Kokosnöt som leksak

Jenka

Trådstartare
Jag har för mig att någon (Alexandra_W?) använde kokosnötter som hundleksaker. Stämmer det och i så fall, hur?
Hela, delade, tömda, fyllda osv?

Kan de gå sönder och skada hunden, alt kan "trådarna" på skalet bli farliga?

Vi har av någon anledning ett par kokosnötter som ligger och skräpar i kylen.

Sv: Kokosnöt som leksak

Skulle jag också vilja veta! Det känns ju som att trådarna inte ska vara någon fara. De borde brytas ner i magen?

Hundar äter ben och magen klarar det så en liten kokosfiber är nog helt ofarlig.

Men jag undrar hur det låter när en hund leker med en kokosnöt på ett hårt golv? ;) Inget för lägenheter ialla fall!

Min hund snodde fåglarnas kokosnötter i julas. Hon gnagde ganska mycket på dem och skalet gav inte vika för henne i alla fall. Tror inte det är någon fara att ge dem bara man håller lite koll.

Good point. Får väl testa! Märgben låter ju också en del när hunden får för sig att slänga runt dem (vilket som tur är inte är alltför ofta).

Ang trådarna tänkte jag mer på om de kan fastna någonstans. Men det är nog bara jag som är nojjig.

Liknande trådar

• Låst
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger... 13 14 15
Svar
292
· Visningar
24 228
Senast: Hedinn
·
Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 579
Senast: Sel
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras... 2 3
Svar
47
· Visningar
9 632
Senast: dobbis
·
Hundhälsa för 2 veckor sedan skadade sig min afghan valp, bara 13v gammal när hon lekte i hagen o ramlade. Hon blev akut halt kunde inte stödja...
Svar
18
· Visningar
4 198
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka