EmmaBovary
Trådstartare
Nej, det är egentligen ingen stor sak att påpeka att ett ordval blir lite missvisande, och det är inte heller en stor sak att ha skrivit ett ord som kan tolkas fel (speciellt inte när segmentet i fråga innehåller ordet).Precis, det är inte konstigt att man misstolkar. Särskilt när det går fort och särskilt när det handlar om ämnen man är starkt engagerad i. Det händer mig också ibland, och det händer andra också ibland.
Det konstiga är att jag får så mycket mothugg, och att man plockar in liknelser till xenofober, för en sådan okonstig sak som att verifierat betyder just verifierat, och att det nog gick lite fort och blev lite fel här. Att jag ifrågasätts för en önskan att försöka hålla oss till sanningen, och rätta till när det blir fel för att inte underminera vår egen fortsatta trovärdighet i diskussionen, vilket med dina ord inte borde vara något "konstigt" alls.
Samtidigt så verkar du inte ha tolkat det som att det var ett uppriktigt misstag när du skriver att sanningen inte verkar spela någon roll för personerna här på buke som stödjer "den goda sidan", och sedan placerar du dig själv i en försvinnande liten grupp på forumet som tycker att fakta är viktigare än att kritisera den "onda sidan" utan goda grunder, för att det känns ok i stunden.
"Jag ifrågasätter inte ATT det KAN ha hänt, jag ifrågasätter fenomenet att när man stödjer "den goda sidan" så är det visst inte lika viktigt om saker och ting är sanna eller inte. Det kanske känns ok i stunden, för det handlar ju om "den onda" som ändå förtjänar kritik, men på längre sikt urholkar det respekten för vad vi vet och inte vet, och vad vi kan säga och inte säga utifrån de fakta som finns. Men vi är väl inte så många kvar som tycker att sånt är viktigt längre..." #105
"Men de flesta här verkar inte tycka att det spelar någon roll.- om man själv tror att det är sant så är det helt okej att det skrivs att DN också har kommit fram till det, för man tycker att det borde de ha kommit fram till. Inte riktigt ett resonemang som jag hade förväntat mig skulle försvaras så hårt på Buke..." #114
Det är nog sådana svepande kommentarer som inte bara antyder, utan uttryckligen påpekar, att de som bemött dig inte värdesätter sanning, som bidrar till att det blir en diskussion.