Bukefalos 28 år!

körlicenser

Lena

Trådstartare
Suttit och försökt reda ut om den person jag skulle önska ska köra min häst i tävling får det eller inte, tror tyvärr inte det går men ni kanske kan hjälpa mig bringa klarhet i det hela?

Personen i fråga har ganska nytagen körlicens och har kört sin egen häst i några lopp i år, är alltså en amatörlicens. Personen är inte släkt med mig på något sätt utan kuskens familj har tidigare ägt hästen innan jag köpte honom. Får den personen köra min häst i ett lopp med kat.4 krav eller är det först när personen har kört mer än 25lopp det är möjligt att få köra ej egenägda hästar?
 
Sv: körlicenser

Ja, så är det. Det är inte så lätttolkat, men personen måste uppfylla kraven i Kat 3 för att få köra din häst i proffesionella lopp.

Det finns ju amatörlopp och A-F lopp som personen får köra åt dig :)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 518
Senast: Nepenthe
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 285
Senast: __sofia__
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 944
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
10 215

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp