Klättring för barn?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Vilya

Trådstartare
Hej,

Någon som vet något om klättring? Min dotter som är sju vill börja klättra. Vill ha lite tips på vad man ska tänka på, risker, utrustning, föreningar osv...
 
Sv: Klättring för barn?

Kontakta en klätterklubb och låt henne gå en klätterkurs. Det finns såna även för småttingar. Sedan bör även du själv gå en kurs i säkring (dvs att stå nere på marken och sköta klätterlinan, hur lina + sele ska fästas etc). Då minimerar du risken för onödiga olyckor. Jag tycker klättring är jätteroligt och en bra sport att pyssla med ihop med barnen, men jag skulle aldrig börja på egen hand utan att de fått lära sig grunderna på en vettig klubb. Det kan bli farligt om man gör fel, på samma vis som ridningen. Men också väldigt roligt och ger bra allmänstyrka och smidighet! :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn På dotterns förskola har de inga haklappar när de äter och inga förkläden när de exempelvis målar. I början tänkte jag att det kanske är...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 580
Senast: Anna
·
Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
9 829
Senast: gulakatten
·
Övr. Barn Eftersom jag och barnens pappa är mitt i en separation är sommarplanerna obefintliga. Sitter dock och funderar på om jag och barnen...
2
Svar
24
· Visningar
2 319
Småbarn Jag är ju föräldraledig med sonen och dottern går på samma förskola som sina kusiner på 1,5 och 3 år. Jag brukar hämta dottern strax...
Svar
19
· Visningar
1 721

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Gråter du?
  • Aubergine
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp