Konstiga grannar ni haft?

Lite OT men har en stilla undran hur det är på ställen där det är 55+ boenden.
Förut tänkte jag att det låter bra och känns käckt men "ofta" är det ju de äldre som klagar känns det som.
Känns nog som det är bra att bo lite uppblandat i åldrar för att inte bli för bittert.
 
Har haft mååånga mysko grannar men ett par jag kommer väl ihåg var de som hyrde grannlägenheten i andra hand. De odlade marijuana på balkongen och rökte på så mycket att det stank i vår hall. Vi klagade till hyresvärden cirka 1000 ggr men inget hände. Men en dag lät det som att de slog ihjäl varandra och då ringde vi polisen. Efter det flyttade de! 👌🏻😁
 
Måste vara gubben som hade någon stor typ karelsk björnhund (?) som skällde konstant! Gubben beskyllde oss för att knarka (för att vi var unga) att vi rökte inomhus (aldrig gjort!) att vi festade varje helg (inte en enda gång under dom 10 månaderna vi bodde där) att tanten under beklagade sig för honom för att vi väsnades så mycket (tanten var i princip heldöv, jag var t.o.m. ner och frågade henne om vi verkligen störde, för i sånt fall skulle vi ju försöka bättra oss såklart, men hon hörde inte vad jag sa trots att jag nästan skrek)…

En dag kom grannen bredvid oss in och bad om ursäkt för att hon hade hört av gubben att vi hade klagat på volymen på hennes tv (vilket vi aldrig gjort!).

Gubben parkerade alltid strax utanför porten och kunde stå där i några dagar, när vi körde in och ställde oss utanför porten EN gång för att vi hade för mycket att bära kom han ut och hyttade med käppen, slog näven på motorhuven och pekade på skylten att man inte fick köra in där. När dåvarande sambon sa ”Det gör ju du flera dagar i veckan! Vi ska bara lasta ur bilen sen ställer vi oss på parkeringen!” fick vi åter igen höra att vi var knarkare och ligister, och han hade minsann bott där i 30 år så han hade förmåner. Att vi ville förgifta han inne i lägenheten med avgaserna.

En dag kom jag hem från jobbet (cyklade) och han kom utspringandes och sa att min hund stått och skällt heeeeela dagen så han hade inte ens kunnat sova! ”Det var då lustigt, hunden har varit hos mamma i 3 dagar nu!” Då var jag åter igen en knarkare. 🙄

Kom hem från jobbet en annan gång, då står han och plingar och dunkar frenetiskt på våran dörr och min hund står såklart och skäller på andra sidan. Jag frågar vad han håller på med, då kollar han på mig och springer förbi mig och vidare ner till sig.

Han tog ofta sin hund och gick ut och ställde sig 20 meter från porten och kunde stå där med hunden i upp till en halvtimme, sen gick dom in igen.
Han var enda anledningen till att vi flyttade!
Eh ja låter ungefär host som de grannar jag har just nu minus hunden 🙈 Men de här med att parkera bilar där de inte ska vara och gör du likadant själv kommer du få höra de till dödagar ..
 
Kommer ihåg ett par som vi bodde grannar med förr innan vi flyttade. Där fick polisen rycka in till slut när de slogs och sedan flyttade de ganska omgående efter de. Men de satt gärna ute på balkongen fulla och gapa och härja. Och ja hade vi otur så gjorde de saker man borde göra i sovrummet 🙈😳 Problemet var att hela husets balkonger låg på samma sida ..
 
Lite OT men har en stilla undran hur det är på ställen där det är 55+ boenden.
Förut tänkte jag att det låter bra och känns käckt men "ofta" är det ju de äldre som klagar känns det som.
Känns nog som det är bra att bo lite uppblandat i åldrar för att inte bli för bittert.
Bor just nu granne med ett 55+ boende (det huset ligger alltså på andra sidan gatan, jag är inte 55+). De flesta som bor där verkar faktiskt vara väldigt trevliga människor, lättpratade och vänliga när man är ute med hunden.

Tror gnäll-genen sitter i från späd ålder, vissa människor har lättare att acceptera att det finns andra i samma hus och att även anpassa sig till andra människor. Vi har just nu 1 småstörande grannfamilj ty de gnäller på väldigt mycket utan att själva vilja anpassa sig. De är ca 45-50 och riktiga mästare på att både föra oväsen och föra fram klagomål till styrelsen.

(Bl.a klagar de när folk grillar i sina trädgårdar, vi bor i radhus. Det irriterar dem av någon outgrundlig anledning. Ordförande har dock sagt att de får knipa igen med den sortens gnäll.)
 
Där jag bodde som barn hade vi ett gäng intressanta grannar.
Vägg i vägg med oss var en studentlägenhet/kollektiv. Fyra-fem rum och kök, ingen student hade råd att bo där någon längre tid så det bytte folk i den lägenheten ofta. Varenda en som flyttade in i lägenheten verkade borra minst fem hål i betongväggen som skiljde lägenheterna åt. Vi började fundera om väggen en dag skulle få ett hål för mycket och rasa..

Någon granne fick för sig att stjäla allas morgontidningar. Tillslut avslöjades det vem tjuven var och det uppdagades att han var tvungen att läsa allas tidningar för det fanns hemliga meddelanden till honom i tidningarna.

En annan granne var gammal knarkare och fick delirium då och då. Jag mötte honom när jag var ute med hunden. Då kom han, klädd i frack, bärandes på en pizzakartong. Det var Nobeldagen så han trodde förmodligen att han serverade på Nobelmiddagen.
Förmodligen drygade han ut kassan lite med att sälja diverse substanser för ibland rörde det sig skumt folk i hans lägenhet.
Han var på mittuppslaget i Norrbottens Kuriren (tror jag det var) för att han hade lyckats se en mycket ovanlig hackspett! Det var alldeles fantastiskt att han som fågelskådat i så många år lyckats få se denna ovanliga hackspett!! Några dagar senare fanns en notis i tidningen att någon sådan hackspett existerar inte någonstans i världen. :rofl:
 
Måste ännu göra ett tillägg till tråden: fy bubblan vad jag stör mig på nuvarande gnällgrannens släktings finska lapphund.

Jag gillar i princip alla hundar, men den här hunden trotsar all rimlighet för hur mycket man står ut med att en hund skäller. Grannen är hundvakt fredag kväll - söndag kväll: hundfan skäller oavbrutet från att den anländer tills att den åker hem igen. 🙉🙉🙉🙉

Som tur är det inte lyhört, men gälla hundskall hörs tyvärr i alla fall.
Är de utomhus med hunden kan man glömma att vara ute själv, eller ha ett fönster öppet. För hunden gör det outhärdligt.

(Den är här minst varannan vecka, annars skulle jag inte bry mig).
 
I huset jag växte upp i fanns det en granne som vägrade klippa sina taggbuskar trots att de växte in över vår parkeringsplats/inkörning till vårt garage och repade våra bilar. Det var alltså inte frågan om några dm, utan mer 1,5 m in på vår tomt/uppfart. Vi fick inte röra dem. Jag tror det slutade med att pappa högg av dem vid rötterna typ till slut.
Deras katt flög på alla andra ungar på gatan och lämnade dem med blodiga rispor, bett etc och livrädda. Mig lät den bli som tur var. Den tyckte också om att lägga sig på varma motorhuvarna och repade bilarna med sina klor. De tyckte att det var fullt rimligt att ungarna inte kunde gå på gatan och att folk fick bilarna sabbade. En av dem spelade flygel och gjorde gärna det runt kl 07 på morgonen söndagar med dörrar/fönster öppna. Kul som tonåring...

Grannarna vid min första bostadsrätt var lite special. Under mig bodde några galningar som svarvade i sin lägenhet i timmar varje dag och kväll under perioder om flera v regelbundet. De vägrade öppna dörren iom att de visste att man inte fick göra så. Vi hade dessutom en utrustad verkstad i huset som man fick använda gratis. Någon gång då jag försökte sova och det lät som någon borrade i asfalt 20 cm från mig gick jag ner och bankade på dörren. Ingen öppnar. Så kom deras barnbarn från skolan och öppnade framför mig för att komma in. Där stod 3 pers och svarvade i hallen. Jag tappade det kan man lugnt säga..

Bredvid mig bodde en kvinna som jag mötte i tvättstugan först. Då hade hon en medalj om halsen och en viss tisha och mysbrallor. Tänkte att hon vunnit ngt innan tvättiden. Kul liksom.. Men hon hade exakt den outfiten med medalj och samma tisha/brallor i ca 6 år varje tvättid. Hon kom och ringde på och skulle alltid prata i en evighet om man möttes i trappen. Jag orkade liksom bara inte stå där och lyssna på hennes monologer eller se på när hon visar bilringar/uppblåst mage för att visa att så här uppblåst och fet blir man av skolmat etc om jag kommer hem trött efter jobbet eller har mkt att göra. Hon blev skitsur och började kommentera att "Jaha, du har väl bråttom som vanligt!".🙄

Det bodde en familj på samma våningsplan. De var så där obehagligt trevliga att det kändes falskt. Vi kallade dem serimördarfamiljen jag och sambo. Och visst visade det sig vara så. Satan vad de bråkade och sedan log de och försökte låtsas som inget om man råkade dyka upp och höra ngt. Sonen i familjen visade sig ha snott motorcykel av en kompis pojkvän. Han hade gjort ngt mer skit och hamnade i fängelse. Under tiden han bodde där så försvann en MS-sjuk kvinnas permobil som stod på entréplan. Vi hade kod och var inte många som bodde där. Alla är övertygade om att han stal den. Så ruttet! Det dröjde flera månader innan hon fick ny och kunde komma ut igen. :(
 
Har också haft granne som på midsommar på fyllan körde ner en pistmaskin i en sjö/våtmark. Midsommardagen skulle den räddas och man skulle, igen på fyllan, åka ut med en grävare och få upp pistmaskinen. Bara det att den också sjönk och fastnade.
Dagen efter detta fick man, nu nyktra och rätt mkt mer ödmjuka, hyra in en enorm grävare med en massa betongblock som man lade ut för att kunna köra ut, i snigelfart med alla block som skulle flyttas, och rädda grävaren iaf. Grävaren som var bokad på jobb dagen efter.

En annan granne hyrde vi hus, stall etc. När vi flyttade in skulle han fixa ridbanan som inte använts på ett tag. Sambon stack till Japan och jag var själv i nytt hus på vintern. Då råkar gubben gräva av el-sladd och jag fick vara utan ström och elda för värme och laga mat på vedspisen. :laugh:
Den mannen visade sig vara en vandrande katastrof. ALLT gick sönder och gick fel så fort han visade sig. Han körde ihjäl varenda jäkla maskin, fastnade i telefonledning med någon maskin när vi skulle hämta enorm gran ihop. Den ledningen följde med och gnistor flög, stolpen började böjas innan vi hann få stopp på honom som inget märkte. Den enorma granen höll på att döda honom senare. Han körde ihjäl andras maskiner och när han haft sönder maskinerna han skötte snöröjningen med så plattade han bara till snön lite. Det var minst sagt spännande att åka då. Min hovis höll på att köra av vägen pga hans "snöröjning". Han älskade drama och var oftast i konflikt med någon, även om vi aldrig hade problem med honom. Han var oftast inblandad i någon stämning eller rättsligt tjafs. Han hade drivit advokatbyrå och fick liksom näring av sånt. Han lade 3 veckor på att få någon butik att ändra förpackning på räkmackor liksom.:laugh:
 
Jag har haft en halvtokig granntant. Hon var lite paraonid så hon hade insynsskydd o gardiner så att ingen skulle kunna spionera på henne och hennes gubbe. Deras skällande hundar varnade så inbrott hade de aldrig haft. Jag märkte tidigt att hon var nyfiken på vilka gäster jag hade. Satt vi i trädgården så rastade hon alla jyckarna själv o gick fram o tillbaks... Annars var det mest gubben som gick. Jag bara hyrde huset och hon kände och gillade min hyresvärd. Denna hade låtit renovera badrummet innan jag flyttade in, så toastol, duchkabin och tvättställ och lite annat bråte låg och skrotade. Jag hade ju ändå lånat släp pga flytten så jag sa till hyresvärden att jag kunde ta det hela till tippen. Sen då tantskrället träffade henne så påstod hon att jag skulle ha grävt ned det! :D. Jag grävde rätt stora rabatter... En sommar (det var inte -18 men torrt i juli) så lät jag bli att klippa gräset, hellre lite längre gräs än brunbränt, tycker jag. Då skällde hon på mig och påstod att hyresvärden snackat skit om mig... gräset oklippt och så såg det hemskt ut inne i stugan. Hyresvärden hade aldrig hälsat på och då hon till sist kom så visade det sig att hon inte hade kvar någon egen nyckel till huset. Och nej, hon hade inte alls klagat... Och nej, än om hon hade nyckel så skulle hon aldrig gå in utan att jag visste om det! Hon var en ung, snäll och hemskt oskyldig tjej som aldrig hyrt ut tidigare, inte ägt något hus heller, så faktiskt var det nog tur att hon fick mig som hyresgäst som tog ansvarn gång träffade jag en jag inte kände och då han fick veta att jag bodde granne med den där tanten så sa han: Hon har inte alla knivarna på plats i lådan! 😡. Det minns jag, det var liksom mitt i prick!!!
 
Här bodde det tidigare en som ofta var påverkad av droger, alkohol och vem vet vad... Jag vägrade åka hiss med honom efter att han "skulle klappa" hundarna och var burdus, hårdhänt och samtidigt skulle börja tala om för mig hur man måste ta i med hårdhandskarna mot hundar så att de vet vem som bestämmer (tur för honom att mina hundar är mesigt snälla, jag kan tänka mig många lite skarpare hundar som i en sådan situation hade försvarat sig). Andra grannar berättade om hur han mitt i natten farit runt näck i trapphuset med kniv och skrikit och gormat och ryckt i dörrar, som tur var bodde han många våningar under mig... Han var trevlig när han var lite mer åt det nyktra hållet, men ja... Till sist blev han vräkt.

Mötte honom förövrigt i skogen en morgon nyligen efter att ha varit ute och tältat. Han och en vän hade tältat väldigt nära. Var då väldigt glad åt att killen jag träffade var med, även om ex-grannen just då var på sitt trevligare humör.

Sedan dök det upp en cykeltjuv som bodde i porten bredvid. Troligen hölls det även på med sexhandel i lägenheten och det visade sig också att det inte bara var cyklar som stals utan även förråd plundrades osv. Även där verkade det vara en del droger inblandat och det var tydligt att grannen var en del i ett större nätverk, för herregud vad många skumma typer det kunde röra sig kring huset och till den där lägenheten :cautious: En av den personens vänner bodde i min port, men verkade vara något lite vettigare. Personen i porten bredvid vräktes nyligen och jag har inte sett vännen i min port på ett tag, så vet inte riktigt vad som hänt där.

Ovanför mig bodde det en familj där ena personen hade alkoholproblem. Tidigare hade det funnits även drogproblem men det verkade vara lugnt när vi bodde grannar. Eller ja, lugnt fram tills några tidigare vänner tog sig in i porten, in i lägenheten och hotade med pistoler eftersom de fått för sig att grannen var skyldig dem pengar (vet inte huruvida det stämde eller inte såklart). Det var inte helt kul, men mest tyckte jag synd om grannens unga barn som blev vittne till allt.

Just nu är det lugnt här i alla fall, men vi får väl se hur lång tid det tar innan det dyker upp något nytt spännande...

Och justja, grannar som kollar soppåsar och sätter upp arga lappar om fel saker på fel plats osv har jag haft i annat boende, men jämfört med hur det är här så känns sådant väldigt harmlöst.
 
Jag har också haft en granne som öppnade dörren på glänt och kikade ut när man kom i porten. Jag brukar hälsa glatt men då blängde han bara på en och stängde dörren långsamt. Han bodde precis vid hissen så måste varit ett fasligt gläntande på hans dörr. 🤷‍♀️

Hade även en granngubbe som brukade komma in i tvättstugan när man stog och tvätta och gnälla på styrelsen. En gång när styrelsen skulle ha en inventering av portbrickor så råkade jag med sambo och barn stöta på gringubben i den lokalen där man skulle visa upp sina portbrickor. Det var något med hans bricka som inte stämde och han ställer blir ordentligt förbannad på mannen som prickar av brickorna och ställer till en himla scen. Jag, min sambo och vårat barn vittnar sedan när två vuxna män börjar puttas med varandra och vi han precis avstyra det innan det utvecklades till fullt slagsmål.
 
Tanten med grava psykiska problem i lägenheten under.
Några saker hon gjorde:
Kom upp och skrek att vi minsann anklagade henne för att vara alkolist
Slet loss elementet i köket så det blev vattenläcka ner i tvättstugan
Hotade döda sin närmsta grannes barn (tjejen flyttade direkt efter det)
När sen nya grannen flyttade in började hon med att skrika de inte hade där att göra, sen kastade hon sin träsko genom deras (stängda) köksfönster.

Men där bet hon sig själv i röven, för nya hyresgästens exman var polis så då blev det inlåsning på psyket utan att passera gå och uppsägning av kontraktet.
När de tömde lägenheten fick de totalsanera för hennes katter hade pissat ner överallt (hon brukade släppa ut dom att pissa och skita i trappen också)

Kan inte bevisa något men är helt övertygad om att det var hon som stal sambons cykel. Låst cykel i låst trapp? Säker det var någon random :cool:
 
Där jag bodde som barn hade vi ett gäng intressanta grannar.
Vägg i vägg med oss var en studentlägenhet/kollektiv. Fyra-fem rum och kök, ingen student hade råd att bo där någon längre tid så det bytte folk i den lägenheten ofta. Varenda en som flyttade in i lägenheten verkade borra minst fem hål i betongväggen som skiljde lägenheterna åt. Vi började fundera om väggen en dag skulle få ett hål för mycket och rasa..

Någon granne fick för sig att stjäla allas morgontidningar. Tillslut avslöjades det vem tjuven var och det uppdagades att han var tvungen att läsa allas tidningar för det fanns hemliga meddelanden till honom i tidningarna.

En annan granne var gammal knarkare och fick delirium då och då. Jag mötte honom när jag var ute med hunden. Då kom han, klädd i frack, bärandes på en pizzakartong. Det var Nobeldagen så han trodde förmodligen att han serverade på Nobelmiddagen.
Förmodligen drygade han ut kassan lite med att sälja diverse substanser för ibland rörde det sig skumt folk i hans lägenhet.
Han var på mittuppslaget i Norrbottens Kuriren (tror jag det var) för att han hade lyckats se en mycket ovanlig hackspett! Det var alldeles fantastiskt att han som fågelskådat i så många år lyckats få se denna ovanliga hackspett!! Några dagar senare fanns en notis i tidningen att någon sådan hackspett existerar inte någonstans i världen. :rofl:

Ja juste, du bor väl i samma stad som mig!
 
Lite OT men har en stilla undran hur det är på ställen där det är 55+ boenden.
Förut tänkte jag att det låter bra och känns käckt men "ofta" är det ju de äldre som klagar känns det som.
Känns nog som det är bra att bo lite uppblandat i åldrar för att inte bli för bittert.

Nä, jag tycker att vi sätter alla gnällspikar i samma boende så får de gnälla på varandra och vi andra kan ha det lugnt och skönt.
 
Apropå folk med dålig ordning på sina hundar... Där jag bor nu är grannarna mestadels skötsamma, men en sticker verkligen ut. Gammal gubbe som äger en stor hund av bruksras, som av allt att döma inte får göra annat än sitta i löplina och skälla på precis allt, och hotfullt springa emot de som har mage att gå förbi tomten. Han kan gärna fara hemifrån och lämna hunden där i snöret i flera timmar.

Ser man människan någon gång vara ute och rasta hunden - once in a blue moon - så är det alltid på konstiga tider och ödsliga platser, med nosgrimma som knappt verkar bromsa in besten. Ingen tillstymmelse till att försöka träna den, bara bli kringsläpad som ett bihang. Jag vill inte veta vad som händer den dag den lyckas slita sig, för det känns bara som en tidsfråga så ouppfostrad och understimulerad som den är. :(

Prata med gubben går inte, han är nämligen så fräck att han går in och stänger om sig när man kommer och låter hunden sköta det sociala. :cool: Jag är så nära att göra en anmälan för aldrig i livet att hans hundhållning är okej i lagens ögon, men samtidigt är jag orolig för att det ska bli full grannfejd om han skulle lista ut att det var jag.

Det är egentligen bara synd om hunden som har en sån idiot till husse, men när man inte ens kan ha ett fönster öppet på sommaren pga skällandet så är det mest irritationen som känns.
 
Efter 12 (eller 15?) år är min förra granne äntligen vräkt efter beslut i hovrätten. Skulle ha flyttat valborg men verkar tyvärr bo kvar, så nu gör hon allt för att smutskasta mig även om alla i trapphuset anmält henne. Vi har ringt störningsjouren ungefär 1-2 gånger i månaden, polisen 1-2 gånger om året och x-antal samtal till hyresvärden. Tydligen var det tvunget att gå så långt att hon misshandlade en annan granne för att något skulle hända.
Det som dock stör mig så jvla mycket i historien är att det för ungefär 6 månader sedan flyttade in en ung mörkhyad tjej. Det första dygnet spikade hon... Ja. Vi höll på att bli vansinniga men ringde eller gjorde inget för hon är ju trots allt nyinflyttad. Vi hör dock när störningsjouren och dagen efter kommer hyresvärden och frågar hur vi upplevt vår nya granne. TOLV ÅR minst höll den andre grannen på med det ena värre än det andra, aldrig att hyresvärden ringde på...
 
Känner igen den där. Man vet alltid när personen lämnar hemmet för det rycks så fruktansvärt hårt i handtaget femtielva gånger.

Vi har en sådan granne nu, en äldre man och det är ju såklart allra mest synd om honom MEN jag har allt tyckt synd om mig själv också när han väcker mig genom att rycka i dörren c:a 80 gånger (ja, jag har räknat) när han går och lägger sig en bra bit in på natten. Det pågår förstås även ryckande dagtid när han varit ute men det gör mig ingenting, men det är inte så roligt att vakna med hjärtat i halsgropen för det låter verkligen som om någon står och bankar på en dörr i svalen innan man fattar vad det är som händer. Svårt att somna om efter ett sådant uppvaknande också.

I mitt hus finns en kvinna som jag i mitt stilla sinne kallar tvättstugechefen som tillbringar enormt mycket tid i tvättstugan. Hon skriver inte lappar eller jagar ludd eller så, utan hänger mest där nere, dirigerar lite kring maskinerna och vill prata med folk. Ibland är det ganska trevligt, ibland drar hon på höga växlar om invandrare och blir irriterad när man säger emot. Men hon är ju ensam såklart, så så länge hon håller sig borta från främlingsfientlighet pratar jag gärna med henne lite.

Flyttar inom kort och det ska bli spännande att se vad det blir för några nya förmågor :D
 
Första lägenheten bodde vi granne med en borr-älskare. Man hörde INGENTING av grannarna i de lägenheterna. Bortsett från borrandet i betongväggarna då :D

En jul kom vi hem efter att ha varit borta under någon dag. Då var glaset i entrén krossat. Visade sig att det varit polisen som varit där och tagit sig in, ty ett par av grannarna hade tydligen haft tredagarsfest och det hade spårat ur.

Bodde en hel del märkligt folk i området, bland annat en äldre kvinna vi brukade kalla för "väs-tanten". När man träffade henne på typ bussen tittade hon på en och väste. Fick även sällskap av en man i hissen ibland som brukade berätta att "de" var ute efter oss och att jag skulle berätta om det för alla jag kände.
 
Vi har en del ”lustiga typer” där vi bor nu. Värst är pundaren som vägrar gå och slänga sina sopor i soprummet utan kastar ut dom genom fönstret istället.

Den här killen verkar också vara en lirare (lappen satt på en bokhylla, som blockerade ingången till soprummet)
 

Bifogade filer

  • 55BEC91C-DA0A-4E43-A98F-EA84CBDE9E36.jpeg
    55BEC91C-DA0A-4E43-A98F-EA84CBDE9E36.jpeg
    108,3 KB · Visningar: 379

Liknande trådar

Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
5
· Visningar
1 469
Senast: Hedinn
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 205
Senast: Snurrfian
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 130
Senast: nullo-modo
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
2 207
Senast: Ridinglady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp