minnas min gode vän, en man i tidiga 40-årsåldern. Han berättade för mig, att han, innan han skulle gifta sig eller bli sambo, måste få ha sex med en färgad kvinna. Det var väl, då, hans "kink"? En annan man, inte i min omedelbara vänkrets men ändå i utkanten av detsamma, ville finna kvinnor som var amputerade. Dvs kvinnor utan ben. Dessa ville han ha sex med.
Jag funderar nu, i tanken att alla typer av sex är okej om samtliga är med på leken, om dessa män hade förklarat för kvinnorna att han ville ha sex med dem på grund av förutsättningarna; den mörka huden, de amputerade benen. Hade de då gått med på leken? Knappast. Skulle han hållit tyst och låtsats? Skulle han fått leva med sina outforskade kinks eller kört på, i endera varianten?

Jag vet inte.

Jag tycker, som några här, att gråzonen är både markant och lite obehaglig. Kanhända. Och svår att hantera. Men det hör kanske till ämnet? Och när är något i det mänskliga psyket enkelt att hantera?
Det finns sidor för sådana problematiska kinks dit båda parter kan söka sig (och många av kvinnorna på de plattformarna vill nog ha något i utbyte) men en stor andel av dessa män beger sig av allt att döma till den rena sexindustrin, där lever de och frodas, just för att få kvinnor är verkligt intresserade av sådana scenarion. Det är fullständigt respektlöst och objektifierande att ta upp, och att ha det som baktanke och bara köra på är ett oetiskt utnyttjande.
Det är en väldigt intressant fråga som kanske inte riktigt passar här? Jag tänker att vi kan ju inte hjälpa vad vi tänder på. Svart, vit, kort, lång, tjock, smal osv, det är ju inte ett medvetet val vi gör utan bara något som är.
Det passar in, att tända på någon och att fetischera/objektifiera någon är skilda saker.
Varför ska man berätta det ?
Jag attraheras av en viss kroppstyp och benstruktur. Likväl som nån annan attraheras av en viss ögonfärg, hårfärg, personlighet eller nåt annat. Om en kille har en thing för stora bröst. Är det väl sällan tjejen med stora bröst klagar ? Hon borde väl vara nöjd med att killen attraheras av henne oavsett anledningen.
Lär dig skillnaden mellan att attraheras av och att fetischera och objektifiera människor.
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 711
Senast: jemeni
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 300
Senast: Snurrfian
·
Samhälle En moderator har brutit ut detta från en annan tråd eftersom ämnet passar i en egen tråd. Har ett par frågor kring detta känner jag ...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
10 710
Senast: Jeps
·
Tjatter Corona i Stallet Stall Vårlyckans ridskolechef Christian Grey, har länge ignorerat alla Coronadirektivt och ridskolan har efter...
40 41 42
Svar
836
· Visningar
26 747

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Kattsnack 10
  • Hur länge är din hund ensam?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp