Köp av häst på avbetalning. Vad gäller?

Uppdatering.

Både köparen har insett att man INTE skriver över en häst som inte är till fullo betald.
Köparen och säljaren är fortfarande inte överens om försäkringen och vem som ska stå för det. Köparen har nu bestämt sig för att besikta hästen (något som hon INTE ville bekosta för några veckor sen eftersom hon ju redan haft tillgång till hästen i snart ett år) och det blir av på onsdag. Så nu avvaktar vi det och sen får vi väl se hur det blir. Vill inte fodervärden köpa av någon anledning då så kommer jag att ta hem hästen och sälja den för nuvarande ägarens räkning.
Uppdaterar igen allteftersom.
 

Liknande trådar

Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 256
Senast: QueenLilith
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
10 637
Ridning Hej kloka buke! Gammal medlem här som återvänder efter flera års frånvaro. Jag måste tyvärr ta bort min fantastiska häst som jag hade...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 927
Senast: Sixten
·
Hästmänniskan Det blir inte alltid som man önskar när det gäller hästköp.. Vi köpte en svensk unghäst för två år sedan som vi red in och började träna...
Svar
3
· Visningar
2 611
Senast: Ridinglady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp