Kommer ingen vart

Det känns som om hela livet står still eller bara rinner ifrån mig. Jag försöker komma på sätt att göra livet bättre men fastnar alltid. Jag skulle t.ex. behöva ha lite mer folk i mitt liv och har funderat på att hyra ut ett av rummen på övervåningen. Det skulle ge mig lite pengar också vilket jag är i väldigt stort behov av. Men jag undrar om det verkligen är en bra idé. Det första problemet är hur en till person skulle få plats i mitt hus. Jag har ju liksom brett ut mig på mina 90 kvadrat och har grejer överallt och vet inte hur det skulle gå till att få plats med mina grejer på mindre yta. Vartenda köksskåp är ju också fyllda till bredden. Sen är ju frågan hur vi ska komma överens i det långa loppet. Man kan ha jättebra intentioner men så kan det bli knas ändå.

Jag har också haft tankarna på att bygga upp en hemsida igen för att dra in extra pengar, men vet inte om det är värt besväret. När jag tittat på mitt gamla material så inser jag hur sjukt mycket tid jag la på det när jag höll på. Jag vill heller inte hamna i läget där jag blir tvungen att starta eget företag.

Jag har också länge tänkt att det kunde vara bra att dela trädgården med någon som saknar mark att odla på. Det skulle ge mig lite sällskap och kanske också pepp att bli mer aktiv själv. Jag har annonserat både lokalt och på sajter som är till för delande av mark, men har inte fått något napp.

Och så har jag funderat på att hyra ut min gamla bil, men tror att när jag tänker efter att det inte är en bra idé alls.

Jag har tänkt på att hyra ut via airbnb. Dels har jag rum på övervåningen jag själv inte använder, men jag har också en vinterbonad friggebod. Haken är att friggeboden måste fixas i ordning. Och alldeles oavsett måste jag bygga en dörr till mitt sovrum om jag ska kunna ge folk tillträde till toa, dusch och kök.

Vilken idé jag än kommer upp med så verkar det alltid falla på något. Jag vet faktiskt inte alls hur jag skulle kunna dra in lite extra pengar. Eller hur jag ska kunna få ett socialare liv.
 

Just ja, jag får ju inte till några dejter heller. Jag får knappt några matcher alls.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 075
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok Det ligger snö utanför. Allt jag tänkt göra ute har fått skjutas på tills det blir bättre väder. Det enda jag kan komma på att göra ute...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
8 313
Senast: ameo
·
  • Artikel
Dagbok Den här sommaren hade jag tänkt att jag skulle reparera mitt sparkonto som sjunkit med 30000 under vintern som var då jag gått på...
Svar
15
· Visningar
2 414
Senast: Gunnar
·
L
  • Artikel
Dagbok Andas in andas ut Det blir bättre till slut Så andas in andas ut Ibland så kanske det inte finns några bra vägar att välja på. Utan...
Svar
8
· Visningar
845
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp