Kört av säkerhetsvajern på trailern - Hur laga?

B

**BORTTAGEN**

Jag har lyckats köra av säkerhetsvajern på mitt hästsläp, så att handbromsen dragits åt på släpet och nu går inte handbromsen att koppla ur och släpet går inte att koppla på på bilen. Det är någon slags spärr som måste lossas, men jag vet inte vart den sitter och hur man lossar den. Någon som vet? kan ju liksom inte flytta släpet ens, som det är nu. :confused:
 
Det finns ju ett antal olika konstruktioner, och jag är inte expert på någon av dom. :)

Däremot vet jag att handbromsen kan slå till väldigt kraftigt och därför vara svår att lossa. Är det kanske så att den sitter väldigt hårt spänd? Då går det åt lite muskler att trycka in spärrknappen (om det är den typen), och samtidigt som man gör det, försöker man dra åt handbromsen ytterligare en gnutta. Kan som sagt vara tufft.

I övrigt är väl tipset att höra med säljare/tillverkare/ombud.

LIA
 
Jag hoppas att du hunnit lösa detta! eftersom det är länge sedan du skrev inlägget.
Vi råkade oxå göra så, man fick tryckan in en sprint i handbromsen. Jag satte sambon på det. Han fick trycka ner handbromsen och få in sprinten, sen var det bara att köra! (Tranesläp)
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
1 997
Mat Jag har en tetra tomatsoppa som jag tänkte äta en dag snart. Jag älskar tomatsoppa och ris som det serverades när jag gick i skolan (vet...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
2 154
Senast: Ramona
·
Utrustning Har köpt en begagnad Fautras Provan fr 2011 för att underlätta för unghästen som får lite härdsmälta när han ska lastas borta. Hade en...
2
Svar
27
· Visningar
2 447
Senast: HannaZ
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 849

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp