Bukefalos 28 år!

Klänningsakuten?

Ja, jag har inte gått fram och frågat dem så det vet jag ingenting om.

Jag har provat en (1) BH som faktiskt satt uppe och satt bra och den såg jag dagen efter att jag fått sår av. Ont gjorde den, hela kvällen.

Jag röstar för att man ska vara så bekväm som möjligt när man går på fest. Och till "bekväm" räknar jag inte "ha på sig axelbandslös bh".
 
Jag tycker också det funkar med bh med band under den klänningen. Hundra gånger hellre bekväm och med allt på plats så jag kan ha roligt utan att tänka på saker som sitter illa eller kasar omkring! Det går ju till och med att sy ett litet stygn genom band och band om det känns viktigt.
 
Så hittade jag en klänning jag gillade och självklart var den slutsåld! Määääh.
image2xl.jpg
 
Kör! Superfin! Älskar den blå nyansen, görsnyggt.
Men, men, bara sådär? Den kan ju vara tråkig och ointressant...och...och...

Jag är rädd att den blir för urringad på bredden. Djup, smal urringning är nemas problemas, men när det blir så brett samtidigt? Och kanske funkar den bara på pinnsmala modeller?
 
Och hur gör man? Jag har ALDRIG beställt kläder på nätet förr. Känns så svårt med storlekarna. Förr visste jag nåtsånär, men nu?
 
Och hur gör man? Jag har ALDRIG beställt kläder på nätet förr. Känns så svårt med storlekarna. Förr visste jag nåtsånär, men nu?
Är den från Asos, eller? De brukar ha rätt bra storlekstabeller, tror jag. Mät, jämför med svenska storlekar och klura lite. För mig är det så att så länge det är en modell jag vet att jag passar i så är det rätt lugnt så länge plagget inte är helt tossigt sytt.
 
Är den från Asos, eller? De brukar ha rätt bra storlekstabeller, tror jag. Mät, jämför med svenska storlekar och klura lite. För mig är det så att så länge det är en modell jag vet att jag passar i så är det rätt lugnt så länge plagget inte är helt tossigt sytt.
Yes, hittade den först på Asos, men där är den slutsåld. Därför har de plockat bort storleksguiden för den:mad:
 
Men jag kikar på andra plagg från samma märke hos Asos...


Sen är jag så jäkla velig över det här med att köpa nytt också. Jag har ju redan löjligt mycket klänningar. Får jag?
 
Nu har jag mätt och grejat. Hamnar mellan två storlekar och vet inte riktigt. Rädd för att slitsen hamnar för högt upp om jag tar den mindre, eftersom jag är ganska lång. Spontant hade jag köpt typ en storlek större än vad tabellen visar.

Mvh
Livrädd för för små kläder
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Trodde aldrig jag skulle ens skriva detta men lite inspiration från Tranans tråd har jag fått… Klänningar. Jag har typ aldrig använt...
2
Svar
32
· Visningar
2 814
Senast: Tranan
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 529
Senast: LiviaFilippa
·
Kläder & Bli fin Vad står det i invitationen anående dress codel? I min bok respekterar man brudparets önskemål.
2 3 4
Svar
77
· Visningar
4 504
Senast: Roheryn
·
Kläder & Bli fin Ska på alla bröllop i sommar som skjutits upp på grund av pandemin. Jag vill inte ha 'vanlig' kostym på mig, det är bara så tröttsamt...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
13 280
Senast: Tranan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp