Konferens utomlands

Dom som exempelvis, enligt egen utsago, snarkar mycket och därför "inte vill utsätta andra för det" brukar betala enkelrumstillägget själva. Så jag tror att även om man har något "problem" som gör att man vill ha enkelrum så förväntas man betala för det själv.

Det jobbiga med att dela rum med någon i x antal dagar är att man aldrig är ensam och kan gå på toa ifred eller prutta fritt :o:laugh:Risken är överhängande att jag skulle ha jävligt ont i magen stora delar av tiden och sväva runt som en zeppelinare..
Inte var det så roligt den gången jag delade ett rum med ett antal kollegor heller och den ena låg ett par meter bort och fyllepruttade hela natten :wtf:
Fast har alla råd att slänga ut 4000kr sådär om de råkar vara snarkare? Finns ju människor med tight ekonomi..
 
Med tanke på att långväga besök av familjen just den helgen det skulle vara julfest inte var skäl nog att få avstå så tror jag inte att "Det känns lite jobbigt att resa och bo ihop med kollegor så länge" är godtagbart heller.

Har till och med blivit diskussioner den gången jag inte ville låna ett par långfärdsskridskor och ut och åka i mörkret en vardagskväll som "AW". Dels kan jag inte åka skridskor och dels tycker jag inte om att vara ute på isen. Särskilt inte på isar jag inte känner till och i mörker. Så jag sa att för mig gör det inget att dom far och åker utan mig, jag har inget intresse av att åka skridskor och gör hellre annat på min fritid. Men det upplevdes som ett problem att jag inte ville vara med.
 
Har till och med blivit diskussioner den gången jag inte ville låna ett par långfärdsskridskor och ut och åka i mörkret en vardagskväll som "AW". Dels kan jag inte åka skridskor och dels tycker jag inte om att vara ute på isen. Särskilt inte på isar jag inte känner till och i mörker. Så jag sa att för mig gör det inget att dom far och åker utan mig, jag har inget intresse av att åka skridskor och gör hellre annat på min fritid. Men det upplevdes som ett problem att jag inte ville vara med.

Det känns som att det är hög tid att involvera facket... aldrig att jag hade riskerat min hälsa på ett par skridskor!
 
Har till och med blivit diskussioner den gången jag inte ville låna ett par långfärdsskridskor och ut och åka i mörkret en vardagskväll som "AW". Dels kan jag inte åka skridskor och dels tycker jag inte om att vara ute på isen. Särskilt inte på isar jag inte känner till och i mörker. Så jag sa att för mig gör det inget att dom far och åker utan mig, jag har inget intresse av att åka skridskor och gör hellre annat på min fritid. Men det upplevdes som ett problem att jag inte ville vara med.
Oj... Det hade varit över min gräns med, AW har jag aldrig råkat ut för att det varit annat än frivilligt!
 
Glada och tacksamma? För vad?
Snarare hade 99% av mina kolleger varit mycket skeptiska och vägrat åka med.

För en gratis utomlandsresa men säkert en hel del trevliga inslag. En chans att få möta sina kollegor face to face på ett mer avslappnat sätt och få tid att prata igenom kommande år/projekt utan annan störning.
 
De flesta här reser rätt frekvent ändå. Troligen pga partner som hjälper till. Jag har både häst och katter, får be om hjälp bara.
Kanske många, men jag vet inte om de flesta som har häst, hund eller katt är frekventa resare?
Det är inte gjort i en handvändning för alla och definitivt ingenting jag personligen skulle vara tacksam för. Snacka om både en massa besvär och mörjligtvis extra utgifter om djur och/eller skötsel måste lejas bort (något jag inte skulle göra oavsett i och för sig. ) Jag har avsagt mig alla erbjudna resor, fester och diverse andra arrangemang inom jobbet och det har tack och lov godtagits utan problem.
Det Ts beskriver är ju helt absurt.
 
Senast ändrad:
Jsg har haft ”resande” jobb och då har man varit borta både 1 och 2 veckor och delat rum med mer eller mindre okända kollegor utan problem. Såg det som en enorm fördel att få upptäcka världen på någon annans bekostnad så att säga. Men skulle nog om mitt nuvarande jobb föreslog något sånt sparka bakut och försöka hitta alla ursäkter jag kan för att slippa. Idag har jag ett rätt inrutat liv och trivs med mina rutiner. Skulle bli väldigt störd att behöva bryta det när det inte är frivilligt. För en natt okej, möjligen två. Mer än det - absolut inte.
 
Kanske många, men jag vet inte om de flesta som har häst, hund eller katt är frekventa resare?
Det är inte gjort i en handvändning för alla och definitivt ingenting jag personligen skulle vara tacksam för. Snacka om både en massa besvär och mörjligtvis extra utgifter om djur och/eller skötsel måste lejas bort (något jag inte skulle göra oavsett i och för sig. ) Jag har avsagt mig alla erbjudna resor, fester och diverse andra arrangemang inom jobbet och det har tack och lov godtagits utan problem.
Det Ts beskriver är ju helt absurt.

Jag håller inte med, min erfarenhet är att de flesta djurägare har semester nån gång per år.

Godtags gör det nog oftast men även om man deltar via tex Skype så missar man mycket. Att umgås intensivt och på annan ort skapar ofta både teamkänsla, nya idéer och relationer.
Men det beror såklart vad man har för mål och tanke med sitt arbete
 
Jag håller inte med, min erfarenhet är att de flesta djurägare har semester nån gång per år.

Godtags gör det nog oftast men även om man deltar via tex Skype så missar man mycket. Att umgås intensivt och på annan ort skapar ofta både teamkänsla, nya idéer och relationer.
Men det beror såklart vad man har för mål och tanke med sitt arbete

Fast jag tycker det är skillnad mellan "frekventa resare" och "att åka bort en gång per år". har man inte sin häst på inackordering till exempel kan det ju vara ett rätt stort besvär att ordna vakt över dagen ens, än mindre två eller tre nätter.
De flesta hundägare jag känner till åker dessutom Med sina hundar när de åker bort, och många kattägare också. :)

Det är klart att en får räkna med konferenser och förväntad närvaro på arbetsresor om man valt den typen av karriär, men att en ska vara Tacksam för resan med allt det innebär förstår jag inte. Det är ju AG som kräver närvaron och som gör att jag måste stylta om det som normalt är min lediga tid, vad ska jag vara tacksam för det för?
Sedan finns det förstås alla möjlig aolika personer och situationer. Jag tycker fortfarande att det TS beskriver är helt uppåt väggarna och en fråga för facket.
 
Vi reser inte alls i mitt jobb så för mig hade det både varit uteslutet och orimligt. Jag hade heller inte velat dela med en kollega. Dels kan jag inte sova vid monotona ljud (som snarkningar eller ljudliga andetag), dels behöver jag kunna dra mig undan och vara ensam för att samla kraft. Efter 5 dagar hade jag varit ett vrak.

Sen gillar jag absolut att resa men särskilt gratis hade det ju inte varit om enkelrum kostar 4.000 kr och 3.000 för att inackordera hundarna.
 
Intressant att det finns så diametralt olika åsikter i frågan; de som inte ser det minsta lilla problem med hotellboende med kollegor och de som inte kan tänka sig det alls.

Själv skulle jag vägra att dela rum med en kollega, om inte annat av ren princip. Man kan inte förväntas vara ”on duty” 24 timmar om dygnet och på min fritid vill jag definitivt välja sovsällskap eller avstå detsamma.

Oaktat snarkningar, fisar och gud vet allt så vill jag inte ha den påtvingade intimiteten med kollegor när jag ska sova.

Att få möjlighet till en utlandsvistelse på arbetsgivarens bekostnad och under förutsättning att jag fick eget rum skulle jag i vissa fall kunna se som en bonus/ något önskvärt, i andra fall inte.

Det hade delvis berott på resmålet men också mina möjligheter att lätt och billigt/ kostnadsfritt ordna passning av både min hund och häst.
 
Jag håller inte med, min erfarenhet är att de flesta djurägare har semester nån gång per år.

Godtags gör det nog oftast men även om man deltar via tex Skype så missar man mycket. Att umgås intensivt och på annan ort skapar ofta både teamkänsla, nya idéer och relationer.
Men det beror såklart vad man har för mål och tanke med sitt arbete
Semester har alla som är anställda, resa bort på semester gör inte alla. Visst kan både pappa och faster både vattna, gå ut med hö morgon och kväll och se om hästarna har stora blödande sår eller hoppar på tre ben men där tar kunskapen slut. Har rest bort 1 gång på 20 år som varit mer en 1 natt.
 
Jag har varit utomlands i jobbet några gånger. Alla gånger har jag bott på ett hotell vid flygplatsen (som legat utanför staden). Schemat har varit fullspäckat från morgon till kväll och det enda jag sett har varit flygplatsen och hotellet. Nä, det har inte varit tal om något turistande och upptäckande av en ny plats. Hårt jobb även om det har varit givande.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Min arbetsgivare har anordnat någon form av kickoff fre-lör. Det är med lite föreläsningar och gemensam middag fre kväll. Och avslut vid...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
8 814
Senast: Cattis_E
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 314
Senast: fejko
·
Skola & Jobb Hej! Om ni har blivit besviken på genomfört medarbetarsamtal och lönesamtal, hur har ni fått tillväga då? Om ni är chefer, hur agerar ni...
8 9 10
Svar
188
· Visningar
18 007
Senast: Breaktown
·
Övr. Hund Nu är jag arg och förbannad över slarvputtar och sådana som inte har en aning om saker. Jag säger inte att jag är perfekt men vissa...
8 9 10
Svar
194
· Visningar
20 301
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp