Kuggade uppkörningen..

Jag kuggade min första uppkörning. Tyckte att det kändes rätt bra även om mina nerver ställde till det lite men jag missade en utfart som var mycket väl dold av både mur och häck, jag hade inte en tanke på att det kunde finnas en utfart bakom. Till nästa gång visste jag att utfarten fanns där och klarade det galant. Tyckte att det var skitjobbigt att bli kuggad, hade kallt räknat med att klara uppkörningen.

En gammal bekant till mig körde upp typ nio gånger och sa att de kuggade henne för hennes sydeuropeiska temperament.
 
Körde upp imorse... och klarade det :)
Bland de utvalda höjdpunterna finns bland annat: Höll på att bli påbackad av en lastbil, kontrollanten kollade på klockan för min backning runt hörn tog sån tid och kom mot en T-korsning i aldeles för hög fart. Nu ska jag snart köra till småland och hälsa på min pappa :)
 
Jag klarade min uppkörning pa första försöket men backningen runt ett hörn var katastrof men jag körde väl bra i övrigt sa kontrollanten kunde bortse fran det. Just backning har alltid varit ett problem för mig, jag tycker det är sa svart att se, fortfarade, 13 ar senare kan jag inte backa runt hörn eller fickparkera.
 
Körde upp imorse... och klarade det :)
Bland de utvalda höjdpunterna finns bland annat: Höll på att bli påbackad av en lastbil, kontrollanten kollade på klockan för min backning runt hörn tog sån tid och kom mot en T-korsning i aldeles för hög fart. Nu ska jag snart köra till småland och hälsa på min pappa :)
Stort grattis! Starkt gjort!
 
Körde upp imorse... och klarade det :)
Bland de utvalda höjdpunterna finns bland annat: Höll på att bli påbackad av en lastbil, kontrollanten kollade på klockan för min backning runt hörn tog sån tid och kom mot en T-korsning i aldeles för hög fart. Nu ska jag snart köra till småland och hälsa på min pappa :)

Grattis! Bra gjort!!!
 
Tack alla! :heart Det känns fortfarande lite konstigt, som att jag inte får köra ändå? Tror det släpper när kortet kommer nästa vecka. Tror det hjälpte att läsa det alla hade skrivit om knäppa/läbbiga uppkörningar!
 
Jag klarade min uppkörning pa första försöket men backningen runt ett hörn var katastrof men jag körde väl bra i övrigt sa kontrollanten kunde bortse fran det. Just backning har alltid varit ett problem för mig, jag tycker det är sa svart att se, fortfarade, 13 ar senare kan jag inte backa runt hörn eller fickparkera.
Backsensorer är en högre gåva till alla som är dåliga på att backa ;-) Går SÅ bra med sådana!
 
Tack alla! :heart Det känns fortfarande lite konstigt, som att jag inte får köra ändå? Tror det släpper när kortet kommer nästa vecka. Tror det hjälpte att läsa det alla hade skrivit om knäppa/läbbiga uppkörningar!

Det släpper! Så kände jag med i början. Jättemärkligt att inte ha någon brevid!!!
 
Det släpper! Så kände jag med i början. Jättemärkligt att inte ha någon brevid!!!
jag körde upp. Klarade det, och på den tiden fick man körkortet i handen direkt.

Så jag cyklade hem den där milen. Sladdade in hos kompisen och hojtade -det blir bil!!
Hade jag kuggat hade vi åkt tåg.

Så vi satte oss i bilen strax efter och åkte 24 mil till ett ungdomsläger. Kom ikapp några galningar längs vägen, som bestämt sig för att cykla dit. De tittade häpet på mig och frågade -va, har du körkort? Hur länge har du haft det?
Jag tittade på klockan och svarade -4 timmar...... :D
 
Jag körde mot rött på första uppkörningen ;) Inte världens bästa idé.

Men jag måste erkänna att jag aldrig backat runt ett hörn? Har aldrig övat på det (övningskörde en hel del på trafikskola) och behövde ej göra det vid någon av mina två uppkörningar.
 
Jag körde mot rött på första uppkörningen ;) Inte världens bästa idé.

Men jag måste erkänna att jag aldrig backat runt ett hörn? Har aldrig övat på det (övningskörde en hel del på trafikskola) och behövde ej göra det vid någon av mina två uppkörningar.

Har en kompis som också körde mot rött första gången. Det är vanligt att man får backa runt hörn, konstigt att de inte gjorde det med dig? Det är för att vända bilen bara.
 
Som info till de som kör upp kan jag berätta att min son fick ett ordentligt motorstopp i en rondell, på väg ut. Han hade lagt i trean istället för ettan.

Uppköraren frågade efteråt hur min son ställde sig till det problemet och min son svarade som han kände; att det händer alla ibland att man får stopp men att han hade bra koll på trafiken samt var iväg snabbt och kunnigt.

Uppköraren var mycket nöjd med svaret och gav honom körkortet.

En liten uppmuntran till de som det går lite sämre för på dagen. Det är hur man löser uppgiften som spelar roll och hur man ibland kanske har nytta av talets gåva ;).
Jag tror att det andra gick väldigt bra å andra sidan.
 
I måndags satte jag teorin, 60/65, lycka!
Imorse var det uppkörning. Hade nerverna under kontroll tyckte jag.. Sen missar jag avfarten jag skulle in på, inspektören gapar "E6! E6! E6" och då brast det. Efter det gick ingenting bra, jag missar en avfart till och misslyckas totalt med att backa runt hörn. Ville helst dö på hemvägen. Annars tyckte han det gick bra, och visst, jag hade stenkoll vid påfarter/korsningar/övergångsställ osv men argh. Det känns så illa bara.
Sitter och väntar på att körskolan ska ringa och så ska vi boka ny tid, helst hade jag gjort det direkt om det gått. Att backa runt hörn är mitt sämsta moment, och oftast brukar jag klara den men ligga lite långt ut. Nu så överkompenserade jag och höll på att backa i diket.

Nån som har lust att berätta att världen inte går under nu, eller kanske vill dela med sig av sina kuggningar?
Min ena morbror körde upp 46 gånger innan han klarade det :p
Jag kuggade första gången pga ett jäkla slarvfel. Sedan andra gången fick jag stanna mitt på vägen pga en långtradare som körde rätt ut från en korsning och sedan stannade mitt över hela vägen. Men jag klarade upplörningen, inspektören muttrade bara över långtradarchufförens körning haha
 

Liknande trådar

Utrustning Gaaahhh...Jag kuggade precis min uppkörning för BE. Jag gjorde 3 fel: - Jag missade högerregeln för en j*dra cyklist som cyklade på...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
16 283
Senast: BobberiBoo
·
Äldre Åh, det är nog länge sen jag mådde så dåligt över något som detta jävla körkort. Teorin blev godkänd på första försöket men imorrn...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 003
Senast: Houdinie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp