Kläder för långa

snöstorm

Trådstartare
Ni som är lite längre vart hittar ni kläder? Vill främst ha byxor som inte är jeans men det är hopplöst då alla är för korta.. Någon som har tips?

vill gärna ha typ kostym byxor eller lösare byxor. Men de enda byxor jag hittar som är tillräckligt långa är jeans när man kan välja längd..
 
Olika märken som har Tall-kollektioner. På t.ex. Zalando och Asos kan man välja att kryssa i tall när man söker kläder.
 
Jag har fått bra tips i en fb-grupp som heter Långa tjejer kläder köp/byt/sälj :)
Det är inte bara en köp/säljgrupp utan mycket tips och frågor. Nu vet jag inte om du är tjej heller förvisso.
 
Kostymbyxor kan du måttbeställa från till exempel luxure, det är inte dyrare än i butik och du väljer snitt och tyg själv.
 
Ni som är lite längre vart hittar ni kläder? Vill främst ha byxor som inte är jeans men det är hopplöst då alla är för korta.. Någon som har tips?

vill gärna ha typ kostym byxor eller lösare byxor. Men de enda byxor jag hittar som är tillräckligt långa är jeans när man kan välja längd..

Jag är bara 170 cm lång, men på senaste tiden har de kostymbyxor jag köpt ifrån Zara varit hur långa som helst, och då har jag långa ben och kort överkropp, och behövt lägga upp dom en hel del. Kanske värt att kika?
 
Ni som är lite längre vart hittar ni kläder? Vill främst ha byxor som inte är jeans men det är hopplöst då alla är för korta.. Någon som har tips?

vill gärna ha typ kostym byxor eller lösare byxor. Men de enda byxor jag hittar som är tillräckligt långa är jeans när man kan välja längd..

Jag är lång och köper nästan alla mina byxor på Filippa K.
 
Jag är 178cm med långa ben.

Jag tror jag har vant mig vid att byxor är för korta och köper alltid tighta jeans och jeggings och låter det vara så 😂. Täcker glipan med strumpor och har skor med skaft.

Inte det mest etiska företaget, men H&M har bra passform för min kropp i övrigt, vilket inte är det lättaste. Och alltid hyfsat långa ben, åtminstone till fotknölarna.

Mjukisbyxor finns det dock ett märke med rätt passform och nog långa ben, dessutom billigt utan att vara kass kvalitet och det är Frank Dandy som jag köper på Stadium Outlet. Säkert oetiska dom med, men de få slantar jag har prioriteras till hästarna 😁.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag behöver hjälp! Jag har alltid varit helt ointresserad av kläder och mode, hemma driver jag helst runt i mjukisbyxor, t-shirt...
2 3
Svar
54
· Visningar
5 543
Senast: Ullmerkott
·
Kläder & Bli fin Ok, nu är det problem. Jag ska på 60-årsfirande och har inget att ha på mig 🙈 normalt går jag i jeans och hoodie och när värmen kommer...
2 3
Svar
59
· Visningar
3 772
Senast: Tajger
·
Kläder & Bli fin För drygt ett år sedan köpte jag fodrade leggings i en lokal butik. Nu är jag tillbaka dit och exakt inget passar. Allt är för långt...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
4 406
Kläder & Bli fin Helt sjukt! Jag och två kompisar ska på Mello i Eskilstuna i februari. Jag som inte ens vet var Eskilstuna ligger på kartan..... På...
2
Svar
31
· Visningar
1 854
Senast: kamomillo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp