Konsten att välja häst

Besiktning idag. Med min egen veterinär och jag var såklart med.
Veterinären tyckte det var en jättefin häst! Bra modell, korrekt med fina vinklar och bra rörlighet.
Om en vecka kommer han flytta hem till mig :D
Red efter besiktningen och det gick super! Vi kommer verkligen bra överens och han är så himla glad, söthästen :love:



 
Nu har du redan valt, men jag tänkte skriva Skatten, tyckte om den redan när du visade den i en annan tråd!
 
Söt häst Skatten! :love: Ser arbetsvillig ut också! Tror att du valt rätt, nu har du hästar i lite olika åldrar också det brukar berika både ryttaren och hästarna. Tror inte på att ha två hästar i samma ålder. Det är perfekt med en läromästare i kombination med en att utveckla. Lycka till! :)
 
Filmsnutt från idag. Tyvärr dåligt batteri i kameran så det blev inte så mycket filmat från slutet.
I början är han ju väldigt på, rör sig mer uppåt en framåt men det ger sig ju längre man rider. Hann iaf få med lite från slutet så ni kan ändå se skillnaden.
I början ser det ut att vara massa jobb men han är ju rätt färdig. Bara han kommer till ro som på slutet. Där kan jag sätta mig ner och börja rida, flytta honom, öka och minska. Han är jämn i handen, har sug och fantastiskt driv. Det är bara att vänta ut honom och när han kommer dit blir han fantastisk.

Hatar tyglarna! Jag vill hålla precis mellan två stoppar och de glider mot halsen hela tiden när han blir svettig så jag får ta om greppet hela tiden, inte okej. Ska ta med mina egna eller ta ett annat träns nästa gång.

Inget sågande nu tack efetersom jag redan bestämt mig för att köpa hästen.

 
Följt dig sen Kakans tid, tror Skatten kommer bli en jätte bra kompis till dig. Tyckte ärligt talat att Björn såg först ut som en häst till dig, men nu när man ser den här filmen och ser det du skriver så tror jag stenhårt på Skatten.

Han ser betydligt trevligare ut på det milda bettet jämfört med det på första filmen =)
Lycka till, kommer fortsätta följa din blogg slaviskt nu när du har 2 super fina hästar =)
 
Skulle hämtat hem min Skatt i måndags men självklart blev jag sjuk.
Men nu är jag frisk igen och idag var det dags. Allt har gått jättebra, lasta, köra och släppa ihop med surbullen Filip som inte sprang en endaste meter :p

















 
Skulle hämtat hem min Skatt i måndags men självklart blev jag sjuk.
Men nu är jag frisk igen och idag var det dags. Allt har gått jättebra, lasta, köra och släppa ihop med surbullen Filip som inte sprang en endaste meter :p

Ibland, av någon outgrundlig anledning, tänker jag på den andra hästen, den jag tyckte var så söt. Vill du berätta vad som hände med den? Och så klart hur det går för dig och din prins!?
 
Ibland, av någon outgrundlig anledning, tänker jag på den andra hästen, den jag tyckte var så söt. Vill du berätta vad som hände med den? Och så klart hur det går för dig och din prins!?

Han är kvar hos ägaren. Kommer antagligen läggas ut på annons såmåningom.
Kan konstatera att det sällan blir som man tänkt sig.
Skatten finns fick åka hem igen eftersom det visade sig finnas ett fel som jag inte var bekväm med alls.

Jag har istället köpt en helt annan häst, ett swb sto född 2005 e. Quite Easy - Bernstein
 
Det står ju, han visade sig ha ett fel som Bison inte var bekväm med.
Ja men det var väl Skatten? Men den andra som var med i trådstarten har hon ju valt bort o köpt häst nr 3. Så tänkte bara varför hon inte köpte den hästen hon valde bort för Skatten, när han inte var vad hon räknade med.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! har fått ett otroligt bra erbjudande på en fd hopphäst. Tävlade sparsamt upp till 120 tidigare år men har nu hobbyridits senaste 5...
2
Svar
25
· Visningar
2 220
Senast: Fiorano
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 132
Senast: LiviaFilippa
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
3 265
Senast: WBanna
·
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
743
Senast: Lutten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp