Köpa nytt täcke, kan inte bestämma mig...

N

Nyrelski

Jag ska köpa ett utetäcke till min ena häst och världens beslutsångest :p
Det jag vet är att det ska vara ett Horseware eller Mark Todd för de vet jag passar henne...

Det lutar år att jag köper ett Rhino Plus 200g och sen köper till ett 200g innetäcke.
Men så har hon redan ett Rambo stalltäcke och då skulle det ju vara smartare kanske att bara köpa ett ofodrat regntäcke att ha ovanpå, typ Amigo.

Men det är ju lättare (mindre risk för skav?) att bara ha ett täcke plus att jag funderar på om Rhino sitter bättre? Hon är lite överbyggd, har stor rumpa och ganska tunn bog så Rambo täcket är lite stort i bogen, då kanske det är bättre med bogknäppet som Rhino har?

Så ja, vad hade ni gjort, har ni några andra förslag? Det är svårt detta :p :angel:
 
Sv: Köpa nytt täcke, kan inte bestämma mig...

Jag skulle köpa på horseware med V-knäppning om hästen är lite tunn fram, det fungerar bäst på mitt tunna fullblod iaf.
 
Sv: Köpa nytt täcke, kan inte bestämma mig...

Min erfarenhet är att Amigos regntäcken tyvärr läcker.... Så jag skulle tagit Rhino! Eller fodrat Amigo.
 
Sv: Köpa nytt täcke, kan inte bestämma mig...

Jag tycker att den som uppfann Horsewares wug-konstruktion borde få Nobelpriset. Har haft det på fem hästar av väldigt olika typ och aldrig ens ett krökt hårstrå i på bogarna. Så jag röstar för ett Rhino wug.
 
Sv: Köpa nytt täcke, kan inte bestämma mig...

Rhino wug, är det det som har halvhals? Skaver inte det på manen? För Rhino plus har väl samma bogknäppe fast normal skärning vid manken om man inte sätter på halsen, sitter det lika bra?

Jag har ett Amigo regntäcke 1200d till min andra häst och det håller tätt hur bra som helst. Var ett sånt jag tänkte på annars.
Såg också att Rhino wug inte går att sätta i ett extra innertäcke på, det skulle jag ju gärna vilja ha...

Men iaf. så är det alltså så att Rhino borde passa en häst med lite smalare bog bättre än Rambo?
 
Sv: Köpa nytt täcke, kan inte bestämma mig...

Jag har aldrig varit med om skav på manen, och då har vissa av hästarna haft mycket man.

V-knäppningen är bara halva hemligheten med att wug inte ger bogskav, den raka halsringningen i halvhalsen gör minst halva tricket.
 
Sv: Köpa nytt täcke, kan inte bestämma mig...

Ok, jag har sett en del hästar med halvhalstäcken och som bara har halva manen kvar, därför jag är lite skeptisk... Hade det inte varit för det hade jag absolut kunnat köpa ett sånt, men kanske det kan funka ändå alltså.
Såg att det står att Rhino plus också har någon "shurefit neck design", men på bilden ser det ut som vanligt, hmm. Jag får nog kolla när jag är i affären. :p

Har iaf. bestämt mig för Rhino av någon sort, så tack för hjälpen :)
 

Liknande trådar

Utrustning Förutom lite skav på den tjocka sommarmagen tycker jag att Rambo Protector har suttit bra på min häst (hade dock önskat att flughuvans...
Svar
12
· Visningar
866
Senast: Elo
·
Utrustning Hejsan! Har en ganska skavkänslig häst, och har de sista två vintrarna haft problem med bogskav av täcket. Har försökt få ordning på det...
Svar
18
· Visningar
3 420
Senast: Ace
·
Hästvård Usch jag känner mig jättekluven. Jag har en konvalescent som inte får bli kall över ryggen pga skada. Han är oklippt förutom en ruta...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
6 023
Utrustning Jag vet inte om det är jag som är en idiot som inte kan leta (det är absolut tänkbart) eller om det är så att Horseware-täckena finns i...
2
Svar
23
· Visningar
8 399
Senast: Camigween
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp