knölar på ryggen

B

BeastieBabe

ska juh som känt behandlas mer eller mindre med att hållas rena, tvättas med alsolsprit och allt det där.. men det är så att om man bara har en vojlock och inte kan tvätta den efter varje ridtur.. kan det fungera med att lägga en bit lakan under vojlocken för att förhindra att smuts kommer åt knölen?
då behöver man bara tvätta alla lakansbitarna varannan vecka.. men funerar det eller släpper lakanet igenom smutsen till knölen? :confused:
 
Så är det vanligt att man gör inom galoppen, där ju hästarna rids i mycket svettdrivande arbete. Fast oftast är det frotté då.
 
mm vi får ta å testa med det för polaren har bara en "fintvättmaskin" hemma och håriga vojlockar är inte så välkomna där :D

hare bra!
 
jo det har man juh set.. svettdränkta hästar efter varje pass.. då passar det juh urbra med frottehanddukar som kan tvättas hela tiden.. men just nu så blir juh inte ponnyn speciellt svettig så de räcker nog me lakansbitar :)

hare bra!
 

Liknande trådar

Hästvård ***DISCLAIMER: Veterinär är inkopplad och har varit från början. Denna tråd är skapad för att få mer input plus att jag själv tycker det...
Svar
11
· Visningar
2 222
Kropp & Själ Jag varnar för lite långt och kanske rörigt inlägg. Jag borde nog vara anonym men orkar inte skapa ett nytt nick just nu. Jag behöver...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
10 200
Senast: EmmaW
·
Kropp & Själ Långt men tacksam om någon orkar läsa.. Jag har haft mer eller mindre ständiga problem med ryggont sen en ridolycka 1999. Värken har...
2
Svar
31
· Visningar
5 013
Senast: Alexandra_W
·
Trav Tog över en "problemhäst" i september 2012. Sned häst som vi började om helt med. Nu behöver jag lite tankar och idéer. Historia från...
2
Svar
25
· Visningar
8 417
Senast: Zuzzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp