Konstiga saker i stall ni stått i?

Vi hade en familj som vi VISSTE stal foder av oss alla andra i stallet.... en helg blev en tjej så sur att hon skrev en stor lapp med texten: PETRA - ge fan i att stjäla mina mineraler!!… denna lapp la hon längst ner i sin mineralsäck...:cool:

Så satt vi "alla" i stallet (skulle tippa 10-12 pers) och snackade skit i stallköket under Söndag eftermiddagen och denna PETRA kommer instormande i köket med lappen i högsta hugg och skriker att "Vem FAN anklagar mig för att stjäla"... ? :devil:

Kan säga att vi bara tittade på henne och när hon kom på sitt "misstag" så blev hon väldigt tyst :angel:
 
Senast ändrad:
Vi hade en familj som vi VISSTE stal foder av oss alla andra i stallet.... en helg blev en tjej så sur att hon skrev en stor lapp med texten: PETRA - ge fan i att stjäla mina mineraler!!… denna lapp la hon längst ner i sin mineralsäck...:cool:

Så satt vi "alla" i stallet (skulle tippa 10-12 pers) och snackade skit i stallköket under Söndag eftermiddagen och denna PETRA kommer instormande i köket med lappen i högsta hugg och skriker att "Vem FAN anklagar mig för att stjäla"... ? :devil:

Kan säga att vi bara tittade på henne och hon kom på sitt "misstag" så blev hon väldigt tyst :angel:
Underbart 😍😍
 
Jag bestämde mig efter x antal år att jag skulle ha inhyrningar igen och har för sjuttioelfte gången lärt mig att man inte skall ha det! Den stollan jag har nu är influencer med tusentals följare, hon har inte betalt hyran på 1.5 år pga att hon är sjukpensionär (hon blåser förmodligen försäkringskassan) Jag har låtit henne stå kvar pga massa snyfthistorier att världen är så elak mot henne!
Jag fick utskällning av henne för när jag sålde min häst så skickade jag med min dressyrsadel i köpet och då ojade sig min inhyrning och undrade vilken sadel hon skulle ha till sin häst???
Då visade det sig att hon använt min sadel???? Efter lite research så har jag upptäckt att hon lurat halva Stockholm på samma sätt som hon lurat mig och när jag till slut fräste ifrån och sa att om han skall vara kvar här så skall hyran betalas varje månad samt att jag höjde den med 1000 SEK så har jag nu de senaste dagarna fått motta flertalet hot och trakasserier från hennes narkomanskadade karl! Inte nog med att jag enligt honom är världens mest elakaste människa jag är tydligen också den som orsakat allt (även det i Stockholm som hände långt innan jag kände dem) Jag har på ngt telepatiskt sätt varit i kontakt stallägarna där uppe?????
Vad obehagligt :/
 
Vi hade en familj som vi VISSTE stal foder av oss alla andra i stallet.... en helg blev en tjej så sur att hon skrev en stor lapp med texten: PETRA - ge fan i att stjäla mina mineraler!!… denna lapp la hon längst ner i sin mineralsäck...:cool:

Så satt vi "alla" i stallet (skulle tippa 10-12 pers) och snackade skit i stallköket under Söndag eftermiddagen och denna PETRA kommer instormande i köket med lappen i högsta hugg och skriker att "Vem FAN anklagar mig för att stjäla"... ? :devil:

Kan säga att vi bara tittade på henne och när hon kom på sitt "misstag" så blev hon väldigt tyst :angel:
Guud jag skrattar så jag döööör!😂
 
Jag var medryttare i ett stall där ägaren var helt galen. För det första hade hon världens största häst som hon skrämde till lydnad. Häst-monstret i fråga levde ut sin aggression över hur ägaren hanterade honom på alla oss andra i stallet, tex var hästen livsfarlig att hämta i hagen. Självklart ansåg ägaren att vi alla var totalt inkompetenta och att det var därför hästen sprang ner oss eller sparkade efter oss (med frambenen, hu!). Ägarens monsterhäst gick i stoooor fin hage tillsammans med den häst som tillhörde personen ägaren för närvarande tyckte minst illa om medan resten av hästarna fick trängas i en betydligt mindre och därmed rätt nertrampad hage. Helt plötsligt kunde hon byta hagkompis till till sin häst, utan att prata med någon. Frågade man blev hon ursinnig.
Ägaren lånade frekvent andras täcken utan att fråga, inte just min medryttarhäst då den var mycket mindre men mina vänners halvblod fick aldrig ha sina ifred. De hittade sina täcken leriga och ibland med revor slängda i ett hörn, hon hängde inte ens upp dem.
Hon hade tusen åsikter om alla foderstat och kunde få för sig att ge andras hästar mer eller mindre mat när hon fodrade. Tex ansåg hon att den lilla arab jag skogsmullered i skogen skulle ha ungefär lika mycket som hennes gigantiska dressyrhäst i hårdträning.
Värst var nog hennes mani kring att sopa stallgången. Jag skämtar inte när jag säger att hon var militant kring detta och hur man än sopade så blev hon ALDRIG nöjd. Jag har aldrig någonsin sett en så ren stallgång, typ alltid, men som sagt, hur man än sopade och sopade så fick man ändå en utskällning för att man varit slarvig.
 
Så j
Vi hade en familj som vi VISSTE stal foder av oss alla andra i stallet.... en helg blev en tjej så sur att hon skrev en stor lapp med texten: PETRA - ge fan i att stjäla mina mineraler!!… denna lapp la hon längst ner i sin mineralsäck...:cool:

Så satt vi "alla" i stallet (skulle tippa 10-12 pers) och snackade skit i stallköket under Söndag eftermiddagen och denna PETRA kommer instormande i köket med lappen i högsta hugg och skriker att "Vem FAN anklagar mig för att stjäla"... ? :devil:

Kan säga att vi bara tittade på henne och när hon kom på sitt "misstag" så blev hon väldigt tyst :angel:
Åh, va grymt! :rofl: :rofl:
 
Jag var medryttare i ett stall där skottkärran inte fick sticka ut ur boxen vid mockning, för boxdörren skulle vara stängd. Du var alltså tvungen att flytta runt kärran inne i boxen för att komma åt allt, jättebökigt förstås. Detta pga att en häst en gång slitit sig på väg från hagen och försökt springa in i sin box, där det stod en skottkärra i vägen då... Stallägaren var helt hysterisk med detta, boxdörren fick inte vara öppen en sekund längre än nödvändigt.
 
Jag var medryttare i ett stall där skottkärran inte fick sticka ut ur boxen vid mockning, för boxdörren skulle vara stängd. Du var alltså tvungen att flytta runt kärran inne i boxen för att komma åt allt, jättebökigt förstås. Detta pga att en häst en gång slitit sig på väg från hagen och försökt springa in i sin box, där det stod en skottkärra i vägen då... Stallägaren var helt hysterisk med detta, boxdörren fick inte vara öppen en sekund längre än nödvändigt.

Men what? Alltså även om hästen var ute i hagen så skulle boxdörren vara stängd vid mockning.... eller missuppfattar jag?
 
Men what? Alltså även om hästen var ute i hagen så skulle boxdörren vara stängd vid mockning.... eller missuppfattar jag?
Nej du fattar rätt, oavsett om alla hästar stod i sina boxar och din stod på gången så skulle kärran in i boxen och dörren stängas...
 
Jag var medryttare i ett stall där skottkärran inte fick sticka ut ur boxen vid mockning, för boxdörren skulle vara stängd. Du var alltså tvungen att flytta runt kärran inne i boxen för att komma åt allt, jättebökigt förstås. Detta pga att en häst en gång slitit sig på väg från hagen och försökt springa in i sin box, där det stod en skottkärra i vägen då... Stallägaren var helt hysterisk med detta, boxdörren fick inte vara öppen en sekund längre än nödvändigt.

Hade det inte varit smartare att stänga dörrarna så hästen inte kunde springa in i stallet...
 
I vårt grannstall måste den inackorderade ha egen skottkärra och grep. Dom får inte låna stallägarens klena trädgårdskärra. Ett stall med två hästar, stallägaren har en häst och en inackordering. Som oftast inte blir kvar så länge.
 
Den här tråden är helt underbar att läsa men samtidigt blir man rädd. Undrar hur dessa idioter som nämns beter sig i vardagen, det kanske är någon som jag känner eller en kollega på jobbet. Någon som uppför sig helt normalt i vardagen men i stall/häst sammanhang går helt bananas 😬
 
Jag väcker den här tråden igen eftersom jag kom på mer :angel:

På tal om knäppa stall-/hästägare...

Jag var medryttare i ett stall där även en annan tjej red då och då. Hon försökte komma tillbaka till ridningen efter en allvarlig olycka, och ägaren hade erbjudit sina hästar. Som mest red den här tjejen i paddocken under tillsyn av ägaren eller tränare, men så en dag bjöds hon med på en lugn ridtur.

Allt går bra tills ägaren plötsligt sätter av i galopp. Tjejen får panik och börjar gallskrika av rädsla. Galoppen avbryts och ridturen fortsätter när alla ekipage lugnat ner sig. En stund senare sätter ägaren än en gång av i galopp, vilket återigen leder till att den här tjejen blir rädd och börjar skrika. Därefter är ägaren och samtliga andra som följde med på turen skitsura på den här tjejen för att hon ”förstörde” ridturen.

Otroligt nog fortsätter den här tjejen rida efter den här incidenten, men slutar kort därefter när ägaren kommenterar att hon ser ut som en ”heffaklump” när hon rider.


Vi medryttare hjälpte till med stalljour när ägaren var bortrest. En dag kom jag till stallet samtidigt som ägaren kom hem igen. Det första ägaren frågar är var X är. Tydligen hade då ägaren bestämt att en annan person skulle samåka med mig för att en viss häst behövde ridas. Detta var inget jag vare sig tillfrågats om eller meddelats om, men ändå var det jag som fick skit för att den andre personen inte var med mig.

Tilläggas kan att den andre personen hörde av sig till mig tidigare under samma dag, men hon valde själv att inte följa med mig.


Jag fick nog efter ännu en incident när ägaren betett sig otrevligt. Det var ett annat tillfälle när ägaren skulle resa bort. Det var kris en dag där ingen kunde ta på sig morgonfodring och utsläppet. Ägaren behövde desperat ha någon som åtminstone kunde ge hästarna mat.

Som en sista lösning frågar jag min mamma. Hon är/var inte hästvan och dessutom lite rädd, men hon kunde tänka sig att hjälpa med frukosten.

Jag meddelar ägaren att min mamma kan ta morgonfodringen, men inget annat. Får inte ens ett tack?! Istället blir det knäpptyst och jag hör inget mer om det. Samma dag har jag en rätt märklig känsla i magen, så jag hör av mig till ägaren och frågar om hen lyckats lösa att hästarna även får komma ut i hagen. Påtalar då igen att min mamma enbart kan ta fodringen.

Någon minut efter ser jag att ägaren skriver i en öppen chatgrupp att ”Sasse meddelade NU att hon inte kan ta utsläppet…”

Jag blev galet arg. Jag hade varit noga med att säga att vi/min mamma enbart kunde ta morgonfodringen, men ändå får ägaren för sig att vi även ska ta utsläppet (utan att fråga) och har sedan mage att öppet anklaga mig för att ändra i sista sekunden. Jag skrev ett arg meddelande i samma chatt och ett argare meddelande i en privat chatt. Då försökte ägaren bortförklara det med att JAG hade tänkt fel.

Jag meddelade kort och gott att det var sista gången jag hjälpte till.

Några dagar efter hör en av ägarens medryttare av sig till mig. Då hade ägaren beskyllt medryttaren för att det var dennes fel att jag slutat. Alltså va? :confused:
 
Jag var medryttare i ett stall där ägaren var helt galen. För det första hade hon världens största häst som hon skrämde till lydnad. Häst-monstret i fråga levde ut sin aggression över hur ägaren hanterade honom på alla oss andra i stallet, tex var hästen livsfarlig att hämta i hagen. Självklart ansåg ägaren att vi alla var totalt inkompetenta och att det var därför hästen sprang ner oss eller sparkade efter oss (med frambenen, hu!). Ägarens monsterhäst gick i stoooor fin hage tillsammans med den häst som tillhörde personen ägaren för närvarande tyckte minst illa om medan resten av hästarna fick trängas i en betydligt mindre och därmed rätt nertrampad hage. Helt plötsligt kunde hon byta hagkompis till till sin häst, utan att prata med någon. Frågade man blev hon ursinnig.
Ägaren lånade frekvent andras täcken utan att fråga, inte just min medryttarhäst då den var mycket mindre men mina vänners halvblod fick aldrig ha sina ifred. De hittade sina täcken leriga och ibland med revor slängda i ett hörn, hon hängde inte ens upp dem.
Hon hade tusen åsikter om alla foderstat och kunde få för sig att ge andras hästar mer eller mindre mat när hon fodrade. Tex ansåg hon att den lilla arab jag skogsmullered i skogen skulle ha ungefär lika mycket som hennes gigantiska dressyrhäst i hårdträning.
Värst var nog hennes mani kring att sopa stallgången. Jag skämtar inte när jag säger att hon var militant kring detta och hur man än sopade så blev hon ALDRIG nöjd. Jag har aldrig någonsin sett en så ren stallgång, typ alltid, men som sagt, hur man än sopade och sopade så fick man ändå en utskällning för att man varit slarvig.
När jag hör sånt här funderar jag alltid över hur de kan få inackorderingar? Ont om stall i närheten?
 
Vi hade en familj som vi VISSTE stal foder av oss alla andra i stallet.... en helg blev en tjej så sur att hon skrev en stor lapp med texten: PETRA - ge fan i att stjäla mina mineraler!!… denna lapp la hon längst ner i sin mineralsäck...:cool:

Så satt vi "alla" i stallet (skulle tippa 10-12 pers) och snackade skit i stallköket under Söndag eftermiddagen och denna PETRA kommer instormande i köket med lappen i högsta hugg och skriker att "Vem FAN anklagar mig för att stjäla"... ? :devil:

Kan säga att vi bara tittade på henne och när hon kom på sitt "misstag" så blev hon väldigt tyst :angel:
Så jäkla underbart 🤣🤣
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 622
Senast: Lhas
·
Anläggning Jag börjar känna mig ganska uppgiven. Vi har inte lyckats hitta ett enda stall som passar våra önskemål. Stallet vi står nu i är...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
13 747
Senast: lizzie
·
Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 348
Senast: Nepenthe
·
Anläggning Dom flesta av oss har nog någon gång hamnat i stall med konstigt folk eller kanske en märklig stallägare. Jag personligen tycker att...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
30 871
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp