Bukefalos 28 år!

Kostnader att tänka på?

F

Fritte

Utöver själva betäckningskostnaden, vad bör man mer räkna med för kostnader? Fram till själva fölet förhoppningsvis anländer alltså... :)
 
Jag skriver ner allt jag betalat på: ( :crazy:)
Språngavgiften + stoavgift
Stationsavgift
seminavgift
uppstallningsavgift på stationen
ev. behandlingar som kan råka behövas göra (ex. inflammation i livmoder etc.)
Dräktighetsundersökningar x3 (ca 17 dygn, 40 dygn, 90 dygn (UL de 2 första, palpation den sista)
90-dygns dräktighetsavgift (i mitt fall ingick fosterförsäkring, annars kan det tillkomma)
Transportavgifter för seminet (kan bli flera om stoet ej tar sig)
Abortvirus vaccin x3 (+ A2 och Stelkramp som stoet ändå får)
Sedan när fölisen väl kommit bör man teckna en hästförsäkring när fosterförsäkringen löpt ut.
Tror jag fick med allt, jag lade väl ut drygt 20 000 sammanlagt tills fölet kom.
 

Liknande trådar

Samhälle Ska på ett julbord på Lilla Essingen imorgon. Primusgatan 116. Sitter och kollar hur jag ska ta mig dit. Hade tänkt mig kollektivt med...
Svar
13
· Visningar
1 098
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Jag har haft ett litet uppvaknande sexuellt och i och med detta så funderar jag på vart det finns sexleksaker som stimulerar HELA...
Svar
16
· Visningar
1 284
Senast: SiZo
·
Avel Fick ett hingstföl i slutet av juni iår och planen var att ta hem sto och föl som inackordering för sällskap till honom. Tyvärr blev han...
2
Svar
32
· Visningar
3 262
Anläggning Har en relativt liten beteshage till mina hästar på ca 1ha som jag tycker växter riktigt dåligt och jag skulle behöva lägga på någon...
2
Svar
29
· Visningar
1 803
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp