Bukefalos 28 år!

Kortare uppsägningstid? *Strul med hyresvärd*

KaffeKask

Trådstartare
För att göra en lång historia kort...

Flyttade in häst i september, då var det lite saker som lovades (muntligt) att det skulle ordnas i oktober, bland annat ytterdörrsektion som är dålig (stora glipor, drar in rejält med kyla och man måste smälla igen dörren hårt för att den ska kunna stängas = arga grannar), sen skulle även 2 fönster bytas ut pga dessa är riktigt dåliga.

Som sagt, allt lovades att göras i oktober, men blev framskjutet av HV pga han fått hem fler grejor. Hörde inte av HV på ett tag, ringde o ringde i flera veckor, men utan svar... I ren protest betalade inte jag hyran för december och då ringde han upp mig (betalade självklart hyran sen efter han kontaktat mig), blev lovad att bytet av fönster och dörrar skulle göras i mitten av januari.... Hände ingenting, fick tag på han och då var arbetet inbokat att det skulle göras den 27 (alltså i måndags...) ingen kom och har inte hört ett ljud.

Känner mig otroligt frustrerad... Det krävs mycket planering för mig att dom ska komma o göra bytet, bor i en 1a och har 2 hundar, pluggar heltid. Under hösten hade jag kunnat ha hundarna i bilen under dom timmarna jag är på skolan men nu är det vinter och på tok för kallt för det... Och det informerade jag HV om också, så bytet måste passa hur jag går i skolan så jag kan hålla mig hemifrån och ha hundarna med mig. Så jag har ju planerat in för det här flera gånger nu, varit hemma från skolan, tagit ledigt från arbete osv för att dom ska komma o fixa, men inget händer!!

Nu har jag inte ens orkat ringa och tjata den här veckan... Var igår och kikade på en annan lägenhet och det känns toppenbra MEN! Jag har tre månaders uppsägningstid på den här lägenheten och får flytta in i den andra lägenheten i mars. Har INTE råd med dubbla hyror....
Finns det någon möjlighet att jag kan få kortare uppsägningstid?
Ska jag kontakta någon (hyresnämnden?) eller hur ska jag gå tillväga?

Måste bestämma mig för den andra lägenheten på fredag och vill ringa min nuvarande HV imorgon...

Vill som sagt inte alls bo kvar här nu, det funkar inte, draget som blir från dörren (vi snackar alltså om en glipa på nästan 1 cm längst med nedre listen och ett mindre hål i ena hörnet...) gör mig småförkyld hela tiden, jag får nackspärr och jag vill inte ens tänka hur det tär på hundarna o ligga i det här draget... Står jag utanför min badrumsdörr (som är knappt 1,5 meter ifrån ytterdörren) så känner jag hur det drar rejält kallt på mina fötter och ben. Tur jag inte är så frusen av mig....
 
Sv: Kortare uppsägningstid? *Strul med hyresvärd*

Oj, blev inte så kort ändå, men kortare än jag tänkt iallafall :D
 
Sv: Kortare uppsägningstid? *Strul med hyresvärd*

Hyran kan inte bara slutas betalas, då kan man bli vräkt. Däremot om man tex anser hyresvärden brustit i sina åtagande kan man deponera en del till länsstyrelsen. avdraget ska svara mot värdet på det du anser dig ha rätt till. Då kan man inte bli vräkt.


Annars säger jag som ovanstående, hyresgästföreningen.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 672
Senast: Snurrfian
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 349
Senast: Cattis_E
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 676
Senast: Ajda
·
Juridik & Ekonomi Jag har skrivit lite om detta innan, men nu behövs det en egen tråd. Dom sa upp kontraktet några dagar före juli. Har tre...
12 13 14
Svar
274
· Visningar
27 367
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp