Kolla - jag och Vitnos i närkontakt!

Hej!
Vill bara ge ett tips ang. klippa klor på "milt- sagt- skitförbannad kise" ;)

Vår kontaktperson och jag kom på ett litet knep för att kunna klippa fröken Sallys klor, ingen idé att ens försöka lägga henne i knäet.....

Jeanette satte sig på knä, Sally mellan knäna, höll ner henne med hand mellan skulderbladen och på rumpan, jag drog fram tassarna och klippte......Hoppas att du förstod något av min lite virriga förklaring!?

Gick attans smidigt måste jag säga :D men nu vet jag inte hur Alicia hade reagerat på om ni håller ner och fast henne?! Men det är kanske värt att prova?

Mvh C + Gänget
 
Håller helt med dig.....tror verkligen att fröken Vitnos kommer att bli en riktig "kelpadda"......gör inte som oss bara.....

Vi lät Sally komma undan med mord bara för att vi inte ville skrämma henne....till slut tog den lilla tyrannen över och så fort hon inte fick som hon ville bet hon oss i vader och fötter :o
Som tur var tröttnade vår äldste hanne till slut på fröken Sallys översittar fasoner och dängde helt enkelt till henne :smirk: Hennes självförtroende fick sig en liten törn men hon lugnade ner sig lite iaf...he he he

Vi ser framemot massor av fröken Vitnos foto, bombadera på bara :)

Mvh C + Gänget
 

Liknande trådar

A
Avel tidigt i morse hände det som inte fick hända. Min märr fick ett dödfött föl:cry: Jag ska förklara från början lite kortfattat: Jag...
Svar
12
· Visningar
4 403
Senast: mul
·
  • Låst
Avel Nu brinner det i knutarna och jag har blivit tvungen att göra en helomvändning har ett sto i högbrunst som vi hade planerat att betäcka...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
11 929
Senast: ameo
·
Övr. Katt Idag har jag varit med lilla prinsessan till veterinären :) Hon blev rädd, men jag tyckte det gick under omständigheterna jättebra...
Svar
5
· Visningar
859
A
  • Låst
Hästmänniskan Tänkte berätta och varna all hästägare att vanvårdnad förekommer närmare än vad man tror, och oftare. Vi har hade ett jättefint...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
20 168
Senast: tussen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp