Bukefalos 28 år!

Klänningsakuten?

Är lite inne på att beställa den här klänningen. Provade den på Nellys outlet i Borås men den fanns bara i en storlek för stor. Superfin annars och känns väldigt lagom.
218992-0076_1
 
Jag har för övrigt också klänningsbekymmer. Bröllop i slutet av sommaren och jag har envisats med att det är luuuugnt, men nu är det helt plötsligt bara typ två veckor kvar(inser jag när jag räknar efter, trodde det var minst en månad...).
 
@Ceta @Koltrast

Tack! Jag tänker också att man kan klä upp den lite till bröllopet och sen klä ner den lite och ha till annat. Älskar färgen, den är superfin i verkligheten. Kul att jag hittar en klänning som typ inte möter ett enda av kriterierna jag ställde upp från början :angel:.

Men visst borde jag väl komma undan med ett bh-band under det tunna axelbandet? Eller stoppa ner ena axelbandet i bh-n helt enkelt?
 
Jag har för övrigt också klänningsbekymmer. Bröllop i slutet av sommaren och jag har envisats med att det är luuuugnt, men nu är det helt plötsligt bara typ två veckor kvar(inser jag när jag räknar efter, trodde det var minst en månad...).

Det är så drygt det där med att ha kläder på sig, visst? :(
Har du nån tanke om va'ru ska ha?
 
Det är så drygt det där med att ha kläder på sig, visst? :(
Har du nån tanke om va'ru ska ha?
Mycket drygt! Får göra som i Full Patte och komma i hudfärgade kläder aka Birthdaysuit.

Nä, jag har inte den blekaste om vad jag ska ha på mig! Har gått upp en del i vikt och tycker inte riktigt att något i min (alltför välfyllda) garderob passar. Bröllopet är i kyrka och senare fest på litet slott. Klädkoden är hittepå; "Känn dig fin".
 
Fast när jag tänker efter har jag lite funderingar på vad jag vill ha:
-Inte för kort, helst under knä't, åtminstone om den är avklädd upptill
-Inte små korta ärmar, långa eller inga alls, axelband, halterneck - alles går gut utom kortärmat, holkärm etc
-Gärna v-ringat fram och gärna rolig rygg
-Jag är lite materialnörd och smått allergisk mot polyester
-Färg som går bra mot min hy, gärna grönt, blått eller rosa
 
@Ceta @Koltrast

Tack! Jag tänker också att man kan klä upp den lite till bröllopet och sen klä ner den lite och ha till annat. Älskar färgen, den är superfin i verkligheten. Kul att jag hittar en klänning som typ inte möter ett enda av kriterierna jag ställde upp från början :angel:.

Men visst borde jag väl komma undan med ett bh-band under det tunna axelbandet? Eller stoppa ner ena axelbandet i bh-n helt enkelt?
Tror nog du kan dölja ett bh-band därunder :) Har du en nude-bh så är det nog enklast :)
 
@Koltrast

Åh, men du kanske skulle kunna gilla någon av dessa som jag gillade men inte kan ha för att de är för långa/för rosa för att vara snygga på mig.

http://www.asos.com/ASOS/ASOS-50S-Midi-Dress-With-Cut-Out-Detail/Prod/pgeproduct.aspx?iid=3809677

Och fan asos hemsida laggar för mig så jag kan inte hitta den andra just nu

Den blir nog too mucho - både puderrosa och femtiotalsgullig, men den var himla söt.

Jag är så jäkla velig med vad jag tycker att jag passar i och gör ideliga kovändningar. Ibland känner jag mig bara störst i hela världen och tycker att jag måste klä mig för att dölja allt(hatar det!), ibland kan jag tycka att det mesta funkar på min kropp.
 
Under en sån klänning hade jag kört på axelbandslös bh.
Och jag säger absolut nej till axelbandslös bh om det inte är absolut nödvändigt. Under en sån klänning tycker jag att det är hundra gånger snyggare med en bh med tunna band i diskret färg än en axelbandslös jävel som du ska gå och dra i hela kvällen.
 
Har flera axelbandslösa, nästan uteslutande såna används under sommaren under linnen och klänningar och jag behöver då aldrig dra i dem. De sitter fint på plats oavsett vad jag gör.
 
Har flera axelbandslösa, nästan uteslutande såna används under sommaren under linnen och klänningar och jag behöver då aldrig dra i dem. De sitter fint på plats oavsett vad jag gör.
Och jag har sett tjejer på varenda fest jag någonsin varit på som går och drar och drar och drar.

TS har dessutom beskrivit sig själv som storbystad och då brukar det generellt vara väldigt svårt med axelbandslösa.
 
Då har dessa tjejer en bh i fel storlek helt enkelt ;)

Vill man bums inte ha axelbandslöst av en eller annan anledning så har man det inte, men jag skulle som sagt haft det under en sån klänning eftersom jag personligen tycker det inte är speciellt snyggt med axelband som kikar fram under klänningar.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Trodde aldrig jag skulle ens skriva detta men lite inspiration från Tranans tråd har jag fått… Klänningar. Jag har typ aldrig använt...
2
Svar
32
· Visningar
2 814
Senast: Tranan
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 529
Senast: LiviaFilippa
·
Kläder & Bli fin Vad står det i invitationen anående dress codel? I min bok respekterar man brudparets önskemål.
2 3 4
Svar
77
· Visningar
4 504
Senast: Roheryn
·
Kläder & Bli fin Ska på alla bröllop i sommar som skjutits upp på grund av pandemin. Jag vill inte ha 'vanlig' kostym på mig, det är bara så tröttsamt...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
13 280
Senast: Tranan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp