Konsttråden!

Alltså håret 😍 ögonen 😍 wow!

Tack! Jag gillade verkligen att måla denna modell. Hon är mixad med ett fantastiskt afro-barr med ljust rödlätta/rödblonda slingor och samtidigt isigt blågröna ögon. Riktigt cool look som sticker ut från mängden!

20A936D7-6428-4B4C-9E8A-33105CC0891E.jpeg
 
Har påbörjat ett nytt projekt i min nya temporära sommar-ateljé.
Detta är dag 3 och jag har börjat jobba med handen och ska också sätta igång med tröjan.

74C31BB6-200A-48B2-A6A7-72BCDD29D890.jpeg


Målar mer fritt utan sittande modell (men har plåtat lite referenser som jag använder som stöd). Färgerna på fotot ser lite grådaskiga ut. Utanför ösregnar det så jag tog paus nu och inväntar bättre ljus
 
La några timmar och målade denna övning. Har övat på att måla från mörkt till ljust och lasera mjuka övergångar i huden med mkt färg. Får se om jag går vidare sen och gör ngt mer med den.

91CB978A-9190-4779-BC29-898C1134BCEF.jpeg
 
Senast ändrad av en moderator:
Fascinerande hur du jobbar med ljus och skuggor!

Tack! Jag har börjat förstå hur jag kan jobba med skuggor för att det inte ska bli ett ”mörkt hål”.

I första lagret målar jag mörkret. I andra lagret laserar jag med färg. Såhär såg det ut innan jag laserade ihop det.

05C918E5-927F-4186-AC5A-63411432FD41.jpeg


Jag har sen tidigare förstått att jag måste använda färger i huden. Men insett att jag genom lager kan arbeta på samma sätt också i de mörkare partierna. En skugga är aldrig bara mörk utan består av en rad olika färger. Ja jag har kollat nooooooga 😆
 
Senast ändrad av en moderator:
Nästa steg blir att måla ett lager till i ansiktet och på handen (som endast är målad bas). Sen päls och hår sista finish.
Denna modell behövde jag inte casta utan hennes flickväns mamma hörde av sig till mig med ett tips!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 609
Senast: MML
·
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 717
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 905
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
67 817
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • GVFÖ 2024
  • Köpa hus
  • Svensk politik nr 3

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp