Köp och sälj - gnälltråd II

Behöver lite input, köper mest, och säljer nästan aldrig, men rensade ut lite skit som jag inte använt på länge o la ut.
La ut en vara som är sliten, men fullt fungerande för ca halva priset av vad motsvarande ligger på beggat. Fick svar från en som ville köpa o swisha på en gång. Frågade om denna inte ville ha bättre bilder på det slitna, och jo om det var slitet över en viss size någonstans. Skickade då två bilder. Köparen ville fortf köpa, frågade om jag skulle tvätta innan för det var skitigt, men nej, det var bråttom.
Fick idag mail om att köparen var besviken. Sa att denna kan skicka tillbaka det så får denne pengarna tillbaka, men nej då skulle denne pruta, och ville ha tillbaka delar av köpesumman, efter att ha sagt nej ett par gånger så ska köparen skicka tillbaka iaf men vill ha båda frakterna tillbaka?! Denne ville dessutom att det skulle skickas på ett speciellt sätt, vilket inte var det billigaste.
Jag kan absolut ta tillbaka det, men har ingen lust att gå minus på en massa frakt. Tänker jag fel?

Insåg nu varför jag aldrig säljer något. Så jäkla bökigt.
 
Behöver lite input, köper mest, och säljer nästan aldrig, men rensade ut lite skit som jag inte använt på länge o la ut.
La ut en vara som är sliten, men fullt fungerande för ca halva priset av vad motsvarande ligger på beggat. Fick svar från en som ville köpa o swisha på en gång. Frågade om denna inte ville ha bättre bilder på det slitna, och jo om det var slitet över en viss size någonstans. Skickade då två bilder. Köparen ville fortf köpa, frågade om jag skulle tvätta innan för det var skitigt, men nej, det var bråttom.
Fick idag mail om att köparen var besviken. Sa att denna kan skicka tillbaka det så får denne pengarna tillbaka, men nej då skulle denne pruta, och ville ha tillbaka delar av köpesumman, efter att ha sagt nej ett par gånger så ska köparen skicka tillbaka iaf men vill ha båda frakterna tillbaka?! Denne ville dessutom att det skulle skickas på ett speciellt sätt, vilket inte var det billigaste.
Jag kan absolut ta tillbaka det, men har ingen lust att gå minus på en massa frakt. Tänker jag fel?

Insåg nu varför jag aldrig säljer något. Så jäkla bökigt.

Tycker köparen får stå sitt kast, du erbjöd ju fler bilder och även att tvätta innan leverans!
Schysst av dig att erbjuda återköp och det är ju klart att köparen får stå för fraktkostnaderna, det är ju köparen som brustit i undersökningen av varan!
 
Måste också gnälla lite :( Köpte ett schabrak för några veckor sedan, men än har det inte kommit och säljaren har sedan någon vecka slutat svara. Hävdar att det är skickat med posten, men svarar inte på när eller om det finns något sändningsnummer... Återstår väl bara att polisanmäla om det inte kommer eller hon inte betalar tillbaka :turd:
 
Sålde en väldigt billig sak, tog egentligen bara betalt för portot. 5 dagar efter beställningen kom det ett väldigt surt mail om varför paket inte hade kommit och hot
om att jag måste betala tillbaka pengarna.
Tack och lov så kom paketet fram dagen efter. Beställningsdagen hade jag sett mailet för sent för att hinna posta men det gjordes dagen efter.
 
Sålde en väldigt billig sak, tog egentligen bara betalt för portot. 5 dagar efter beställningen kom det ett väldigt surt mail om varför paket inte hade kommit och hot
om att jag måste betala tillbaka pengarna.
Tack och lov så kom paketet fram dagen efter. Beställningsdagen hade jag sett mailet för sent för att hinna posta men det gjordes dagen efter.
Men en vecka ger man det väl innan man hör efter vilken dag det blev skickat..?
Alla tänker vi olika. Men Snigelposten är ju inte alltid på hugget.
 
Sålde en väldigt billig sak, tog egentligen bara betalt för portot. 5 dagar efter beställningen kom det ett väldigt surt mail om varför paket inte hade kommit och hot
om att jag måste betala tillbaka pengarna.
Tack och lov så kom paketet fram dagen efter. Beställningsdagen hade jag sett mailet för sent för att hinna posta men det gjordes dagen efter.

Det var ju verkligen onödigt offensivt!
 
Det här med att sälja smutsiga saker.. :down: Köpte 3 st shabrak via en facebookgrupp. Fick slänga alla i tvätten direkt, så smutsiga och ena shabraket alldeles styvt av ingrodd svett - dessutom så smutsigt att allt inte gick bort i en tvätt! Måste låta det torka och borsta av, sen tvätta igen. :wtf: Dessutom upptäckte jag att det är storlek ponny, inte full som säljaren sa så det är antagligen för litet till min sadel ändå! :meh:
 
Sålde på Tradera. En vara i helt ok skick för 29 spänn. Frakten var ju dyr eftersom jag vill skicka spårbart -53 spänn. Nu när tjejen skrev omdöme har hon tydligen inte tyckt att något var mycket bra; jag har åkt ner från 5/ till 4,8/5. Jg mailade två gånger, närhon betalat och när jag skickat - men kommunikationen var inte tipptopp ändå. :( 29 kr... Synpunkter på dyr frakt kan man väl ha, men då behöver man ju inte buda, eller? Spårbart kostar ju det det kostar. Om jag hade varit oskäligt dyr hade det varit något annat. :yuck: för gnälliga köpare!
 
Det här med att sälja smutsiga saker.. :down: Köpte 3 st shabrak via en facebookgrupp. Fick slänga alla i tvätten direkt, så smutsiga och ena shabraket alldeles styvt av ingrodd svett - dessutom så smutsigt att allt inte gick bort i en tvätt! Måste låta det torka och borsta av, sen tvätta igen. :wtf: Dessutom upptäckte jag att det är storlek ponny, inte full som säljaren sa så det är antagligen för litet till min sadel ändå! :meh:
Och jag passade på och köpte två "passande" schabrak av en tjej när jag köpte en shettissadel av henne.
När jag fick hem paketet var schabraken i strl full och täckte halva ponnyn :rofl:
 
De var iallafall inte för små :idea:
Nej verkligen inte! :p
Jag har ju storhäst också så de kan ju användas ändå. Men jag har nog med schabrak, behöver liksom inte fler.
Helst inte äldre och slitna man bara kan tänka sig ut i skogen med (men mjuka i ok kvalitet och ligger som tur var bra under sadeln).
 
Köpt boots som skulle vara i "mycket bra skick"
Får hem boots som är smutsiga, fuktiga med mögellukt, och trasiga inuti.:(:down:

Känner mig så fruktansvärt lättlurad och godtrogen.

Säljaren tycker att de var i fint skick :banghead:

Jag vill bara slänga dem..och svära över åttahundra i sjön.. och sluta köpa begagnat.
 
Köpt boots som skulle vara i "mycket bra skick"
Får hem boots som är smutsiga, fuktiga med mögellukt, och trasiga inuti.:(:down:

Känner mig så fruktansvärt lättlurad och godtrogen.

Säljaren tycker att de var i fint skick :banghead:

Jag vill bara slänga dem..och svära över åttahundra i sjön.. och sluta köpa begagnat.
Jag börjar förstå varför folk ber om närbilder i alla möjliga vinklar och vråer på saker jag säljer begagnat.:confused:
Jag tänker ju så att om jag själv säljer något men defekter, även om de inte stör funktionen eller syns väl, så berättar jag ju det och erbjuder bilder. Sätter priset efter detta också.
Folk jag handlar av tänker inte lika. Jag precis som du blir ofta besviken på varor "i gott skick" och får hem dem med uppenbara skador eller slita delar som ibland också spelar roll :( det är så trist! Men jag känner mig som en besvärlig köpare om jag vill ha 15 bilder till på en produkt som de uppger vara i bra skick. :(
 
Jag börjar förstå varför folk ber om närbilder i alla möjliga vinklar och vråer på saker jag säljer begagnat.:confused:
Jag tänker ju så att om jag själv säljer något men defekter, även om de inte stör funktionen eller syns väl, så berättar jag ju det och erbjuder bilder. Sätter priset efter detta också.
Folk jag handlar av tänker inte lika. Jag precis som du blir ofta besviken på varor "i gott skick" och får hem dem med uppenbara skador eller slita delar som ibland också spelar roll :( det är så trist! Men jag känner mig som en besvärlig köpare om jag vill ha 15 bilder till på en produkt som de uppger vara i bra skick. :(

Ja men precis. Jag försöker beskriva så gott jag kan om de eventuella defekter som finns som jag ser eller vet om när jag säljer något.
Och skulle skämma ögonen ur mig om jag skickar iväg något skitigt - om jag inte skrivit så i annonsen.

Men jag tycker mig se att det blir fler och fler som "skriver upp" skicket på sina saker de säljer. Sadel i "nyskick" med tydliga stigläderskav, "mycket bra skick" - trasigt...

Värst är det att köpa något på facebook som ska skickas, då verkar man kunna få hem tamesjutton vad som helst i vilket skick som helst.

Nej, det blir nog som du säger att be om femton kort innan köp nästa gång. Och även säga till att inte skicka fuktiga saker :banghead:
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag läser om och om igen hur hästar som sålds som snälla och lugna plötsligt blir ohanterliga och farliga, och köparen påstår att...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
5 623
Senast: co-SMAD4
·
Juridik & Ekonomi Svårt med rubriken! Jag o sambon ska separera, vi bort fortf ihop och är fort mkt nära varandra. Vi ska sälja vår bostadsrätt radhus...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
6 263
Senast: Squie
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 255
Senast: ako
·
Ekonomi & Juridik Köpt en unghäst av hästägare där barnen varit medryttare. Vi har endast köpekontraktet med några få saker vad som ingår tills hästen är...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 507
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp