Bukefalos 28 år!

Kriget i Ukraina, 2023 edition

Fast hur mycket stöttar han Putin nu efter Putins uttalanden om detta ... Jag undrar vad Prigozhin skulle göra om han lyckades 🤔
Det vet vi ju inte. Man får gå på historiska uttalanden. Han har en plan att avsätta Shoigu och Garasimov inte att avsätta Putler nu måste han redigera den planen och vart det leder är det ingen som vet.
 
Han har dock inte sagt något om det väl, eller har jag missat något?
Inte för att jag tror gott om hans mål 😅och kan mycket väl tänka mig att han har hemliga drömmar om presidentposten.

Han har sagt att Putin har gjort fel val och att Ryssland snart har en ny president.
 

(Översättning Cornucopia)
“Goddag älskade Brest, goddag Belarus. Det har blivit en intressant dag i Rostov”
Alla vi som förstod att RF byggdes på lögner, korruption och laglöshet, och kommer rasa ihop förr eller senare. Nu börjar den aktiva fasen.
“Vi vet inte vad som händer imorgon. Kanhända att Prigozhin vinner, mobiliserar halva Ryssland, och täcker Ukraina med kanonkött.” Eller så kommer han att fatta att han inte har en chans i UA, utan vänder sina krafter mot Belarus för att tjäna in politiska poäng. “Vi vet också en annan sak. Att den proryska vägen, som Lukashenka har lett oss på under alla dessa år, har fört oss in i en återvändsgränd”. Nu står vi på en väg med en nerfälld bom och skylten enkelriktat framför oss. Och nu måste vi bestämma vad vi gör härnäst. Och bestämma fort. “För antingen så utnyttjar vi denna historiska chansen, och blir ett framgångsrikt europeiskt land – eller så förlorar vi allt, och själva benämningen “republiken Belarus” kommer bara finnas kvar i böcker”.
Jag vill först och främst vända mig till belarusiska militärer. Vi kan inte räkna med någon annan. Mem tillsammans, enade, kommer vi kunna fixa det här. “Vi är en av världens bästa nationer”. Vi kommer ha tid att ställa frågor till varandra och uttala kritiken, senare. Men inte nu. “Låt oss ena nationen. Nu räddar vi moderlandet, allt annat kommer sen”.
Militärtjänstgörande på den 38a enskilda fallskärmsstormbrigaden (?) i Brest, och andra militära enheter. Kom in i vår frekvens (kan översättas både som “förstå hur vi tänker och följ oss” och som “anslut till kommunikationskanalen”), och keep in touch (kan tolkas som var standby, eller lyssna aktivt på kommunikationskanalen).
“Vi kommer att segra”
 
Japp det finns är rejält mycket fordon på väg. Undrar hur det ska gå för TikTok armen när de stöter på stridshärdade soldater
Kommer de ens att mötas?

Typ:
Fatta vad stort Ryssland är. Fatta vilka kassa vägar som ska köras. Fatta att Prigozhin sägs vara på väg till Moskva på precis samma karta med samma skala.
 
Kommer de ens att mötas?

Typ:
Fatta vad stort Ryssland är. Fatta vilka kassa vägar som ska köras. Fatta att Prigozhin sägs vara på väg till Moskva på precis samma karta med samma skala.
De är på väg söderifrån till Rostov on don så ja de lär mötas om nu TikTok armen vågar göra annat än beskjuta byggnader i övergivna städer
 
Det enda jag kan konstatera från min stuga är att nyhetssflödet är överväldigade. Den ena respekterade svenska kommentatorn/ledarskribenen skriver att marken skälver under ryska armén. Den andra att Putins folk kommer att kväsa detta snabbt och enkelt.

Det enda jag är säker på är att europeiska nyhetsredaktioner är på fötter.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Häst
  • Elitloppet – en gång om året!
  • Häst med eksem

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp