Kompnoera ihop ett eget träns?

speedya

Trådstartare
Är det någon av er som köpt lösa delar och satt ihop ett eget träns utifrån era egna specfika önskemål? Skulle vara jättekul att se bilder och få lite tips från er...
Jag skulle behöva sätta ihop ett eget, som passar till ett hackamore, vill ha ergonomiskt och fodrat nackstycke, men problemet är ju då att nosgrimmans rem sitter fast i nackstycket, kan man helt sonika klippa bort den tror ni eller blir det fult?

Tar gärna via PM emot förslag på ställen som säljer lösa delar till träns, och hoppas att detta nu inte strider mot forumsreglerna;)
 
Sv: Kompnoera ihop ett eget träns?

Ett tips är att kika på Dyons sida om du vill ha ett snyggt träns till hack! Har precis beställt och är såååå nöjd hittils! ;):d
 
Sv: Kompnoera ihop ett eget träns?

Jag gör så hela tiden, huvudlagen består ju faktiskt av lösa delar som går att plocka isär och komponera ihop hur man vill. :idea:

Köper därför inte huvudlag med fastsydda nosgrimmor och liknande, det är ju hopplöst att byta en nosgrimma eller plocka bort den helt då. Dessutom verkar det vara si och så med passformen ibland på vissa hästar. :p

Har 3-4 bashuvudlag i olika färger och olika beslag, och så massor av bett, nosgrimmor och pannband som passar till varje. Ny look varje dag om jag vill. :D

Det är dock svårt att hitta lösa delar annat än pannbanden, så jag köper ofta hela huvudlag och plockar de delar jag behöver och säljer eller ger bort resten. Har miljarder otäcka vävribbtyglar på lager... :wtf:
 

Liknande trådar

Utrustning Då min häst nu är utredd o det visat sig att hon har fel i munnen o inte ska gå med bett så blir det hackamore o Rambo Micklem. Det jag...
Svar
4
· Visningar
1 758
Senast: Liten
·
Utrustning Dök ner en snabbis i H**ks reakorg idag och hittade ett fint träns från CH som var kraftigt nedsatt, och i rätt size. So far so great...
Svar
15
· Visningar
1 754
Senast: pulkaskurk
·
L
Utrustning halvt Stübbenträns ? ? ? Måste bara få skriva av mej min "ledsenhet" över en internetaffär som gick helt åt pipsvängen :devil...
2
Svar
23
· Visningar
2 864
Senast: Wembley
·
  • Låst
Övr. Barn Jag stjäl ett inlägg från Anna Wahlgrens sida där en person berättar om sitt liv som icke-curlande mamma. Det skulle vara intressant att...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 352
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp