Kriget i Ukraina

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja du. Det oväntade svaret på denna fråga skulle kunna vara Ryssland själva. Något de redan ivrigt har börjat med.
Som fortsättning på ovanstående,
här är en extremt intressant och mörk twittertråd av Denis Zakharov om Rysslands framtid för 2023:

Han ser idag vapen smugglas från fronten tillbaks in i Ryssland, och en extrem ökning av brott med handeldvapen. Och förutspår en framtid med hemkommande soldater med PTS vars soldatpengar snabbt tar slut, gängkrig på det - och sedan den Ryska medelklassen som lyckats underhålla nån slags välstånd under 2022; en lättplockad frukt för beväpnade, desillusionerade och kringdrivande gäng.

Han fortsätter;
18) Can it stay unnoticed by anyone? Come on, dude! It is noticed on EVERY FUCKING LEVEL. Just look at... Drum roll... Russian sociological surveys. Yeah, those that mean basically nothing. Well, they do. Just stop looking at the answers. Begin looking at the questions.
https://twitter.com/betelgeuse1922/status/1606283911864102912/analytics
19) Look at these questions:
What do you think about the last year personally?
What do you think it meant to Russia?
What do you expect from the next year for Russia?
What do you expect from the next year for the world?
Who is the political figure of the year?

20) Those were asked by VCIOM every year since the early 2000s. The same questions, year to year, for us to see the trend. None of these questions were asked this year. NONE. But we know people in Russia love Gazmanov. Well, good to know.
 
Är det inte bara en massa rysk text?
Ingen aning, för mig står det att
"Följande medier har innehåll som kan vara känsligt"
och så måste man gå vidare till Twitter för att se det och där måste man logga in. Jag har inget konto och är inte supersugen på att skaffa ett
 
Ingen aning, för mig står det att
"Följande medier har innehåll som kan vara känsligt"
och så måste man gå vidare till Twitter för att se det och där måste man logga in. Jag har inget konto och är inte supersugen på att skaffa ett
Jag klickade och fick bara upp rysk text som jag inte kan läsa. Har inte heller något twitterkonto.
 
Kan du ta en screenshot på den sista. Den anses vara känsligt innehåll så man måste logga in för att få se den.
Jag har inget konto på twitter, och kan se det "känsliga innehållet".
Det är inget spännande för oss, om vi inte kan läsa ryska. Det är en påskriven myndighets-A4:a på tvärjobbig kyrilliska.

Edit: Killgissar att den är påskriven 16/12, och ska börja gälla 25/12.

kyrill.jpg
 
Jag påtalar igen att detta om bankerna är just rykten, och inget som jag sett verifierat nånstans. Läser man kommentarerna på ryska, så ser det ut som ungefär 50/50 mellan "det är en bluff"- och "vojne, vojne"-falangerna
 
Lägg till följande rykten om att en del Ryska banker har slutat att lämna ut pengar till folk, och vad det kan tänkas betyda:



Rätt tydligt att dom genom propaganda och nu även med banker som stryper pengar/lån etc pressar folk till fronten.

Med tanke på att Ryssland målar upp en helt annan bild av kriget i Ryssland så fattar förmodligen inte dom som ser reklamen hur läget egentligen ser ut. Jag gissar även att personerna reklamen vänder sig till inte heller förstår bättre.

Vi får inte glömma att Ryssarna genom tiderna haft en historia som fortsätter än idag. Man slaktar ut den mindre värda befolkningen från fattiga byar först. Såna finns det massor av i ett land som Ryssland. Den befolkningen som lever i väldigt enkla byar utan något internet, nyheter osv och dessutom fattigt. Det blir lättmanipulerat.
Dom rika, bildade och "viktiga" kommer aldrig skickas till kriget, då skulle nog till och med Putin falla. Det finns kryphål för dom som har makt. Putin ser dessutom inte dessa minoriteter (exempelvis uralfolk etc), narkomaner, alkoholister, fångar osv som någon större förlust för landet så dom kan han tvungen ut i mängder.
 
Frågan är hur många fler anfall mot civila vi åskådare ska uppleva, innan det är dags att vi mer aktivt skyddar Ukraina...

Som om inte det räckte för dagen.
Här: samma stad, samma dag - (sannolikt) Termit. Mot civila.
Som ryssarna själva anser sig ha annekterat - och därmed sin egna befolkning.

Får du sånt här på dig ber du antingen nån skära bort området med kniv, eller så skjuter du dig helt sonika.
Nej, inte ens Nazisterna gjorde så här.

 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Det finns redan en tråd för diskussioner om kriget i Ukraina (den tråden hittas här). Men för att den ska få fortsätta ha sitt syfte...
14 15 16
Svar
315
· Visningar
40 247
Senast: Rosett
·
Tjatter En gång för länge sedan (så länge sedan att du inte var född, och kanske inte heller dina föräldrar) var det 4 barn som på grund av...
39 40 41
Svar
804
· Visningar
15 420
Senast: cirkus
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 596
Senast: Lobelia
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 374
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Störiga saker vi stör oss på, del 33
  • Inredningstråden, del 2
  • Att bjuda någon?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp